Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Om noen angriper meg slår jeg ikke tilbake

Fiske

Anbefalte innlegg

I går så var jeg på en russefest med vår russebil og med russ fra skola vår. Senere ut på kvelden kom det et par russebusser fra et annet sted enn der vi er fra og så hadde visstnok en på russebilen som hadde vist finger til noen av de med russebussene (aner ikke hvorfor).

Men når de så det begynte de å pese og skulle sloss og angrep kompisen min mens han satt i russebilen, de ripa opp bilen med en glassflaske og hadde kastet en flaske inn i ansiktet på sjaføren vår.

Etter det hadde skjedd kjørte sjaføren vår han som hadde blitt angrepet hjem og kom tilbake en time etterpå. Og da kom de folkene igjen, det ble nesten bråk men jeg og kompisen min klarte å hisse de ned og fikk sendt de bort. Da gikk det en time, så kom de tilbake og begynte å hisse seg opp igjen, og igjen prøvde jeg å gå inn og megle for å få de vekk. Men denne gangen funka det ikke, han var bare ute etter bråk, så han begynte å dytte meg og jeg gjorde ingen ting tilbake, så dyttet han meg igjen og tok tak i genseren min og prøvde å dytte meg inntil bilen, og jeg bare tok armene hans vekk fra meg. Så tok han noen skritt tilbake og satte fart mot meg og kneet meg i skrittet, men jeg ble ikke sint jeg klarte fortsatt ikke å ta igjen, jeg var ikke redd for ham, han var jo halvparten av min størrelse og jeg hadde folk rundt meg. Men fortsatt klarte jeg ikke å ta igjen, jeg ble bare irritert.

Jeg syns det nesten er litt dumt at jeg ikke klarer å hisse meg nok opp til å ta igjen, jeg skjønner ikke hvordan folk bare klikker, og slutter å tenke. Jeg vil ikke la det virke som at du bare kan kødde med meg uten å få noe tilbake, men jeg blir ikke sint nok, det klikker ikke for meg som det kanskje gjør for andre, jeg er vel heller ikke sikker på om det er en egenskap jeg akter etter. Men jeg syns det nesten er litt merkelig at jeg ikke blir sur nok til å ta igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du utviser en utrolig god selvkontroll veldig mange bare kan drømme om, det skal du ha kred for.

Det er heller ikke nødvendig å knuse den andre parten bare for å vise at du kan ta han mener jeg, men å utføre en enkel armlås bak ryggen hans og rolig fortelle at du "KAN" og "VIL" holde grepet helt til han har roet seg ordentlig ned kan muligens virke bedre for deg. Det er ikke å utøve vold tilbake, men å sikre personen fra å skade seg selv og andre.

Hvem vet, kanskje den andre parten var høy på noe eller bare overstadig beruset på alkohol og hadde mistet kontrollen?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Du TS kan jo hacke deg inn på vedkommendes PC, enable webcam, så oprette en blogg på VG på 1-2-3 og ta en rojal hevn. Skriv masse piss om vedkommende og photoshoppe banneren med bilde fra webcambilde såpass at hvis denne personen opptager det så blir h*n nok uviss til å ikke handle. Husk å ikke bli for emo og begå feil med å photosjåppe for lite.

Så kan en skylde på irreversibel nevrologisk skade istedenfor å... face it.

Hva var egentlig spørsmålet til TS?

Lenke til kommentar

Kudos, Fiske! Det er ikke dumt i det hele tatt, syns jeg. Du viser en sinnsykt god selvkontroll, og du har all grunn til å være stolt av deg selv. Føler du deg ordentlig truet derimot, så tror jeg nok at du greier å ta igjen uansett. Vold i russetiden har vært et problem (jeg er russ selv), og jeg ble angrepet nå sist på Tryvann. Jeg klarte å gå en omvei rundt han, men hadde han fulgt etter meg, så hadde jeg tatt igjen. Men fest det av deg, og trøst deg med at du er en bedre person fordi du ikke tyr til vold.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Drittsekker trenger ofte juling før de skjønner tegninga.

Ja, jeg er enig.

De trenger å få juling.

Jeg er lei av denne unskyldingen her : " Jeg var full, så derfor gjorde jeg det".

Det betyr ikke at man skal la de unnslippe.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er veldig hyggelig å få høre slik tilbakemelding som jeg har fått nå. :-)

Jeg tror jeg skal bare prøve å sette pris på hvordan jeg er slik, det kan jo være en fin måte å skulle overleve festingen på, nå i kveld blir det grilling og ølkos på stranda forhåpentligvis uten noe tull. ;-)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette sorterer under "Helse," men la gå.

Det er selvsagt bra å kunne beherske seg i situasjoner hvor en eller annen idiot skal leke tøff. Det er ofte lurt å tenke før man handler og å telle til ti.

Men det er jo ikke selvbeherskelse det dreier seg om. Du ble ikke sint, du trengte ikke anstrenge deg for å være rolig.

Er det egentlig bare positivt? Man skal ikke la seg herje med og tråkke på. Etter mitt syn handler dette om å vise at man har selvrespekt, at man ikke finner seg i hva som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...