antigoogle Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Har du en htc hd2? Er du lei av de svarte skjermene og at den konstant fryser?: Hvordan flashe ROM på htc hd2 Merk deg at: * Forsikringen kan bli opphevet. * Når du har flashet hardspl er det permanent du trenger ikke å gjøre det flere ganger for å flashe nye ROM. * Ikke åpne noen nye prosesser når du holder på. * Du MÅ ha mere enn 50% batteri igjen. * Du MÅ gjøre disse stegene nedenfor. * dette er for den med 512 mb flashe minne, sjekk dette med å gå på systeminfo Vist du ikke gjør dette kan det føre til en dårlig flashing eller muligens ødelegge telefonen 1. flash hardspl(gjør dette først!) noter deg at: * Vis du har vista installer "windows mobile device center" *her* * Slå av antivirus program. dette programmet inneholder ikke skadelige filer. * du MÅ ha en av disse spl verisjonene: SPL 1.42.0000, SPL 1.42.HSPL, SPL 1.62.0000, SPL 1.66.0000, SPL 1.66.HSPL, SPL 2.07.0000, SPL 2.08.0000 SPL, 2.08.HSPL, du sjekker dette med å skru av telefonen, hoder nedde volum ned og slå på knappen i ca. 3 sekunder da kommer det opp info. * du må fortsatt ha over 50% batteri igjen 1. last ned filen som jeg har lagt til som vedlegg som heter hspl2... og pakk den ut på skrivebordet 2. synkroniser telefonen med activesync/wmdc gjennom en usb kabel. 3. kjør HSPL2_RUN.exe fra pcen og les forsiktig 4. klikk neste når du er ferdig med å lese 5. programmet vil nå sjekke forbindelsen med den gjennom usb kabelen 6. du kan nå velge hvilken verision du skal falshe velg en 7. nå vil den flashe hardspl til den og når den er ferdig kommer det opp en boks som det står "succesfully finish" 8. klikk ok for å gå utav programmet og reboote telefonen din 9. ferdig med dette steget! 2. Last ned og flash ditt utvalgte rom merk deg at: * du må fortsatt ha over 50% batteri igjen * ROM FINNER DU HER 1. finn deg et ROM du vil ha. (anbefaler artemis hd2, som er på norsk) 2. fjern sim og micro sd kort! 3. slå den på igjen og synkroniser med activesync/wmdc 4. *vist filen inkludere en .exe fil (customruu.exe) kjør den *vist rom-et er en nbh fil last ned customruu.zip i vedlegget, og pakk den ut i samme mappe som ROM filen 5. følg skjerm instruksene for å installere 6. når den er ferdig kan du sette i som og minnekortet igjen 7. hard reset telefonen for å fjerne data som er i gjen(hold volum opp og ned inn og klikk slå på knappen) 8. ferdig! dette er flashing via activesync/wmdc, det går an å flashe gjennom microsd kort men det har jeg aldri gjort HSPL2_RUN.zip Leo_CustomRUU.zip Endret 14. mai 2010 av antigoogle Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Tusen tusen takk for guiden !!!1 Jeg skal prøve det nå Må bare si at jeg har fått det til ! Kjører artemis v17 nå med standard radio Så takk for deeeeeee Endret 3. juni 2010 av m4sta Lenke til kommentar
duttis Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Denne ROM formisket minne mitt fra 336 MB til litt over 200MB etter installasjon. Med det resultat at jeg ikke hadde igjen emre enn 25-30 MB til å kjøre program. flasha tilbake til stock ROM og fikk da "tilbake" 336 MB. Skal prøve Duttys rom for å se hva den gjør. Den støtter også 556 MB RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå