Gå til innhold

Øvelseskjøre som 15-åring

Xlution

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50 km/t er også mye for en med to timer kjøring..

Mange ble sikkert bekymret over hvor jeg kjørte i den farta, men det var langt uti skauen i Nord-Trøndelag. Lang rettfram strekning på 1km tror jeg, sånn at dere fikk det klart.

Lenke til kommentar

Kjørte E6 allerede etter 2 timer, også lærte clutch, giringen osv. problemfritt!

For å være mer presis, så var det ikke E6. Var 50-sone.

Så, hvorfor skrev du det da ?

For å skryte over hvor flink du har vært ?

Og bare dumme deg totalt ut ?

Nei vent til du er 16 år og helst 18 år siden virker ikke som du forstår noe av trafikken!

Edit:

Men hvorfor er du så hypp på å kjøre ulovlig ?

Føler du deg så dårlig at du trenger ett år ekstra med trening ? Haha =)

Endret av ArneAustenaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor er du så hypp på å kjøre ulovlig ?

Føler du deg så dårlig at du trenger ett år ekstra med trening ? Haha =)

Hypp på å kjøre ulovlig? Visste det ikke jeg. Derfor jeg spurte her.

Vet ikke om du prøvde å være morsom, men det var det ikke :hmm:

Lenke til kommentar

har øvelseskjørt i dag!! er 16 med trafikalt grunkurs i orden.... det er jo klart at det er helt fantastisk gøy og kjøre. jeg øgså kjørte på veien etter 1,5 timer, men det er klart det er vanskelig. Jeg sier bare en ting til deg, du vil ikke ha 4 år utsettelse fordi du begynte et år fortilig, hold deg på den høyre siden av bilen på veien og VENT til lyset blir grønt. =D

Lenke til kommentar

har øvelseskjørt i dag!! er 16 med trafikalt grunkurs i orden.... det er jo klart at det er helt fantastisk gøy og kjøre. jeg øgså kjørte på veien etter 1,5 timer, men det er klart det er vanskelig. Jeg sier bare en ting til deg, du vil ikke ha 4 år utsettelse fordi du begynte et år fortilig, hold deg på den høyre siden av bilen på veien og VENT til lyset blir grønt. =D

Endelig et svar der noen ikke er så jævlig gretten og sur.

Helt sant, det er fantastisk gøy og kjøre. Grattis med 16 årsdagen. Jeg får vel bare vente noen måneder da.

lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar

det letteste er faktisk og kjøre i 30-50 soner, du proffe er flinke på lav fart, viktigste er bakkestart osv, alt for mange som suger der, noe som er umåtelig imiterende!

håper jeg krasjer med en idiot som deg, så jeg kan få ny bil og du får en lærepenge

Lenke til kommentar

Leste bare de første postene og jeg syns dere svarer forferdelig dårlig, folkens..

Husker dere ikke når dere begynte å kjøre? De fleste hadde mest sannsynlig den: "Dette var jo ikke så gale" eller "Det går jo fint", "Cluching er da ikke så gale" - følelsen.

Jeg syns egentlig at å kjøre på veien første gangen er å ta i litt hardt. Jeg kjørte vel 4-5 ganger, først på privat parkeringsplass også på privat-vei (som 15 åring) før jeg som 16 åring kjørte på veien.

Nei, det er ikke lov å kjøre før du er 16. Er ikke sikker på hva reglene er på privat-vei, men hold deg nå til parkeringsplass eller privat-vei med god oversikt og lær deg å kjøre skikkelig. Jeg også klarte å gire første gangen jeg kjørte, ryggingen gikk fint, og jeg er sikker på at etter kanskje en time kjøring kunne jeg kjørt hjem igjen. Men det er nok en grunn til at du skal / bør vente litt. Hvis du holder på å ta sykkel-lappen vil jeg si det er andre boller, men ikke store forskjellen.

Lenke til kommentar

Leste bare de første postene og jeg syns dere svarer forferdelig dårlig, folkens..

Husker dere ikke når dere begynte å kjøre? De fleste hadde mest sannsynlig den: "Dette var jo ikke så gale" eller "Det går jo fint", "Cluching er da ikke så gale" - følelsen.

Jeg syns egentlig at å kjøre på veien første gangen er å ta i litt hardt. Jeg kjørte vel 4-5 ganger, først på privat parkeringsplass også på privat-vei (som 15 åring) før jeg som 16 åring kjørte på veien.

Nei, det er ikke lov å kjøre før du er 16. Er ikke sikker på hva reglene er på privat-vei, men hold deg nå til parkeringsplass eller privat-vei med god oversikt og lær deg å kjøre skikkelig. Jeg også klarte å gire første gangen jeg kjørte, ryggingen gikk fint, og jeg er sikker på at etter kanskje en time kjøring kunne jeg kjørt hjem igjen. Men det er nok en grunn til at du skal / bør vente litt. Hvis du holder på å ta sykkel-lappen vil jeg si det er andre boller, men ikke store forskjellen.

vei trafikk loven gjelder alle steder det er overhode mulig og kjøre, med mindre du har tatt bilcross teorien, men da skal du kjøre under treff eller treninger med et viss sikkerhets opplegg

Lenke til kommentar

du syns vell at å kjøre på veien første gang er litt å ta i men nå kjørte jeg i 20-30km/t på en helt trafikkfri vei

Lenke til kommentar

Takker for et godt svar. Kjørte lenge rundt parkeringsplassen før jeg entrét veien altså. Men siden det er ulovlig tydeligvis, skal jeg vente med det :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har beviset og er over 16 er (17år) men får ikke kjørt for det siden pappa ikke har lappen i 5år, må vente til august, det er ikke vanskligere enn å vente. men skal begynne med kjøretimer så... :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å kjøre bil, en hvilken som helst apekatt kan kjøre fra A til B, MEN om de har forståelse for fart, trafikk og farer osv er noe helt annet.

Men som resten av folka sier, vent til du er 16! Bedre å vente til du blir gammel nok. Vist du skader noen andre i trafikken hadde du nok fått et helvete for deg selv og han som kjører med deg.

Lenke til kommentar

Selv begynte jeg da jeg var 15. Tilbrakte tiden til jeg var 16 år på ei øde strekning, så det var liten sjanse for å bli tatt. Jeg merket at det lønte seg å starte litt tidlig og at jeg da hadde lengre tid på å lære meg å kjenne bilen til jeg fylte 16 og kunne kjøre på mer trafikerte områder.

Lenke til kommentar

Jaja, får nok bare vente til jeg fyller 16 da. Skal ikke være noe problem det, men kommer til å lengte etter kjøringen helt klart. Takker for alle svar. Noen har jeg satt pris på mer enn andre uten tvil, men jeg fikk svarene som jeg ville ha så det er bra :thumbup:

Hade så lenge,

mvh Xlution.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...