Gå til innhold

PleXtor problem!

Anbefalte innlegg

Er det noe som er spesielt viktig å huske for å få Plextor brennerne til å funke? Den leser som bare det, men Nero finner ingen brenner.. Fikk med Nero 5.5 med 24x brennern, men før den får installert kommer det en feilmelding som gjør at jeg ikke får installert den.

Windows 98 fant selv driveren til brenneren, skal jeg heller laste ned en driver fra nettet?

mvh,

Audun Løvdahl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firmware er en av to typer drivere: firmware styrer selve brenneren mens windows har drivere som kontrollerer IDE-kontrolleren.

Prøv å laste ned siste firmware driverne fra plextor's hjemmeside.

Hvis ikke d funker, skaff deg en ny windows (2000 eller noe).

Min erfaring med windows 98: alt kan ikke funke i samme versjon (i teorien burde man jo ha minst 3 versjoner innlagt samtidig)

Tresprit

Lenke til kommentar

Ikke hør på han som sier om at du ikke bør ha WIN 98. Den eier. Prøv å sette plextor på DMA. Så bør du hente ned den nyeste nero. Den har helt sikkert den plextor maskina. Etter det bør alt fungere fint. Hvis det fortsatt ikke gjør det, så kan det være noe feil med brenneren din. Det har skjedd meg.

Lenke til kommentar

Finner windows brenneren? Eller finner den ingenting? Blir den "funnet" i oppstarten?

Hvis den blir det, men IKKE blir funnet i Nero etc. og du kjører win2k/xp. Så er vel problemet såre enkelt.

Disse to os'ene har ikke ASPI med. Du må installere aspi for at brenneprogammene skal finne brenneren.

Jeg kan sende deg en kopi som funker like fint i win2k som i xp.

Men finner den ikke brenneren i det hele tatt i oppstarten, så er det en hardwarefeil. Mest sannsynelig en brukerfeil.

En ting til, is Bios. Har du satt på Plug N Play OS? Hvis dette er på, så kan dette være grunnen, skru det av og sjekk engang til. Windows har driverene til alle plextor brennere. så det er ikke problemet.

så ikke at den "leste som bare det :razz:" Da er det mest sannsynelig at du mangler ASPI.

Asus P4T-E

1,9Ghz P4

256mb Rambus :sad:

45gb x 2 Ibm Gxp75

Ati Radeon 8500 64mb Retail (no mod)

Sb Live!

Enlight Fileserver Tower

22" monochrome monitor

+ no stæsj

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-29 21:06 ]

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-29 21:09 ]

Lenke til kommentar

det største problemet ditt er nok at du har WIN98..

det er bare mok..

skaff deg win2000 eller Xp.....

mye bedre......

Men prøv også å fjern brenneren helt fra windows og installer på ny...

det fungerte hos meg..:smile:

Lenke til kommentar

Det som ser ut til å være mitt nåværende problem:

Nero 5.5 lar seg IKKE installere

ikke fra cd eller fra internett. CD'en som fulgte med (Nero 5, rød cd) er det noe bug med, ala "msiexec"-greier, så den får ikke installert..

mvh,

Audun Løvdahl

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-29 22:33, pauli skrev:

det største problemet ditt er nok at du har WIN98..

det er bare mok..

skaff deg win2000 eller Xp.....

Det er alt for enkelt å si bare dette..Ikke alle fom har råd eller lyst til å kjøpe en ny versjon bare for å brenne CD-er. brenneren skal fungere like bra i win98 som i win2k eller winXP..

- hvis brenneren funker som vanlig cdrom, så er det program vare feil.

- ta kontakt med der du kjøpte brenneren eller plextor/nero support. da får du ny program vare tilsendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...