Gjest Usikker* Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 God dag, kjære forumbrukere. Kan begynne å fortelle litt om meg selv. Jeg har alltid vært en stille og rolig type, som er relativt sjenert. Jeg koser meg (ofte) med mitt eget selvskap, men er også på en og annen fest (men er ikke den som blir invitert først for å si det sånn). Alt er vel en kombinasjon av dårlig selvtillit og "gener", altså det er slik jeg er. I løpet av det siste året har selvtilliten økt litt, da jeg har møtt flere jenter på fester som vært virket interessert. Problemet er at når jeg møter disse jentene på fester, virker det som om de er så mye mer sosiale og utadvendt enn det jeg er. I løpet av russetiden har 2 jenter virkelig begynt å like meg, og jeg har sagt til begge at noe seriøst forhold ikke vil fungere, da jeg tror jeg er for kjedelig. Begge sa da at det ikke gjør noe som helst og begge vil/ville starte et seriøst forhold, men det tviler jeg på at det kommer til å fungere. Jeg kan fint snakke med jenter, men jeg også dårlig på å holde i gang samtalen over lengre tid. Jeg antar at "opposites attract" ikke gjelder i disse tilfellene. Veldig mange løsninger er vel ikke tilgjengelig. Enten må jeg "bare bli" mer sosial osv, eller så må jeg finne "likesinnede" (sannsynlig på nett?). Egentlig vet ikke hva jeg spør om her, det er vel en blanding av å uttrykke min frustrasjon, og høre deres vurdering av situasjonen. Lenke til kommentar
FredrikZ Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Alle mennesker har behov for sosial kontakt i en eller annen grad, hvis man ikke har dette blir man som oftest depressiv. Når det kommer til dårlig gener er det noe av det dummeste jeg har hørt. Man bestemmer selv hvilken person man vil være. Selvtillit kan skaffes, begynn å tren og begynn å prat med folk, skaff deg ny stil og gjør det beste ut av utseendet, bli vant med sosiale situasjoner. De du kanskje ser på som populære har ikke noe bedre utgangspunkt enn deg, de har bare fått mer trening i sosiale situasjoner, slik at de takler de bedre. Man er ikke født verdensmester i noe. Si ALDRI at du tror du er ganske kjedelig, eller for kjedelig for en jente. Vitner om dårlig selvtillit. Selvom du foreløpig har dårlig selvtillit, trenger du ikke vise det. Fake heller at du har bra selvtillit, gi faen i hva andre syns og tror, tenk hele tiden på at de nye menneskene ikke kan kritisere deg for noe før de har møtt deg minst 20 ganger, da kjenner de deg og DA kan de si sin mening. Etter hvert vil du faktisk få bedre selvtillit av det ettersom du vil mest sannsynlig se at andre personer liker deg bedre. Men pass på å ikke virke som en selvdigger.. Liker hun deg, så liker hun DEG. Da er du ikke for kjedelig! Lenke til kommentar
brukernavnkongen Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 jeg har sagt til begge at noe seriøst forhold ikke vil fungere, da jeg tror jeg er for kjedelig. Begge sa da at det ikke gjør noe som helst og begge vil/ville starte et seriøst forhold Du må jo aldri si noe sånt! Da graver du jo din egen grav. I tillegg så har jo begge sagt at de gir blaffen i hvor kjedelig du måtte være, de liker deg uansett! Hvis ikke det er bra, så vet ikke jeg! Det virker jo som du har muligheter i massevis, du må bare skjerpe deg! Skaff deg et bedre selvbilde.. det virker jo som du er din største fiende, ikke de andre. Og nei, man trenger ikke være supersosial for å være sammen med en supersosial jente. Dessuten vil du etterhvert merke at du har veeeeldig mange likesinnede jenter rundt deg. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 "I løpet av russetiden har 2 jenter virkelig begynt å like meg, og jeg har sagt til begge at noe seriøst forhold ikke vil fungere, da jeg tror jeg er for kjedelig." Noen små tips; La damene få bestemme om de synes du er kjedelig eller ikke! Hvis du klarer å slutte å bry deg om hva andre synes og fokusere mer på at du er fornøyd med deg selv, kommer du til å få ENDA bedre respons fra damene. For å holde samtalen i gang: bli bedre kjent med henne! Hva er yndlingfargen hennes? Hva synes hun om oljeboring utenfor lofoten? Kjenner hun noen som har en irrasjonell frykt for fisker? Lenke til kommentar
Halpert Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Alle mennesker har behov for sosial kontakt i en eller annen grad, hvis man ikke har dette blir man som oftest depressiv. Når det kommer til dårlig gener er det noe av det dummeste jeg har hørt. Man bestemmer selv hvilken person man vil være. Selvtillit kan skaffes, begynn å tren og begynn å prat med folk, skaff deg ny stil og gjør det beste ut av utseendet, bli vant med sosiale situasjoner. De du kanskje ser på som populære har ikke noe bedre utgangspunkt enn deg, de har bare fått mer trening i sosiale situasjoner, slik at de takler de bedre. Man er ikke født verdensmester i noe. Si ALDRI at du tror du er ganske kjedelig, eller for kjedelig for en jente. Vitner om dårlig selvtillit. Selvom du foreløpig har dårlig selvtillit, trenger du ikke vise det. Fake heller at du har bra selvtillit, gi faen i hva andre syns og tror, tenk hele tiden på at de nye menneskene ikke kan kritisere deg for noe før de har møtt deg minst 20 ganger, da kjenner de deg og DA kan de si sin mening. Etter hvert vil du faktisk få bedre selvtillit av det ettersom du vil mest sannsynlig se at andre personer liker deg bedre. Men pass på å ikke virke som en selvdigger.. Liker hun deg, så liker hun DEG. Da er du ikke for kjedelig! Fullstendig unødvendig å avfeie det at han mener han har dårlige gener, når du tilsynelatende ikke har peiling på området. Ca. 50 % av personlighetstrekk er arvelig, så er ikke en dum unnskyldning å komme med det. Men som du sier videre, det med selvtillit osv. kan trenes opp, på samme måte som det å være sosial. Lenke til kommentar
Sweeny_girl Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg tror virkelig ikke du skal bekymre deg alt for mye. Sannsynligheten for at du kommer til å møte noen som er lik deg selv er ganske stor. Kjæresten min er et perfekt eksempel på dette. Han har alltid vært veldig lite sosial; som liten var han nesten aldri med venner, og sa ikke stort. Han fant seg en liten guttegjeng da han ble tenåring som han av og til var sammen med. I den gjengen der traff han meg. Jeg anser meg selv som en ganske sosial person, jeg liker å være med venner og finne på ting. Men likevel passer vi to perfekt sammen, for innerst inne er personlighetene våre utrolig like! Selv om jeg liker å være sosial, så føler jeg ofte at store sosiale sammenhenger kan bli litt falske og at jeg ikke greier å være meg selv 100 %. Da liker jeg hundre ganger mer å bare ligge i armene til kjæresten, helt alene. Jeg hadde ikke klart å være sammen med en megasosial person, det er jeg sikker på. P.S. Det kan hende det har noe med hvilken sammenheng du "leter". Hvis du i bunn og grunn trives best i sofakroken med en god film, så er kanskje ikke en fest den plassen du med høyest sannsynlighet finner en likesinnet. Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Nå har han kanskje ikke den største muligheten til å finne en likesinnet om han ligger alene i sofakroken og ser på film heller...? Men når det er sagt, så er jeg enig i at det å finne en dame på fest, om du ikke ser på deg selv som et "festmenneske", kan bli ganske så feil... Dessuten heter det ikke "kjedelig og asosial", det heter "annerledes og mystisk"... Lenke til kommentar
FredrikZ Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Alle mennesker har behov for sosial kontakt i en eller annen grad, hvis man ikke har dette blir man som oftest depressiv. Når det kommer til dårlig gener er det noe av det dummeste jeg har hørt. Man bestemmer selv hvilken person man vil være. Selvtillit kan skaffes, begynn å tren og begynn å prat med folk, skaff deg ny stil og gjør det beste ut av utseendet, bli vant med sosiale situasjoner. De du kanskje ser på som populære har ikke noe bedre utgangspunkt enn deg, de har bare fått mer trening i sosiale situasjoner, slik at de takler de bedre. Man er ikke født verdensmester i noe. Si ALDRI at du tror du er ganske kjedelig, eller for kjedelig for en jente. Vitner om dårlig selvtillit. Selvom du foreløpig har dårlig selvtillit, trenger du ikke vise det. Fake heller at du har bra selvtillit, gi faen i hva andre syns og tror, tenk hele tiden på at de nye menneskene ikke kan kritisere deg for noe før de har møtt deg minst 20 ganger, da kjenner de deg og DA kan de si sin mening. Etter hvert vil du faktisk få bedre selvtillit av det ettersom du vil mest sannsynlig se at andre personer liker deg bedre. Men pass på å ikke virke som en selvdigger.. Liker hun deg, så liker hun DEG. Da er du ikke for kjedelig! Fullstendig unødvendig å avfeie det at han mener han har dårlige gener, når du tilsynelatende ikke har peiling på området. Ca. 50 % av personlighetstrekk er arvelig, så er ikke en dum unnskyldning å komme med det. Men som du sier videre, det med selvtillit osv. kan trenes opp, på samme måte som det å være sosial. Ok, vis meg kilder på det der da. Er enig at man tar etter foreldre og de man er med osv, men man skal aldri slå seg til ro med at det er genene som begrenser meg, så nå kommer jeg ikke noe lenger. Kjenner en haug av folk som har gått fra å være ekstremt asosiale (redd for å ta kontakt, gjemmer seg selv vekk i enhver sosial situasjon osv) til å bli life of the party Endret 15. mai 2010 av FredrikZ Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Asosial og kjedelig er da ikke det samme. Jeg har knapt venner, men er fortsatt det morsomste mennesket jeg noensinne har vært borti. Du må bare la deg selv blomstre. Bygg videre på de særtrekkene du har, og plutselig finner du ut at du er ganske ålreit, du også. Lenke til kommentar
Halpert Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Alle mennesker har behov for sosial kontakt i en eller annen grad, hvis man ikke har dette blir man som oftest depressiv. Når det kommer til dårlig gener er det noe av det dummeste jeg har hørt. Man bestemmer selv hvilken person man vil være. Selvtillit kan skaffes, begynn å tren og begynn å prat med folk, skaff deg ny stil og gjør det beste ut av utseendet, bli vant med sosiale situasjoner. De du kanskje ser på som populære har ikke noe bedre utgangspunkt enn deg, de har bare fått mer trening i sosiale situasjoner, slik at de takler de bedre. Man er ikke født verdensmester i noe. Si ALDRI at du tror du er ganske kjedelig, eller for kjedelig for en jente. Vitner om dårlig selvtillit. Selvom du foreløpig har dårlig selvtillit, trenger du ikke vise det. Fake heller at du har bra selvtillit, gi faen i hva andre syns og tror, tenk hele tiden på at de nye menneskene ikke kan kritisere deg for noe før de har møtt deg minst 20 ganger, da kjenner de deg og DA kan de si sin mening. Etter hvert vil du faktisk få bedre selvtillit av det ettersom du vil mest sannsynlig se at andre personer liker deg bedre. Men pass på å ikke virke som en selvdigger.. Liker hun deg, så liker hun DEG. Da er du ikke for kjedelig! Fullstendig unødvendig å avfeie det at han mener han har dårlige gener, når du tilsynelatende ikke har peiling på området. Ca. 50 % av personlighetstrekk er arvelig, så er ikke en dum unnskyldning å komme med det. Men som du sier videre, det med selvtillit osv. kan trenes opp, på samme måte som det å være sosial. Ok, vis meg kilder på det der da. Er enig at man tar etter foreldre og de man er med osv, men man skal aldri slå seg til ro med at det er genene som begrenser meg, så nå kommer jeg ikke noe lenger. Kjenner en haug av folk som har gått fra å være ekstremt asosiale (redd for å ta kontakt, gjemmer seg selv vekk i enhver sosial situasjon osv) til å bli life of the party Jeg har ikke noen kilder akkurat nå, men studerer psykologi og har for tiden om personlighetspsykologi, så jeg skulle vel mene at jeg har relativt peiling på det området. Men selvfølgelig, som du sier, det med selvtillit og å være sosial kan forandres, bare at for noen er det mye vanskeligere og krever mer jobbing enn for andre. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Jeg skulle også gjerne sett kilder på dette. Og da snakker vi arvelig gjennom gener. Det er fullt mulig å "arve" ved å lære gjennom observasjon. Endret 18. mai 2010 av Alastor Lenke til kommentar
Vain Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 ... Du er oppegående og har innsett at du har et problem med at du er "for lite sosial" og "for kjedelig". Min vurdering av situasjonen er at du trenger trening i å være sammen med andre, og derfor kanskje burde bli sammen med en av de to jentene, eller en annen jente. Selv om det ikke nødvendigvis blir et varig forhold ut av det kommer du antageligvis til å vokse på det personlig. Og som de andre her har sagt så kan det jo hende du har flaks og finner den rette med en gang. Du vet ikke før du har blitt bedre kjent med jenta og finner ut hva hun tenker om saken. Bedre å prøve, feile og lære, enn å ikke prøve og fortsette med å ha et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå