Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2010 Han minner meg om en eller annen snowboardkjører, av en eller annen grunn. Når jeg tenker meg om er kjærligheten til håret mitt også der da det underbygger det jordnære og naturlige som jeg har så sansen for. Men fydda, dette skal ikke være lett gitt. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 15. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Jeg ville iallefall valgt å klippe det skulderlangt. Det ser mye renere og bedre ut. Og hvis du angrer tar det ikke så alt for lang tid å gro det tilbake. Man finner forresten chinos i mange mørke, naturlige nyanser. Tweed kan være verdt å titte på for en casual blazer til hverdags. Endret 15. mai 2010 av thrice Lenke til kommentar
fkm Skrevet 15. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2010 Siden du nevner naturlig og jordnære tenker jeg litt på britisk landlig stil. Tweed, sixpence, kordfløyel, oilskinjakker, tykke strikkegensere osv! Tenker selvfølgelig ikke på at du skal følge stilen til punkt og prikke, men det er muligens en del komponenter du kan trekke ut av det som passer bra med det du tenker deg! Legger med noen bilder: 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 sixpence og langthår ser jeg ikke for meg! Ikke det at jeg er stor fan av sixpence i utgangspunktet... Tror uansett ikke at den stilen (spesielt i sin helhet) er veien for TS å gå for med langt hår. Føler at den komboen vil bli veldig fretex aktig.. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 Omtrent hver eneste post i denne tråden inneholdt et tips om at TS skal klippe seg. Jeg regner med at TS er såpass oppegående at han skjønner at sixpence ikke kommer til å se så lurt ut med hår langt ned på ryggen. Hvis han derimot klipper seg kan det se kult ut. Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese det jeg skrev hadde du sett at det sto "Tenker selvfølgelig ikke på at du skal følge stilen til punkt og prikke, men det er muligens en del komponenter du kan trekke ut av det som passer bra med det du tenker deg". Jeg mener altså IKKE at han skal følge stilen i sin helhet. Det han derimot kan gjøre er å trekke ut det han syns er fint, og ettersom han er ute etter noe som er "naturlig" og "jordnært" er det en del som kan passe bra. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Ikke det at jeg er stor fan av sixpence i utgangspunktet... Sixpence er barskt synes jeg. Jeg har et par stykker som jeg bruker fra en tid til en annen, men det er egentlig mest for moroskyld. Endret 16. mai 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
fkm Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 Enig. Sixpence kan se dritkult ut om man kler det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 Skjønner at jeg er ganske grønn innen ord og uttrykk, om ikke annet. Hva er chinos? Thrice: Når du sier skulderlangt, tenker du at håret ikke lenger hviler på skuldrene? Supert med bilder, fkm! Får generelt en veldig formell følelse av sånne engelskmenn. Og vel, når jeg tenker meg om er det kanskje noe mer hverdagslig jeg er på jakt etter i første omgang. Men igjen, det finnes gjerne en mellomting? Er forøvrig enig i at jeg nok ikke hadde passa sixpence, blir vel fort litt 'bomsete' eller noe. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Disse buksene er chinos. Bomullsbukser. Finnes i et vell av farger, og trenger selvsagt ikke å se så formelle ut som på bildet. Dropper man pressen er man langt på vei. Endret 16. mai 2010 av Atald Lenke til kommentar
fkm Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 Supert med bilder, fkm! Får generelt en veldig formell følelse av sånne engelskmenn. Og vel, når jeg tenker meg om er det kanskje noe mer hverdagslig jeg er på jakt etter i første omgang. Men igjen, det finnes gjerne en mellomting? Som jeg har skrevet flere ganger i tråden nå, jeg mener ikke at du skal kopiere stilen nøyaktig, men trekke ut det som passer deg. Det jeg tenkte på var i hovedsak bukser, gensere, jakker og kanskje skjorter, om du skal bruke det. Som du ser på bildene er disse plaggene stort sett i veldig nøytrale jordtoner, og er litt "røffe". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg skjønner, jeg skjønner. Det er denne plukk-og-miks-mentaliteten som er forholdsvis ny for meg, iallefall når det kommer til å hente inspirasjon. Har alltid sett ting i forhold til enten det jeg har på meg eller annet som henger rundt i butikken, så. