Cleafox Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Da trenger jeg en liten kvalitetssjekk før bestillingen av PC'en. Jeg har sjekket handlelisten flere ganger, men kan fort ha oversett noe. Komponenter passer sammen? Noe som burde byttes ut? Noe jeg burde styre unna? HOVEDKORT ASUS Maximus III Extreme PROSESSOR Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860 SKJERMKORT XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 RAM Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 4GB CPUKJØLER Cooler Master V8 CPU Kjøler SKJERM Samsung 23" LED Syncmaster XL2370 Min største bekymring ang. handlelisten er jo om RAM passer til resten. Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Det ser bra ut det ja! Ikke glem kjølepasta hvis du ikke har det! har selv V8, og det er ikke den beste kjølern, men det er den feteste og gjør jobben VELDIG VELDIG bra! resten er kanskje litt rart prioritert, men det er opp til deg Endret 14. mai 2010 av Caliente Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Noctua NT-H1 Kjølepasta står også i handlelisten ;p Rart prioritert? Tell meeh ;o Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Synes du har satt opp veldig dyrt hovedkort og minne. Har du virkelig behov for noe så ekstremt? Mange P55 HK som klokker godt, men du behøver ikke å legge så mye penger i det.. Endret 14. mai 2010 av fflex Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Ser ikke det jeg, men er på jobben. Ikke den nyeste PCen Synes du har satt opp veldig dyrt hovedkort og minne. Har du virkelig behov for noe så ekstremt? Mange P55 HK som klokker godt, men du behøver ikke å legge så mye penger i det.. Jepp, helt enig med han her. Bortkastet å bruke så mye penger på hovedkort og RAM. Ville også godt for P55. Er veldig mange gode hovedkort der ute til i7 som koster mye mindre. Samme med minne. Du merker ikke forskjell på 1600 og 2000MHz, men det gjør bankkontoen. legg heller mer Cash i CPU Endret 14. mai 2010 av Caliente Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Kanskje litt unødvendig dyrt HK, men minne er viktig. Dominator GT er solide minnebrikker. Liten vits i å legge mer penger i CPU hvis han likevel skal klokke, noe jeg regner for sannsynlig med de delene han har valgt Hvilken PSU har du ? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Synes det er et serdeles dårlig oppsett. Hovedkort + minne + prosessor som du har satt opp koster 7550,- Priser fra NetOnNet Gigabyte GA-X58A-UD3R 1549,- Intel Core i7 960 4149,- 6 GiB Kingston HyperX DDR3 PC12800 1600MHz 1390,- Sum = 7088,. Du er altså villig til å betale 500 kr mer for overprisede 1156-komponenter isteden for å få deg en fullverdig 1366-PC med performance i7 960 prosessor på 3.2 GHz stock speed. Endret 14. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Skulle til å skrive det samme som Slemkatt, men gå ned til i7 930 og slenge med en 80gb X25-M Men jeg kunne tenkt meg å vite hva slags PSU TS har først... Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Har Corsair TX 750W Hvorfor dette HK er valgt er grunnet at den er kompatibel med i7 prosessoren og alle utgangene, samt. alle anbefalingene. Skal også klokke i7 prosessoren Endret 14. mai 2010 av Cleafox Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 For samme prisen får du jo et high end 1366-kort. Har du sett på muligheten for å kjøre 1366 i stedet? Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Har egentlig ikke sett på så mange andre muligheter. Så bare at dette var en grei løsning til et budget på 14,000. Om du hadde vært villig til å sette sammen en bedre løsning til samme pris fra samme butikk så hadde jo det vært helt supert. Hvorfor jeg vil ha samme butikk er fordi at om man skal bestille fra flere butikker så blir det unødvendig mye frakt å betale ;o Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Skjermen er jo bra den, så den trenger vi ikke skifte ut. Skal se hva jeg får til, listefunksjonen i prisguiden er helt fantastisk treg akkurat nå Orket ikke bruke prisguiden, den sleit med å finne minne. Kan gi deg linker til Komplett istedet så kan du få handle der: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584444 HK http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586108 CPU http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437583 RAM Så tar du bare det samme fra det tidligere oppsettet ditt. Får du penger til overs kan du smekke inn en SSD Endret 14. mai 2010 av DuraN 1 Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Flott, skal se litt nærmere på det ;-) Desverre, er det nok fortsatt ingen SSD jeg får råd til :-/ Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har handlet jevnt hos Komplett siden de startet opp, men hvorfor orke å handle der når andre aktører gir lik eller bedre service. Komplett tar 100-300 kr mer for samtlige komponenter og de tar også nesten dobbelt så mye som andre i porto. 930 koster 250 kr mer hos Komplett, minnet koster 150 kr mer, hovedkortet 100 kr mer. Komplett har en del dårlige kundekonsulenter. Det kan gå bra, men hvis du kommer borti en av disse ved en eventuell retur eller henvendelse så er det priceless å handle hos Komplett. Hvis du skriver RMA-beskrivelse på en komponent så ignorerer de den. Hvis du klager på kundebehandlingen så ignorerer de mailen. Med mindre det er superweekend eller andre tilbud med 50% avslag i pris eller en vare det ikke kan bli retur på så styr for all del unna. Hvis du ringer Komplett og stiller et teknisk spørsmål vedrøerende et varekjøp (feks om nr på et drev som produseres med flere ulike motorer med forskjellige støynivå hvis du kun vil ha den som støyer minst) så svarer de at om du ikke eksplistt skal handle varen så er samtalen over. Ring et hvilket som helst annet foretak og de greier ut og ringer deg tilbake ASAP. Hvis du vil betale mer for slett service så er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Hørt mye bra om Dustinhome, men jeg liker ikke overiskten dems. Syns det er forferdelig uoversiktlig, og vanskelig å finne det jeg skal ha. Jeg velger komplett fordi jeg har vært en fast kunde der i mange år, og har aldri hatt noen problemer når det gjelder retur eller tekniske spørsmål. Kanskje jeg er en av de heldige, men jeg liker ihvertfall komplett. Om dustinhome får igang litt mer oversiktlig system der det er lett å finne produkter uten å måtte søke seg til det (fks. vise thumbnails ved produktnavn på opplistning) og et system der brukere kan gi anmeldelse til produktet, så vil jeg nok gå over til de, men så lenge de ikke har det, styrer jeg unna. Hørt om mange gladfortellinger om dustin, og syns det er synd at det er såpass uoversiktlig, for jeg tror de hadde trekt en god del fler kunder om det hadde vært mer oversiktlig enn det er nå. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Handlet hos Dustin sist. Beste prisen på komponenten og raskeste levering. Sidene er litt uoversiktlige, men du kan egendefinere hvordan komponentene blir listet. Siten er fersk og det virker som den er under jevnlig utbedring. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Skift ut den elendige cpukjølern med Noctua Dh-14 Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Skift ut den elendige cpukjølern med Noctua Dh-14 På hvilket grunnlag kan du si at V8 er elendig? Har en kamerat som har veldig god erfaring med den både med støy og ytelse. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Linket kun til komplett fordi det var der trådstarter hadde tenkt å handle Men enig med Slemkatt igjen, er liten vits i å betale mer KUN for å handle hos komplett. Dustin er bra, Amentio er bra (kommer litt an på hvilke leverandører som har best pris), samt flere andre. Når det gjelder kjøleren er vel NH-D14 den beste, men du bør sjekke kompatibilitet med minnebrikker først! Lenke til kommentar
Theiz Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Skift ut den elendige cpukjølern med Noctua Dh-14 På hvilket grunnlag kan du si at V8 er elendig? Har en kamerat som har veldig god erfaring med den både med støy og ytelse. Har v8 selv, du får bedre kjøling og lavere støynivå om du går for en noctua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå