AnjoEntertainment Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Jeg lurer på hvordan jeg skal lage et PHP script, uten hjelp fra Cron Jobs, som gjør at når en bruker har gjort *DET* så må han vente ti minutter før han kan gjøre *DET* igjen. Jeg er ikke god med PHP Time-relaterte ting, så vær så snill å lag meg noen code snippets eller veiled meg! Det jeg strever med er hvordan jeg skal få de ti minuttene til å gå nedover til null, og når de ti minuttene har gått, så kan han gjøre *DET* igjen. Andre opplysninger: Bruker MySQL selvfølgelig ;D ------------------------ Tenker meg liksom noe sånn som: <?PHP require_once("config.php"); $tid = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT * FROM brukere where id ='$bruker[id]'")); if($bruker[ventetid] < 10 minutter){ //Lol, ingen anelse hvordan jeg skal sette det opp i PHP-time format echo "Du må vente ti minutter før du kan ta deg på leggen en gang til!"; }else { echo "Du tok deg på leggen, du!"; } ?> Endret 14. mai 2010 av FredrikH Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Skal vi se, skal vi se, skal vi se.... Det enkleste er egentlig og putte ventetiden i "Ventetid" feltet. For og få 10 minutter ekstra så skriver man $time = time() + (60 * 10); // Time = Sekunder fra 1. 1. 1970. 60 sek i et minutt * 10 minutter Så må du plassere det i feltet "Ventetid" deretter så kan du bruke en IF og sjekke om tiden er mer. if(time() >= $row['ventetid']) { // kjør script } Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Skal vi se, skal vi se, skal vi se.... Det enkleste er egentlig og putte ventetiden i "Ventetid" feltet. For og få 10 minutter ekstra så skriver man $time = time() + (60 * 10); // Time = Sekunder fra 1. 1. 1970. 60 sek i et minutt * 10 minutter Så må du plassere det i feltet "Ventetid" deretter så kan du bruke en IF og sjekke om tiden er mer. if(time() >= $row['ventetid']) { // kjør script } Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå