Bjørn Christiansen Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hei, Er ganske ny innenfor det med fotografering og HDR. Jeg er egentlig ikke så veldig fan av teknikken mye på grunnav at det indeksikalske forsvinner ved å bruke to eller flere eksponeringer for å skape bildet. Gjelder spesielt når det kommer til mennesker og situasjoner som jeg liker å fotografere. Har dog prøvd meg på å lage et HDR-bilde og ønsker litt tilbakemelding på resultatet mitt. Bildet er fotografert med to eksponeringer på Solsiden i Trondheim. Kompositorisk sett ville jeg prøve å forklare plasseringen av bygget og dens noget spesielle form (Se kart på gulesider.no) Lenke til kommentar
Christiansk Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Synes du har tatt et flott HDR-bilde av Solsiden:) Utsnittet er fint og bildet er skarpt og fint, spesielt båtene ser fine ut. Noe utbrent lys bakerst der, kanskje det hadde løst seg med en ekstra eksponering? Lenke til kommentar
larnsgr Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Det er en av de bedre HDR-bildene jeg har sett, siden du ikke overdriver så utrolig som veldig mange gjør. Det eneste jeg vil peke på er den klassiske HDR-gløden rundt takene, som du kanskje kan få ordnet på? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg er enig i at dette er noe av det bedre innenfor HDR sjangeren. Jeg kunne dog tenkt meg litt mer skarphet. De utbrente partiene gjør ikke meg noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå