vidarkri Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det eneste du oppnår med å ta en sosiopat til en psykolog er at de lærer seg hvordan de skal manipulere psykologen. De kan selvfølgelig gi ham en diagnose hvis du ikke er sikker på om han er sosiopat. Som jeg skreiv før i tråden så er det lite man kan gjøre for en sosiopat. PS. Man kan ha sosiopatiske trekk uten å være fullblods sosiopat, da kan man også få hjelp av en psykolog. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det eneste du oppnår med å ta en sosiopat til en psykolog er at de lærer seg hvordan de skal manipulere psykologen. De kan selvfølgelig gi ham en diagnose hvis du ikke er sikker på om han er sosiopat. Som jeg skreiv før i tråden så er det lite man kan gjøre for en sosiopat. PS. Man kan ha sosiopatiske trekk uten å være fullblods sosiopat, da kan man også få hjelp av en psykolog. Men, du har framleis intet reelt grunnlag for å kunne kalle personen ein sosiopat. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det eneste du oppnår med å ta en sosiopat til en psykolog er at de lærer seg hvordan de skal manipulere psykologen. De kan selvfølgelig gi ham en diagnose hvis du ikke er sikker på om han er sosiopat. Som jeg skreiv før i tråden så er det lite man kan gjøre for en sosiopat. PS. Man kan ha sosiopatiske trekk uten å være fullblods sosiopat, da kan man også få hjelp av en psykolog. Men, du har framleis intet reelt grunnlag for å kunne kalle personen ein sosiopat. Enig med deg HValder, man skal være forsiktig med å sette psykopatdiagnose på denne karen (eller hvem som helst for så vidt), men helt ut av det blå er det vel ikke å tenke i de baner. Og hvis vi antar at Vidarkri har rett, så er han helt på høyde med hva som faglig sett anbefales for personer med den type personlighetsutforming. Mvh Dag Lenke til kommentar
HValder Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Ja, det eksisterast ikkje nokon form for tvangsinnleggelse i slike tilfeller i Noreg så vidt eg veit, med mindre personen allerede har gjort/blitt dømt for noko alvorleg kriminelt. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Ja, det eksisterast ikkje nokon form for tvangsinnleggelse i slike tilfeller i Noreg så vidt eg veit, med mindre personen allerede har gjort/blitt dømt for noko alvorleg kriminelt. Ja, det stemmer. Det er ikke lovhjemmel for å legge psykopater inn på tvang i norsk lov. De er ikke alvorlig sinnslidende i lovens forstand. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg sier ikke at denne personen er en sosiopat, men hva man kan forvente av en sosiopat. At den omtalte personen har sosiopatiske trekk er vel udiskutabelt, men at han er fullblods sosiopat er vel heller tvilsomt. Jeg tipper at alder spiller inn noe i denne personens valg da endel av det som beskrives om ham egentlig virker å være grader av umodenhet i kombinasjon med lite empati. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg sier ikke at denne personen er en sosiopat, men hva man kan forvente av en sosiopat. At den omtalte personen har sosiopatiske trekk er vel udiskutabelt, men at han er fullblods sosiopat er vel heller tvilsomt. Jeg tipper at alder spiller inn noe i denne personens valg da endel av det som beskrives om ham egentlig virker å være grader av umodenhet i kombinasjon med lite empati. Du skal faa ein iskrem om du finn nokon som ikkje har sosiopatiske trekk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg sier ikke at denne personen er en sosiopat, men hva man kan forvente av en sosiopat. At den omtalte personen har sosiopatiske trekk er vel udiskutabelt, men at han er fullblods sosiopat er vel heller tvilsomt. Jeg tipper at alder spiller inn noe i denne personens valg da endel av det som beskrives om ham egentlig virker å være grader av umodenhet i kombinasjon med lite empati. Du skal faa ein iskrem om du finn nokon som ikkje har sosiopatiske trekk Sant nok, de fleste mennesker har visse mindre sjarmerende sider men for de fleste så undertrykkes disse kraftig av mentale barrierer. Lenke til kommentar
psykodelia Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg sier ikke at denne personen er en sosiopat, men hva man kan forvente av en sosiopat. At den omtalte personen har sosiopatiske trekk er vel udiskutabelt, men at han er fullblods sosiopat er vel heller tvilsomt. Jeg tipper at alder spiller inn noe i denne personens valg da endel av det som beskrives om ham egentlig virker å være grader av umodenhet i kombinasjon med lite empati. ja, den med umodenhet kombinert med lite empati tror jeg er veldig korrekt. men han er jo tjue år, så det virker mer som om noe "mangler". han lever i sin egen boble, og forstår ikke hvordan det han mener / sier kan missforståes eller tolkes annerledes enn det han sier, ei heller går det an å diskutere mot han i et emne. det er som å snakke med en vegg som kverulerer og bruker hersketeknikker. til tider oppfatter jeg han som rett og slett, dum. men... som mange har sagt, det er sikkert en deilig kombinasjon av diverse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå