Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde "tyveri" av DVD-filmer

minijussi

Anbefalte innlegg

Hei :)

Håper noen av dere der ute kan hjelpe meg m en litt kinkig sak :hmm:

Min venninnes sønn på 4 år tilbragte påskeferien hos sin Farmor. Med seg på denne ferien hadde 'Lille Gutt' en dvd mappe innholdene 30-40 stk dvd plater. Når 'Lille Gutt' kommer hjem fra ferien viser d seg at dvd-mappen ikke er med. Min venninne tar kontakt med farmor for å be henne sende den pr post. For naturlig nok tror hun dette dreier seg om en forglemmelse. Pr.dags dato er ikke dvd-mappen kommer. Etter x-antall henvendelser om dette. Nå for noen dager siden får mib venninne beskjed via via omat farmor ikke akter å sende dette. Grunn: Hun antar at 'lille gutt' ser for mye på tv :hmm: For eier av disse filmene har dette nå blitt en prinsippsak. Hun skal ha de tilbake koste hva d koste vil. Så spm mitt til dere der ute er:

*Kan hun anmelde farmor? Event på hvilket grunnlag? Tyveri?

Eller noen andre ideer om hva hun kan gjøre?

Takker på forhånd for tilbakemld ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som at denne farmora er enormt sta.

Si det som det er da, at dere kommer til å melde farmor for tyveri hvis han ikke leverer dem tilbake. Hvis han fortsatt ikke akter å sende dem, så anmeld?

Dette har selvfølgelig blitt gjort, både muntelig og skriftelig.

Er mulig litt 'grønn' på området :p men hvordan går hun fram videre nå da? Møter opp hos politiet for å legge inn en anmeldelse på 'tyveri'? For har hun-farmor- i realiteten stjålet disse filmene? Eller er d noe annet man må anmelde dette som?

Lenke til kommentar

Farmor høres ikke helt riktig navla ut. Tru med gamlehjem.

:rofl: - hadde d enda bare vært så enkelt..

Blir mere en prinsipp sak.. Man leverer tilbake d barnet har med seg v ankomst. Og når d er sagt, disse filmene er jo heller ikke gratis..

Lenke til kommentar

Øh.. anmelde farmor for å holde igjen noen DVD'er?

Hva med å få "far" til å ta en god prat med sin mor, og ordne opp i dette tøyset, og spare politiet for tullete ting som dette?

En annen ting er jo de dårlige miner, og spor det å anmelde hverandre for en unskyld; rimelig triviell ting. Slik jeg leser dette mener gamlemor at oppdragelsen er feil, og foreldrene mener motsatt.....hva skal egentlig en politianmeldelse gjøre godt her?

Lenke til kommentar

Kan jo godt hende den egentlige grunnen er at farmor ikke gidder sende den, eller ikke finner den.

Det irriterende punktet er jo at hun legger seg opp i oppdragelsen.

Her må man vel bare prøve å megle litt, eventuellt si at hverken tilbakeholding av gjenstander eller innblanding i oppdragelse kan tolereres. Derfor ikke flere besøk. Kan jo også nevne for henne at dette er verdier for 3-4000 kroner.

Men dessverre ikke sikkert at noe av det virker. Enkelte vil jo gjerne ha rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...