Muriazen Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei. Jeg skulle veldig gjerne hørt om noen hadde en formening om hva min "Idealvekt" burde være. Vet at idealvekt kan være villedende, men skulle gjerne hatt et lite innspill slik at jeg har noe å strekke meg mot. Det som er utfordringen er ikke å gå ned i vekt men opp. Er alt for spinkel etter min egen mening og håper på å forbedre dette før sommeren. Begynte nylig på treningsstudio, og har holdt på i ca 1mnd. Bestilte Gainer og kreatin fra gymgrosissten en uke etter start og har gått på det siden. Kan legge til at jeg har økt fra en vekslende vekt mellom 73kg og 75kg til nå og veie 80kg. Men som dere forstår er dette fortsatt litt lite etter min mening. Her kommer noen grunnleggende opplysninger: Alder: 18år (fylt i år) Høyde: 1,97m Vekt: 80kg Pubertet: "Fortsatt under utvikling" Trening: 1,5-2timer x 3-4/uke Takker på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei. Jeg skulle veldig gjerne hørt om noen hadde en formening om hva min "Idealvekt" burde være. Vet at idealvekt kan være villedende, men skulle gjerne hatt et lite innspill slik at jeg har noe å strekke meg mot. Det som er utfordringen er ikke å gå ned i vekt men opp. Er alt for spinkel etter min egen mening og håper på å forbedre dette før sommeren. Begynte nylig på treningsstudio, og har holdt på i ca 1mnd. Bestilte Gainer og kreatin fra gymgrosissten en uke etter start og har gått på det siden. Kan legge til at jeg har økt fra en vekslende vekt mellom 73kg og 75kg til nå og veie 80kg. Men som dere forstår er dette fortsatt litt lite etter min mening. Her kommer noen grunnleggende opplysninger: Alder: 18år (fylt i år) Høyde: 1,97m Vekt: 80kg Pubertet: "Fortsatt under utvikling" Trening: 1,5-2timer x 3-4/uke Takker på forhånd for alle svar Jeg mener din idealvekt er 75kg. Og det er bare for å poengtere at du tydeligvis har en klar formening om ditt eget mål, du sier jo ingenting om hvor stor du vil bli så det er vanskelig for noen andre å mene noe om vekta di (uten at det blir skudd i blinde) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg synes 75kg høres veldig spinkelt ut på 180cm.. Jeg er selv 190 og ligger på 95kg nå, men skal opp igjen til 100 og helst over på 105-110 når treningen starter opp igjen etter sommeren. Jeg vil tippe mellom 80-90kg alt etter hvor stor du ønsker å være. Forresten, 1,5-2timer vektløfting er ALT for mye! 30-45 (max 60) holder lenge per økt.. Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Tusen takk for alle svar 75kg er nok alt for lite ja. er som sagt bare 3cm fra 2m. Vært på 75kg før og det var ikke et pent syn. Har ikke den store troen på at jeg kan bli så alt for "stor" av meg med min kroppsbygning, men jeg er fast bestemt på 6-pack til sommeren (så bra som mulig). Derfor også treningsetappene blir litt lengre, da mageøvelsene tar litt tid + at jeg liker å kjøre på med knebøy som forøvrig også krever sin tid. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Bare for å kjøre litt kontraster, så veide Jostein Flo 100 +/- da han var aktiv. (Nå veier han sikkert 110 kg minst). De fleste høye (2m) fotballspillere veier rundt 100 kg. Endret 15. mai 2010 av Kranjcar Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Tusen takk for alle svar 75kg er nok alt for lite ja. er som sagt bare 3cm fra 2m. Vært på 75kg før og det var ikke et pent syn. Har ikke den store troen på at jeg kan bli så alt for "stor" av meg med min kroppsbygning, men jeg er fast bestemt på 6-pack til sommeren (så bra som mulig). Derfor også treningsetappene blir litt lengre, da mageøvelsene tar litt tid + at jeg liker å kjøre på med knebøy som forøvrig også krever sin tid. Er så lei av det six-pack maset! Men folk all del, kjør på. Mageøvelser hjelper forsovet lite i forhold til six-packen. Den er 90% avhengig av din fettprosent. Du burde også ta tunge men få, dette gjør musklene store. Husk også å trene ryggen slik at du får god holdning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå