mollasund Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei. Jeg har nettopp begynt med Stronglifts 5x5, men i går da jeg trente B-planen av treningsprogrammet så merket jeg at jeg sliter enormt med pull- og chin-ups Jeg klarer bare ikke løfte meg helt opp, klarer MAX TO ganger. Er det noen øvelser jeg kan gjøre i stedet? Eller noen øvelser som kan bygge meg opp til å klare det? Sliter ingenting med noen av de andre øvelsene. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Chins er en tung øvelse men er også effektiv om den kjøres riktig. Du må bare prøve så godt du kan, du bør klare flere reps etter noen treninger. Du kan jo også spørre noen om hjelp til å dytte deg litt på 2-3 reps. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 To ganger er ganske bra det ! Berre fortsett du, så greier du fleire etterkvert. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Du kan prøve og visualisere at magen skal opp i taket, da får du aktivert mye mer av ryggen enn om du bare løfter med brystet mot stanga. Det er tross alt mest en ryggøvelse selv om mye av overkroppen får trening av chins. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei. Jeg har nettopp begynt med Stronglifts 5x5, men i går da jeg trente B-planen av treningsprogrammet så merket jeg at jeg sliter enormt med pull- og chin-ups Jeg klarer bare ikke løfte meg helt opp, klarer MAX TO ganger. Er det noen øvelser jeg kan gjøre i stedet? Eller noen øvelser som kan bygge meg opp til å klare det? Sliter ingenting med noen av de andre øvelsene. Pull ups og chin ups går mye på vektsammenhengen din. Hvor mye fett du bærer og hvor mye muskler i forhold til fett generelt. En fyr på treningssenteret har fettprosent nede i %4 og veier kun 60kg og han klarer 15 pull ups med 25kg. Mens jeg klarer toppen mot 10 pull ups og veier 75kg, men er mye sterkere enn han i alle baseøvelsene. Det kommer seg etterhvert skal du se! Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Så det er bare å prøve å ta så mange jeg klarer hele tiden , og det vil bygge seg opp automatisk? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jo, men når du er nede i to, så kan det lønne seg å få noen til å hjelpe deg. Eller så kan du ta litt nå og da på samme dag. Jeg klarte knapt 3 i starten, men fikk en enorm økning relativt fort. Du kan også prøve å ta 1-1-2 (greier du ikke den siste, så kan du som nevnt få hjelp eller ta 1-1-1 istedet). Et annet "tips" er å ta pull-ups en dag, så hviler du i 2-3 dager, tar chin-ups, hviledager, så pull-ups igjen. Dette har funket meget bra for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå