Gå til innhold

Øvelseskjøre som 15-åring

Xlution

Anbefalte innlegg

Jeg vet at man må ha fylt 16 år for å øvelseskjøre, men jeg gidder bare ikke å vente.

Hva er sjansen for å bli stoppet av politiet, og hvordan straffer kan jeg vente meg hvis jeg evt. blir stoppet? Øvelseskjørte for 2 dager siden, og det gikk utmerket for å være første gang. Kjørte E6 allerede etter 2 timer, også lærte clutch, giringen osv. problemfritt!

Spurte TG-læreren min om jeg kunne øvelseskjøre som 15-åring, men han var bare sånn "I dont care, bare gjør som du vil :):):)"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med dere andre her...

Ta deg traffikalt grunnkurs nå før du blir 16 og da kan du jo kjøre lovlig også, og du slipper straffer =) [Edit: Han hadde vist tatt grunnkurs...]

Men Det kommer litt an på hvor du bor men sjansene for å bli tatt er jo ikke så veldig store? Hvis du ikke ser ut som en halvgalning når du kjører da.

Men jeg hadde aldri latt noen som ikke har lov til å øvelseskjøre, øvelseskjøre med meg, det er jo ikke bare du som blir straffet men også han som sitter ved siden av deg...! Det er jo noe å tenke på.

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Å slippe en hvilken som helst person med 2t erfaring bak rattet ut på E6 er jo ikke noe annet enn vanvittig. Det er total forakt for eget og andre trafikanters liv. Rett og slett egoistisk. Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men jeg håper for Guds skyld at det i det minste er et øde sted. Med 2t erfaring er du bare ikke vant til en fart på 80km/t uansett hvor trygg du selv føler deg. Alle er verdensmestere til det smeller.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, faktisk. Det var derfor jeg spurte. Men nå har jeg i alle fall fått svarene jeg ønsket, så hvis flere har lyst til å komme med evt innspill, så er det greit.

Hade så lenge, og takker for de som svarte. ;)

Å slippe en hvilken som helst person med 2t erfaring bak rattet ut på E6 er jo ikke noe annet enn vanvittig. Det er total forakt for eget og andre trafikanters liv. Rett og slett egoistisk. Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men jeg håper for Guds skyld at det i det minste er et øde sted. Med 2t erfaring er du bare ikke vant til en fart på 80km/t uansett hvor trygg du selv føler deg. Alle er verdensmestere til det smeller.

For å være mer presis, så var det ikke E6. Var 50-sone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...