Xlution Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg vet at man må ha fylt 16 år for å øvelseskjøre, men jeg gidder bare ikke å vente. Hva er sjansen for å bli stoppet av politiet, og hvordan straffer kan jeg vente meg hvis jeg evt. blir stoppet? Øvelseskjørte for 2 dager siden, og det gikk utmerket for å være første gang. Kjørte E6 allerede etter 2 timer, også lærte clutch, giringen osv. problemfritt! Spurte TG-læreren min om jeg kunne øvelseskjøre som 15-åring, men han var bare sånn "I dont care, bare gjør som du vil :)" Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Håper du blir tatt og får utsettelse på lappen ... 1 Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Håper du blir tatt og får utsettelse på lappen ... Det hjalp meg mye. Takker. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Det er jo ikke lov da, du har jo ikke lov til å øvelseskjøre med en gang u blir 16 heller, du må ha Trafikalt grunnkurs. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Tja, utsettelse på lappen i noen år kanskje? Er det verdt det? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Bare la han kjøre. Virker ikke som om han bryr seg uansett, han er jo allerede verdensmester etter 2 timers kjøring. Endret 14. mai 2010 av Eulogy 6 Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ën ting er jo å få til å kjøre bilen, men man må jo også ha litt trafikkforståelse når man skal ut i trafikken, og det tror jeg ikke en 15-åring uten trafikkalt grunnkurs har nok av. Håper jeg slipper å treffe deg på veien Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Kanskje jeg var litt uklar, men jeg HAR tatt trafikkalt grunnkurs. Endret 14. mai 2010 av Xlution Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Enig med dere andre her... Ta deg traffikalt grunnkurs nå før du blir 16 og da kan du jo kjøre lovlig også, og du slipper straffer =) [Edit: Han hadde vist tatt grunnkurs...] Men Det kommer litt an på hvor du bor men sjansene for å bli tatt er jo ikke så veldig store? Hvis du ikke ser ut som en halvgalning når du kjører da. Men jeg hadde aldri latt noen som ikke har lov til å øvelseskjøre, øvelseskjøre med meg, det er jo ikke bare du som blir straffet men også han som sitter ved siden av deg...! Det er jo noe å tenke på. Endret 14. mai 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Okei, jeg sier det igjen sånn at dere får det med dere. Jeg HAR tatt trafikkalt grunnkurs, jeg HAR fått beviset, jeg har bare IKKE fylt 16 år enda. Ble det litt lettere å forstå nå? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Krasjer du så dekker forskingen ikke det, så det går på deg/ han du kjører med PERSONLIG!. tenk på det du. om du vill ødelegge din og andres økonomi totalt for en sånn bagatell, vent de månedene til du blir 16 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg lurer på hva slags foreldre (evt. eldre søsken, onkler, fettere osv over 25) du har. De må jo være like blottet for trafikkforståelse som du er. 8 Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ja, men det kom jo ikke direkte godt fram i første post da. uansett, jeg ville ikke øvelseskjørt med deg i allefall, hvis du blir stoppa o.l. blir nok den du øvelseskjører med også straffet. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Men dt er fremdeles ikke lov å kjøre før du er 16, så hvis du blir tatt så blir det lenge til neste gang du får kjøre.. Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Hvis jeg øvelseskjører på store tomme parkeringsplasser, på en søndag ettermiddag f.eks? Er det lov? Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Fremdeles ikke lov. Men selv så kjørte jeg for første gang da jeg var 12, men det var kun i innkjørselen hjemme da. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Få det inn i hodet, kamerat. Du har ikke lov til å begi deg ut på veien før du har fylt 16 år. Er det vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hvis jeg øvelseskjører på store tomme parkeringsplasser, på en søndag ettermiddag f.eks? Er det lov? nei. loven gir faen og du kjører på en øde parkeringplass eller på motorveien. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Å slippe en hvilken som helst person med 2t erfaring bak rattet ut på E6 er jo ikke noe annet enn vanvittig. Det er total forakt for eget og andre trafikanters liv. Rett og slett egoistisk. Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men jeg håper for Guds skyld at det i det minste er et øde sted. Med 2t erfaring er du bare ikke vant til en fart på 80km/t uansett hvor trygg du selv føler deg. Alle er verdensmestere til det smeller. 2 Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Ja, faktisk. Det var derfor jeg spurte. Men nå har jeg i alle fall fått svarene jeg ønsket, så hvis flere har lyst til å komme med evt innspill, så er det greit. Hade så lenge, og takker for de som svarte. Å slippe en hvilken som helst person med 2t erfaring bak rattet ut på E6 er jo ikke noe annet enn vanvittig. Det er total forakt for eget og andre trafikanters liv. Rett og slett egoistisk. Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men jeg håper for Guds skyld at det i det minste er et øde sted. Med 2t erfaring er du bare ikke vant til en fart på 80km/t uansett hvor trygg du selv føler deg. Alle er verdensmestere til det smeller. For å være mer presis, så var det ikke E6. Var 50-sone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå