Markaren Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Skal på opptak for FIH. Hatt mye krøll med papirene som skulle innsendes, siden jeg har fått disse lenge etter at fristen var godt ut.. menmen. Ting ordner seg, og nå har jeg fått meg flybillett. Blir spennende. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Fikk på mail at de sender ut de siste denne uka. Satser på at det stemmer. Snakket med vpv tidligere i dag for sikkerhets skyld. De sa at de ikke var helt ferdig med innkallingene enda, og at jeg var en av dem de foreløpig ikke hadde behandlet. edit: Herr Brun, du er vel ikke i Forsvaret per dags dato, er du? når har du tenkt å stille på FOS? Endret 4. juni 2010 av srbz Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Da ble det visst FOS på meg og gitt. Blitt innkalt til LBSK / LB Lenke til kommentar
akle Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Noen som kommer dagen før? (25. Juni) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Nei, men hvis du gjør det, kan vi sikkert treffes på byen en gang denne kvelden. Lenke til kommentar
TheBigDig Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hvor gammel er dere? Jeg har søkt Hærens BFS, er 25....håper det er noen som er litt eldre...har ikke lyst til å tjene med bare 19 åringer Lenke til kommentar
akle Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Tja, kommer til Kjevik rundt 23.00 så kanskje ikke så mye poeng i det da! Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hvor gammel er dere? Jeg har søkt Hærens BFS, er 25....håper det er noen som er litt eldre...har ikke lyst til å tjene med bare 19 åringer Tror nok det er mange 19 åringer ja, blir selv 20 under selve opptaket, uten at det hjelper Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Det pleier å være overvekt på 18-19-åringer som kommer rett fra VGS samt 19-20-åringer som har vært et år til førstegangstjeneste i mellomtiden, men selvsagt er det også noen som er litt eldre. Lenke til kommentar
vZ Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) srbz: Søker du UBBF? Skal stille på FOS. Kanskje vi treffes! Endret 13. juni 2010 av vZ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Kom du ikke inn sist altså? Nei, jeg søker ikke UB (på førsteplass) i år, dog har man mikset UB og BS i enten fase 1 eller fase 2-3 tidligere. (edit: Internt i luft altså, jeg kjenner ikke til hva de gjør i de andre grenene) Endret 13. juni 2010 av srbz Lenke til kommentar
vZ Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Kom inn jeg. Skal være med å støtte FOS denne gangen. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Aaaah, så å forstå. Dvs. du er ferdig med UB-året også ja. Konge. Joda, jeg fikk innkallelse i posten i går, og jeg stiller nok i år også, selv om jeg ærlig talt ikke har store forhåpninger denne gang. Trives på opptak, og har ikke noe imot å "kaste bort" et par uker på FOS uansett utfall. Dessuten synes jeg det er på tide jeg har litt flaks, jeg som ellers bare har uflaks på dette feltet Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg er 21. Lett om jeg skal gå ut på byen og le av de som ikke kommer inn på bar! Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) / Endret 13. januar 2012 av KingEdward Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ligger forhåpentligvis litt over minstekravet, neppe noe særlig mer. Er syk for tiden, noe som ikke akkurat hjelper på. Ellers ref. min forrige post. Hva svømmingen angår så er det bare snakk om å vise at du faktisk klarer å bevege deg i vann. Det står at du skal svømme 200 meter uten problemer, i praksis er denne strekningen trolig bare såvidt over 100 meter, dvs. fra en brygge rundt en bøye og inn til stranden. Dette svømmes i sjøen nedenfor Kjevik lufthavn. Jeg er ikke stor fan av kaldt vann selv, men temperaturen i sjøen ved Kristiansand i mnd.skiftet juni/juli er bare behagelig. Nå skal ikke jeg fortelle deg at noe er unødvendig å forberede deg på, men ryker man på noe fysisk kan det være alt annet enn svømming (nå var det riktignok en på puljen min i fjor som røk på nettopp dette, men det var heller et anfall av panikk heller enn at han ikke kunne svømme strekningen). Man svømmer denne testen i grupper på 6, 3 foran og 3 bak, hvor man svømmer i jevnt, rolig tempo slik at alle henger med, og gruppen følges av en båt hele veien. Man har ikke lov å dukke under med hodet, og man har oppvarmet telt på stranden for de som trenger det. Alt dette av sikkerhetsmessige årsaker. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ligger på mellom 4 og 5 på styrketestene og mellom 2 og 3 på 3000m. Men noen som vet hvordan det er for oss som bruker briller/linser? Burde jeg ta med et par med briller eller går det greit med linser? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg sliter med forkjølelse og skikkelig grøtete hals og lunger. Jeg er stygt redd for at 3000 meteren kan bli relativt dårlig.. Det hjelper heller ikke at vi skal ha tremila i morgen. Er en viss sjans for at den faktisk knocker meg til sengs, og da er håpet om FOS kjørt. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) noen som vet hvordan det er for oss som bruker briller/linser? Burde jeg ta med et par med briller eller går det greit med linser? For det meste (fase/uke 1&3) går det sikkert greit med linser, men for din egen del bør du ta med briller til feltøvelsen. Bruker selv bare lesebriller, aldri brukt linser, men du vil ha et problem hvis du trenger å ta ut linsene i felt, for du er møkkete på hendene 24/7 i en uke. Endagslinser trenger du ikke engang å vurdere å bruke i felt. Jeg sliter med forkjølelse og skikkelig grøtete hals og lunger. Jeg er stygt redd for at 3000 meteren kan bli relativt dårlig.. Det hjelper heller ikke at vi skal ha tremila i morgen. Er en viss sjans for at den faktisk knocker meg til sengs, og da er håpet om FOS kjørt. Er forkjølet selv. Trodde i utgangspunktet det var halsbetennelse, men sandpapirfølelsen forsvant etter en dag så det er nok bare en helt vanlig forkjølelse, noe jeg pleier å få på denne tiden av året. Nå testes vi ikke på 3000 dag 1 (kan ikke si med sikkerhet når vi testes, men jeg vil tro det er rett over midten av fase 1), så du har nok en drøy uke på deg til å bli frisk. Dersom du består styrken men kommer litt under kravet på 3000 gjør ikke det nødvendigvis noe, du kan likevel tas opp til fase 2 (dersom du ikke er langt under kravet) og vil da retestes en gang i løpet av fase 3 på det du har strøket på. Forhåpentligvis er du frisk til da. Hva angår tremila: du bør virkelig forklare situasjonen din for befalet og høre om det er sjans for at du kan få særbehandling For what it's worth: jeg synes ihvertfall det høres ut som en ganske legitim kombinasjon av grunner til å slippe en veldig krevende løpetest på avdeling. Du ønsker heller ikke å pådra deg senebetennelse (dersom det er aktuelt) før feltøvelsen. Jeg fikk det selv på øvelsen i fjor, og det var mindre moro. edit: hehe, du har påpekt det selv tidligere i tråden ja Flere som skal i Luft forresten? Endret 21. juni 2010 av srbz Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ok, da tar jeg med meg begge deler. Jepp, luft her og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå