Gå til innhold

Linux 2.4.21 Stable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå føler jeg at noen må skrive en step-by-step på hvordan vi oppdaterer til 2.4.21-0, jeg har selv 2.4.18-3 - høres litt gammelt ut.

Men er ikke helt stabil med å skifte kernel :> (eller, står vel i faq'en så vi får se der)

Lenke til kommentar
Nå føler jeg at noen må skrive en step-by-step på hvordan vi oppdaterer til 2.4.21-0, jeg har selv 2.4.18-3 - høres litt gammelt ut.  

Men er ikke helt stabil med å skifte kernel :> (eller, står vel i faq'en så vi får se der)

Fulgte den som står i FAQ'en, funka mer enn greit det :)
Lenke til kommentar

Kjører kernel 2.4.20 nå, er ny med linux. Så da lurer jeg på hvor stor nytte har man av å oppgradere?

Har sett litt på change-log'en, og ser liksom ikke de helt store greiene der, iallefall ikke som jeg har noe speielt bruk for da.

Kjører Gentoo 1.4.rc4

Takker for gode argumenter...

Lenke til kommentar
Kjører kernel 2.4.20 nå, er ny med linux. Så da lurer jeg på hvor stor nytte har man av å oppgradere?  

Har sett litt på change-log'en, og ser liksom ikke de helt store greiene der, iallefall ikke som jeg har noe speielt bruk for da.

Kjører Gentoo 1.4.rc4

Takker for gode argumenter...

Hvis du kjører en helt ren 2.4.20 (uten NOEN patcher), må du for ALL del oppgradere! .20 har en skummel skummel ptrace-bug som lar en hvilken som helst upriviligert bruker kjøre ting som root (en venn av meg skremte meg en dag med å skifte /etc/motd til "you have been hacked! haha! -greetz"). Nå kan jeg imidlertid tenke meg at Gentoos default-kernel kommer patchet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...