Gå til innhold

20 år gammel gutt søker litt stilhjelp (oppdatert 31.08)


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Høhø, å se på andres meninger om piercinger regner jeg ikke som personangrep, akkurat. :b

Må si jeg i det hele tatt er overveldet over tilbakemeldingene jeg har fått. :)

 

bisk0p:

Liker meg stort sett på H&M selv, men jeg har vel liten erfaring med andre butikker, skal sant være sagt.

Når jeg går forbi Carlings o.l. får jeg ofte følelsen av at det er en "rik hipsterbutikk" eller noe i den duren, at jeg ikke "passer inn" der inne og at klærne er overprisa osv osv. Litt spesielt, når jeg tenker over det, men det er noe som henger igjen fra gamledager vil jeg tro.

 

Samme gjelder vel med det å spørre de ansatte om hjelp. Det er rart, småflaut og så videre. Jeg vet ikke hva jeg skal spørre om eller hva jeg skal si, på et vis.

 

Men ah! For et tips! Det er jo ganske logisk når du sier det, det å prøve et plagg eller lign. i butikken først for så å kjøpe det på nett i stedet.

Jeg må vel reglrett mote meg opp og ta en butikkrunde neste gang jeg får penger i hende. :)

 

Og jeg syns også dette er vanskelig. Kanskje mest fordi jeg ikke vet helt hva jeg vil, jeg har bare en vag anelse om hva jeg liker og har aldri brydd meg om å faktisk gjøre noe med det.

 

Pille_:

Tusen takk! Å kalle Depp for "forbilde" blir kanskje å ta litt hardt i, men jeg skjønner hva du mener.

Var vel mer ment å ha en referanseperson å gå etter, men jeg kan jo ikke nekte for at han kler og ter seg veldig stilig.

Har forøvrig hørt om Lords of Dogtown før, men aldri tatt meg tid til å se filmen. Syns forøvrig også surferstilen kan være ganske kul, men ikke nødvendigvis "lekker" som du sier. :p

 

Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men jeg går iallefall 98% av tida med håret i hale. Burde det ha noe å si?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Tror kanskje du er litt feil plass etter stil-forslag Milanjo, disse folkene forstår seg ikke på piercing og slikt (person angrep? :O)

 

Nei det er jo virkelig ingen som har prøvd å hjelpe ham her facepalm.gif

 

Det var en liten spøk på bekostning av de flestes mindre interesse for piercing og tatovering ;)

 

Høhø, å se på andres meninger om piercinger regner jeg ikke som personangrep, akkurat. :b

Må si jeg i det hele tatt er overveldet over tilbakemeldingene jeg har fått. :)

 

bisk0p:

Liker meg stort sett på H&M selv, men jeg har vel liten erfaring med andre butikker, skal sant være sagt.

Når jeg går forbi Carlings o.l. får jeg ofte følelsen av at det er en "rik hipsterbutikk" eller noe i den duren, at jeg ikke "passer inn" der inne og at klærne er overprisa osv osv. Litt spesielt, når jeg tenker over det, men det er noe som henger igjen fra gamledager vil jeg tro.

 

Samme gjelder vel med det å spørre de ansatte om hjelp. Det er rart, småflaut og så videre. Jeg vet ikke hva jeg skal spørre om eller hva jeg skal si, på et vis.

 

Men ah! For et tips! Det er jo ganske logisk når du sier det, det å prøve et plagg eller lign. i butikken først for så å kjøpe det på nett i stedet.

Jeg må vel reglrett mote meg opp og ta en butikkrunde neste gang jeg får penger i hende. :)

 

Og jeg syns også dette er vanskelig. Kanskje mest fordi jeg ikke vet helt hva jeg vil, jeg har bare en vag anelse om hva jeg liker og har aldri brydd meg om å faktisk gjøre noe med det.

 

Kan være enig i at Carlings er overprisa (som all "mote"), men du burde klare å finne et og annet plagg du liker. Ta turen innom! ;)

 

På H&M har det ofte ikke noe spesielt for seg å spørre om "hva-passer-jeg" hjelp, da klærne er veldig passer for alle. Men Carlings har jeg flere ganger hatt god erfaring med slikt. Gå gjerne når det er lite folk i butikken, ta på smilet og spør om hjelp. Start med fasong eller farge du liker, se hva som blir funnet frem. PRØV DET! se deg selv i speilet og gi tilbakemelding hvis du liker noe. På denne måten vil personen som jobber der fort kunne hjelpe til :)

 

At du ikke brydde deg før, betyr ikke at det er forsent nå! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Type noe slikt?

 

lumberjack-shirt.jpg

 

Gir meg veldig tømmerhogger-feel, så lenge fargene er rette. Ellers virker det som de har vært veldig populære i det siste? Føler "alle" går med de. :b

 

Pille_: Tja, joda. På bildene i føresteposten er håret enda småfuktig, da. Når det er tørt er det ofte langt mer "fluffy", og enda vanskeligere å hanskes med. :p

Og kan ikke huske jeg har brydd meg spesielt om skillet, egentlig. Hvis jeg grer sideskill, får jeg ikke plutselig mye mer hår på sida enn ellers? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Haha, rufsete flette. :p

Nevnte også tidligere at jeg har lekt med tanken på å få dreads, syns dette også er veldig, vel jordnært på en måte.

 

Og hvordan kan jeg eksperimentere om jeg ikke kan flette selv? Spørre om noen kan flette meg? x)

Lenke til kommentar

Hehe ;P

 

Prøv selv! Jeg klarer fint å flette håret selv, er bare å øve litt. Dreads er fantastisk vakkert på noen. Tipper det hadde vært det på deg. Har hatt lyst på det selv men har slått det fra meg..

 

Edit: FOr all del, spør noen hvis det er noen der!

Endret av Pille_
Lenke til kommentar

Hva med surf/skate stil. Litt avslappet comfy stil, tror det passer deg! Gå for noe ekstra pene klær når du skal ut eller på fest. Dress er kult. Stemmer forøvrig på dreads!! Dreads og dress funker bra synes jeg. Synes ikke piercingene har noe å si på hva du bør ha på deg. Skjegg er ok så lenge det er velstelt. Synes hår sm er langt fort ser så pistrete ut når du har det sånn som nå. Igjen gå for dreads :thumbup:

Bare min mening da!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Surfe/skatestilen har jeg vært såvidt inne på tidligere i tråden, og vel, den samsvarer jo i bunn og grunn med stikkordene jeg nevner i førsteposten, så.

Angående dreads syns jeg det er helt individuelt om noen passer det eller ikke. Har forøvrig fått høre flere ganger at jeg hadde passet det, så jeg er ikke akkurat negativ til forslaget. :) Det dumme er jo at det på sett og vis er irreversibelt, selv om det finnes salonger som kan åpne de igjen.

 

Edit:

Har forøvrig en kamerat jeg misunner håret til ganske heftig:

 

3276_103359571927_635736927_3018698_1882752_n.jpg

14539_183517951661_159884571661_3077324_5125188_n.jpg

 

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Han der hadde kult hår. Han kledde virkelig dreads!

 

Men jeg har tenkt litt. Jeg har en kamerat som spiller heavy metal, har langt svart hår osv. Han er ellers en ganske jordnær, gjennomsnittlig fyr. En ting jeg har merket meg er klesstilen hans, som er ganske interessant. Ikke fordi han kler seg utpreget metal-aktig, men fordi han har funnet et genialt kompromiss mellom metal og det som ser bra ut. Ser bra ut i den forstand at det er lite kult å komme på et utested eller en pub med nagler, skinnbukse etc. Håper du skjønner hva jeg mener.

 

Uansett, han har ofte på seg en moteriktig genser, litt mørke dongeribukser, svarte skinnsko, stort belte (beltespenna er stor) og eventuelt en skinnjakke. Dette matcher det det lange håret.

 

Jeg kan poste noen bilder til av det jeg mener hvis du vil det. Har skjult fkm :)

Lenke til kommentar

Kan sikkert fungere det. Mørke dongeri er jo pent, skinnjakke passer også på noen! Men etter min mening burde du gå for enkle belter og ikke svære belter. Etter min mening skal ikke beltet være et blikkfang, det skal heller "binde" isammen antrekket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg kan poste noen bilder til av det jeg mener hvis du vil det. Har skjult fkm :)

Please do! Trenger alt av inspirasjon jeg kan få. :)

Syns forøvrig jeg ikke lenger kategoriserer til "metalhead" selv om jeg har langt hår, piercinger og hører på metal i ny og ne. Men men!

 

AnewZ: Er enig med det angående belter. Har aldri vært fan av store beltespenner selv, men beltet må derimot holde - gjerne i flere år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

o_O

 

Liten verden, jajamensan.

 

Æh. Det er stress å ha det løst. Henger seg opp overalt og er mye i veien. Litt rart, jeg har vent meg helt av med å gå med håret løst. Gikk aldri med hårstrikk før jeg begynte på videregående.

Lenke til kommentar

JA, verden er knøttliten når jeg ser deg dagen etter vi snakket litt her i tråden...

 

Skjønner deg godt, har langt hår selv. Når jeg f.eks. sitter over papirarbeid, er det strikk som gjelder. Men det å ha håret løst ellers, er noe man må venne seg til også. Ikke særlig nyskapende å safe 24/7. Og hvis du vil ha dreads burde du bli vant til at hår kan være litt stress. Når man har håret løst, finner man ofte ut hva man vil med det. Var slik for meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

DA hadde man omsider forbindelse igjen.

 

Øh, ja, jeg syns nå iallefall det.

Nuvel.

 

Du har et veldig godt poeng, i grunn. Jeg har ikke tenkt over det på den måten, skal sant være sagt.

Når jeg har det i hale henger det bare mer "i bakgrunnen". Om jeg går med det løst blir det gjerne en større del av meg, på et vis.

 

Kommer forøvrig til å gå gjennom tråden, notere meg butikker og forslag og ta dette med meg neste gang jeg får råd og anledning til å se meg om etter nye klær.

Og gjett om jeg er spent! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...