Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7. Oppstartstrøbbel. ntoskrnl.exe

Anbefalte innlegg

Heisann :) Idag da jeg skulle skru av pc'en merka jeg en slags "klikke"-lyd fra bak i kabinettet. Samtidig var alt veldig treigt da jeg gikk inn på start-->avslutt og fikk skrudd den av. Tenkte ikke mer over det.

Senere idag da jeg skrudde den på igjen fikk jeg først opp en liten notis der det stod

"Ugyldig boot.ini-fil

Starter opp fra c:\windows"

Denne stod i maks 2-3 sekunder. Så tok det kansje 1 minutt, før jeg fikk opp ny feilmelding:

"Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet.

<windows root>\system32\ntoskrnl.exe

Installer en kopi av filen ovenfor på nytt."

Noen som har noen som helst anelse om hva jeg kan gjøre? :)

På forhånd takk!

Har windows 7 home premium forresten.

Ståle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke mitt felt, men..

Klikke lyden du hørte, kan være i fra harddisk, ser du den i bios, eller ser du den i oppstart, før bios prøver å boote i fra den.

Hvis du ser hdd i bios, så prøv å sett inn win7 dvd'en, og start opp. Så i forum, at det var mange som fikk bootet opp da.

Hvis du kommer inn i windows, så prøv SFC /SCANNOW, med dvd'en i.

How to Open a Elevated Command Prompt in Windows 7

To Run the SFC /SCANNOW Command

Hvis du ikke kommer inn i windows, men ser hdd:

How to Boot to the System Recovery Options in Windows 7/Using a Windows 7 Installation Disc

Men jeg har litt tru på at hdd, har tatt kveld!

Lenke til kommentar

Nei, jeg har bare den ene disken. Har prøvd å kjøre reparasjons-metoden som er på Windows 7 cd'n 5-6 ganger nå. Hjelper lite. Er det noen vits å formatere hele driten å starte på nytt, eller er det sannsynligvis harddisken som har tatt kvelden?

Edit: klikkelyden kommer ved ca 1-2 sekunders jevne mellomrom. Men bare når maskina jobber virker det som. Altså under windows reparasjon, oppstart osv. Ikke når den står og venter på at jeg skal velge operasjon og lignende.

Endret av stilongz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...