henrikw92 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei! Har et Gainward geforce gtx 260 kort som jeg vil overklokke litt til. Kortet er klokket til 625/1100 fra fabrikk og jeg har fått det opp til 686/1150 uten å endre på volten. Nå vil jeg klokke det lenger, men problemet er at jeg ikke får stilt opp volt. Ikke i programmet som fulgte med eller i afterburner. Har prøvd å sette enableunofficialoverclocking eller hva det er til 1 men det hjelper ikke. Fins det noen andre måter å få stilt volten på eller må jeg flashe bios? Hvis jeg må flashe bios hadde det vært fint om noen kunne hjulpet meg med hvordan jeg skal gjøre det og gjerne linket til en bios der man kan endre volt. Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Okei, fant fram en guide her, men har problemer med å få boota fra usb sticken. Har gjort alt som står der. Gjort usb sticken bootable med BootDisk2BootStick, lagt inn nvflash.exe filene, lagt inn voltmodda bios og rsa. Har selvfølgelig også satt usb sticken som 1st drive osv, men får bare opp "Select proper boot device and try again" greiene. Har prøvd med 2 forskjellige minnepinner. (kingston datatraveler 4gb og en annen nyere kingston datatraveler 8gb) HJELP???? Noen som har en løsning på problemet eller evt en annen måte å få flasha bios på?¨ edit: typo Endret 15. mai 2010 av henrikw92 Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 fikk det til til slutt, kjører stabilt på 700/1400/1050 nå. Kan sikkert få det litt høyere men orker ikke atm. Tror jeg har fått et kort som klokker ganske dårlig -.- Takk for alle svar!! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Trist det der at 260 ikke kommer med justerbar Volterra-kontroller. Du kan hardmodde kortet om du googler "260GTX + Voltmod". Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Trist det der at 260 ikke kommer med justerbar Volterra-kontroller. Du kan hardmodde kortet om du googler "260GTX + Voltmod". Vet, spesielt siden det overklokker temmelig bra. Fikk ihvertfall satt volten opp en del, men vet ikke hvor bra det funka, er jo 0 mulighet for å lese av hva for noe volt den kjører på. Tror ihvertfall jeg fikk volten opp til 280 nivå. Det er tydeligvis noen evga kort som har mulighet for å stille volt. tenkte å kanskje prøve å flashe med en evga bios, men vet ikke om det vil funke. Edit: I biosen jeg bruker nå har jeg satt volt til 1,32 men jeg tviler på at den kjører på så mye, siden jeg ikke merka noe særlig forskjell fra 1,18 som er det gtx 280 kjører på. Med hardmodd mener du modde hardware? Endret 16. mai 2010 av henrikw92 Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Fikk klokka skjermkortet litt til, 100% stabilt i atitool artifact scanner, kombustor og diverse spill. Som forventa så funka det ikke å flashe til evga bios og bruke evga programmet til å stille volt:P Nå laster jeg i tillegg ned bf:bc2 fra steam, så får jeg se hva kortet klarer der ^^ kjørte btw et run i cinebench, fikk ihvertfall bedre score enn forrige gang, noen som kan fortelle meg om det her er bra i forhold til speccsa mine? Endret 17. mai 2010 av henrikw92 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 GPU-Z kan vel lese ut spenningen? Om du ser på vddc nederst i listen over sensorer Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 GPU-Z kan vel lese ut spenningen? Om du ser på vddc nederst i listen over sensorer Kan dessverre ikke det nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå