Gjest Ukonsentrert Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Har hatt problemer med å konsentrere meg i årevis nå, og jeg føler at det begynner å bli et større og større problem, spesielt i skolesammenheng. Eksamen nærmer seg med stormskritt og jeg tør ikke tenke på hvordan det kommer til å gå... Så det jeg lurer på er om det er noe vits å gå til legen med dette, kan han gjøre noe som helst for å hjelpe meg, eller kommer han bare til å le av meg og si at jeg skal prøve hardere? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Han/hun vil GARANTERT ikke le av deg. Kanskje du har ADHD? Lenke til kommentar
Gjest Ukonsentrert Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Har ikke vært hos legen siden jeg var 8 år eller noe, så vet ikke helt om konsentrasjonsproblemer er "alvorlig" nok til at jeg bør gå? ADHD? Neppe... er en veldig rolig person, sliter ikke med noen form for hyperaktivitet i det hele tatt, snarer tvert om faktisk. Det eneste jeg sliter med er seriøse problemer med å fokusere/konsentere meg over tid. Lenke til kommentar
Gjest yuiop Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 tanker og følelser er en del av kroppen, selv om de ikke synes - så du blir tatt seriøst Tviler på at så mange på denne siden vet hvem "ukonsentrert" er og enda færre av dem utdanna leger, så det sikreste er å bestille en time. Alternativet er å vente enda lengre og ødelegge sjanser for utdanning.... Lenke til kommentar
Gjest agr Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hei! Snakk med legen din. Kanskje kan du få en henvisning til nevropsykolog for å utrede konsentrasjonvanskene dine. Konsentrasjonsvansker kommer i mange former, (f.eks selektiv, oppretthold og delt) og en slik utredning kan peke på hva slags vansker du har og vil kunne gi en pekepinn på om du har ADD eller ADHD. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hei Konsentrasjonsvansker kan komme av en rekke årsaker, og ikke bare ADHD/ADD. Hvis du er bekymret for konsentrasjonen din, bør du gå til legen din og få sjekket dette ut. Mvh Dag Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Det kan vere utruleg mykje som påverker dette, og eit legebesøk er ikkje noko du berre bør vurdere. Dette er jo tross alt alvorleg, for det går jo utover livskvaliteten din. Absolutt mogleg det er ADD eller noko, men det er ofte mykje meir som ligg bak enn berre det. Å sette ein diagnose hjelper ikkje likevel. Det kan henge samen med kosthold, trening, livsstil, og ikkje minst psyke. Det kan faktisk óg vere at bekymringa di gjer det ytterlegare verre. Besøk legen din, og ver open! Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Det kan være mye rart. Men det behøver ikke være det. Tenk om du faktisk er en med innate konsentrasjonsproblemer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå