Gå til innhold

HD5970 og "cold bug"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey. Problemet her var tydeligvis at gpu er kranglete rundt 30C. Lite lysten på et slikt kort, så tenkte jeg skulle høre her. Likevel. Fikk inntrykk av at dette problemet ikke er spes utbredt. Så mulig man kan tilskrive det idiot-kvoten, som til tider er stor på Internett.

Lenke til kommentar

Er vel en fordel å lese det som står med stor rød skrift øverst i første post :)

Tror nok ikke du trenger å tenke på dette, go for it :thumbup:

Leste det. Lurte derfor på om dette med "retarded graphics card" gjaldt flere. Men, men. Man blir kanskje litt overnervøs når man har planlagt et oppsett i lang tid og så leser dette...?

Lenke til kommentar

Det står jo løsning på problemet lenger ned i første post. Var bare at ene VRM-chippen var designet annerledes enn referansekortet som EK hadde brukt til å lage vannblokken. Problemet ble jo løst ved å bruke en ekstra thermalpad :)

Skjønner at man bli nervøs av å handle skjermkort til 5000kr, hehe

Lenke til kommentar

Er vel en fordel å lese det som står med stor rød skrift øverst i første post :)

Tror nok ikke du trenger å tenke på dette, go for it :thumbup:

Så du stoler mer på et forum enn overclockers.com?

Her skal du få en bunke til med kilder:

http://www.overclock.net/amd-cpus/86980-whats-cold-bug.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Phenom_II (Les under "Overclocking")

I bunn og grunn er det flisespikking, men uansett.

Lenke til kommentar

Tror du roter litt her Gavekort. Jeg bestrider ikke hva cold bug er for noe, det vet jeg utmerket godt. Jeg bare sier at det spesifikke problemet som trådstarter var bekymret for ("cold bug" på et HD5970 som ikke var kjølet med noe annet enn vannkjøling) ikke er noe å bekymre seg for, da både problemet og løsningen er godt beskrevet i tråden som han selv linker til.

Og ja, når forumet er XS stoler jeg like mye på det som overclockers.com. Hva tror du overclockers.com er for noe? Det er jo et nettsted drevet på lik måte med alle andre nettsteder om overklokking. De er jo ikke mer til å stole på fordi de har domenet overclockers.com...

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er coldbug du opplever? Vet det har vært en del driverrelaterte problemer rundt 5xxx-serien. Har du forsøkt å legge inn nyeste 10.4 driverne? Alle feil skal være fikset i denne versjonen.

Endret av RealSpZ
Lenke til kommentar

Dette er ikke noe trådstarter selv opplever. Han har lest om en cold bug-lignende oppførsel på nettet (som ble løst) og var bekymret for om dette kom til å gjelde hans kort.

Les tråden og linkene folkens :)

Stemmer! Godt noen holder orden her... Og igjen; ville bare høre om noen 5970-eiere har vært borti noe liknende.

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

Dette er ikke noe trådstarter selv opplever. Han har lest om en cold bug-lignende oppførsel på nettet (som ble løst) og var bekymret for om dette kom til å gjelde hans kort.

Stemmer! Godt noen holder orden her... Og igjen; ville bare høre om noen 5970-eiere har vært borti noe liknende.

Stemmer! Går litt fort unna da jeg sluntrer gjennom innleggene og sitter på jobb samtidig! :p La meg da endre min statement:

Det har vært mange kontroversielle problemer og spørsmål rundt 5xxx-serien, da for det meste 5970-kortene. Mange begynte å kalle feilen hvor PCen plutselig fikk GSOD eller BSOD for en "cold bug", noe det neppe er.

Feilen lå jo i at kortet kjørte feil frekvens i 2D-modus, altså ikke under kraftig 3d-gaming - og dette ble offentliggjort at kunne fikses i fremtidige drivere.

I siste versjon av catalyst 10.4 skal alle bugs relatert til kortet være fikset, og du slipper derfor å være redd noe sånt skal skje om du velger å kjøpe dette kortet.

- Mitt 5970-kort kommer forresten om få dager, og jeg gleder meg som et lite barn! :w00t:

Lenke til kommentar

Stemmer det RealSpZ, men det er heller ikke problemet som trådstarter beskriver :p

Her var det snakk om en VRM som ikke kom i kontakt med vannblokken fra EK og gjorde at den ble for varm. Er bare å lese tråden på XS som er linket til øverst :)

Lenke til kommentar

Stemmer det RealSpZ, men det er heller ikke problemet som trådstarter beskriver :p

Her var det snakk om en VRM som ikke kom i kontakt med vannblokken fra EK og gjorde at den ble for varm. Er bare å lese tråden på XS som er linket til øverst :)

Tenk at den linken kikket jeg aldri på!:D *tralalala*

Lenke til kommentar

Tror du roter litt her Gavekort. Jeg bestrider ikke hva cold bug er for noe, det vet jeg utmerket godt. Jeg bare sier at det spesifikke problemet som trådstarter var bekymret for ("cold bug" på et HD5970 som ikke var kjølet med noe annet enn vannkjøling) ikke er noe å bekymre seg for, da både problemet og løsningen er godt beskrevet i tråden som han selv linker til.

Og ja, når forumet er XS stoler jeg like mye på det som overclockers.com. Hva tror du overclockers.com er for noe? Det er jo et nettsted drevet på lik måte med alle andre nettsteder om overklokking. De er jo ikke mer til å stole på fordi de har domenet overclockers.com...

Poenget mitt er at det ikke heter Cold Bug og har fått feil navn av en random forumbruker. Man kan ikke navngi noe bare fordi det stemmer overens om du deler opp ordet nok og analyserer.

Lenke til kommentar

Det er skrevet i hermetegn... Er ingen av oss som har navngitt det heller. Jeg tror grunnen til at det ble brukt i tråden på XS er at symptomene som ble opplevd der lignet det som skjer når skjermkort cold bug'er.

Hvis poenget ditt er at det ikke heter cold bug i dette tilfellet burde du skrevet det. Er jo ganske enkelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...