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Skjønner at jeg er ganske grønn innen ord og uttrykk, om ikke annet. Hva er chinos? Thrice: Når du sier skulderlangt, tenker du at håret ikke lenger hviler på skuldrene? Mente sånn at det ligger på skuldrene, men formet fint. Kanskje noe i denne retningen. På den måte kan det fungere med hodeplagg og du kan sette det i en strikk som du gjør nå hvis det skulle være nødvendig. Ang plukk og miks som blir nevnt over her er det sånn jeg gjør det mesteparten av tiden hvis det ikke er en spesiell anledning. Endret 16. mai 2010 av thrice Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Hm, jeg forstår. Skjønner jo at en har flere muligheter om man ikke har så langt hår, tross alt. Fant forøvrig noen sko en skotype jeg har "merket meg" de seneste månedene. Eller, de var i flere butikker når jeg var på klassetur til Roma. Er vel litt dette jeg tenker på når det kommer til "sommersko". Enkel farge, lite dill-dall, lette og greie og så videre. Men sokker, er det utelukket? Eller er det regnet at man bruker ankelsokker (eller hva det heter)? Endret 16. mai 2010 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 Bildet er vel av Sebago Docksides, og det er båtsko. Jeg synes iallfall man burde droppe sokkene når man går i båtsko. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 Så vil du iallefall vurdere å korte ned litt på håret? I verste fall er det bare å la det vokse ut igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har vurdert det mange ganger! Men det sitter ganske dypt, som sagt. Har vært flere ganger at jeg nesten får tårer i øynene når jeg tenker på å fjerne håret, skal sant være sagt. Det virker kanskje rart, for det er jo tross alt bare hår. Jeg ser ofte, men ikke alltid, på langt hår som.. tja, et statussymbol. Et tegn på velstand, sunnhet, stahet, maskulinitet og kanskje ikke minst egenrådighet. Iallfall for min egen del. Blir ofte til at jeg tenker "Hvis jeg ikke har håret, hva har jeg da?", for å sette det på spissen. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 TS: hvis du gjerne vil ha langt hår, så synes jeg du burde beholde det! Ingen vits i å ha en sveis du er ukomfortabel med. Jeg har ganske kort hår, noe jeg har hatt i rundt 10 år. Moten tilsier at man "skal ha" lengre hår, men jeg ønsker ikke dette. Har dog en pen og ganske mainstream frisyre Da jeg så førsteposten, og bildet av en person med langt hår, tenkte jeg med en gang på en episode av Heia Tufte (no offence, hehe). Der gikk de gjennom en "ekstreme makover". Mange av de gutta har langt hår. Jeg husker han ene nekta å klippe seg, han hadde også hatt langt hår siden han var ung. Derfor spilte frisørene med de kortene de fikk utdelt, og de styla det ganske likt som en av de folkan i Ringenes Herre. Husker ikke noen navn, og fant ikke bilde eller video, men det var han fyren som spilte El- gitar jeg tenker på. Det så egentlig veldig bra ut, om jeg ikke husker feil. Jeg ville spurt frisøren hvis jeg var deg! Angående klær anbefaler jeg Selected. De har mye billig, men har mye "voksent" tøy. Mye fine skjorter og slikt. En stilig versjon av Dressmann, for de unge. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Så vil du iallefall vurdere å korte ned litt på håret? I verste fall er det bare å la det vokse ut igjen. Sånn som du maser da Thrice Angående klær anbefaler jeg Selected. De har mye billig, men har mye "voksent" tøy. Mye fine skjorter og slikt. En stilig versjon av Dressmann, for de unge. At det er en versjon av Dressmann for de unge er vel ikke akkurat et kompliment. Og hva merket angår, er ikke det noe Jack & Jones-greier? Jeg vil anbefale TS til å holde seg langt unna alt som har med J&J å gjøre, ettersom klærne der ikke akkurat har det peneste snittet eller den peneste looken. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 Selected er et eget merke. De solgte lit Jack&Jones før, og J&J solgte Selected, men dette har de slutta med. Jeg har en del klær derfra, og kvaliteten er god nok. T- skjortene tåler en go del vask, skjortene holder i minst et år, og jeg har ei jakke derfra som er superduper. Snittene (eller passformen?) på J&J er kjip, handler aldri der. Passformen på Selected er derimot super. Grunnen til at jeg sammenlignet med Dressmann var at de har samme grad av "formell-het" på klærne. Men Dressmann har stygge skjorter i dårlig kvalitet som ser ut som flagg hvis mann ikke er 120kg +, det har ikke Selected. Egentlig en billigere versjon av Bertoni. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 17. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2010 H&M har gode skjorter og gode jeans … Langt bedre, og billigere, enn det man finner i mange "kule" butikker som J&J og Carlings. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå