Gimlisonofgloin Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har nylig kjøpt meg en ny 80gb hardisk, windows og bios finner diski en og enhetsbehandling står det "denne enheten fungerer som den skal" Problemet er at disken kommer ikke frem i min datamaskin, er det noen dyre og gode råd der ute? Lenke til kommentar
holmis Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg antar at du har windows XP. Grunnen til at harddisken ikke kommer fram innpå Min datamaskin, er at du ikke har partisjonert den. Du må gå inn på administrative verktøy ->datamaskinbehandling ->diskbehandling. Hvis ikke administrative verktøy vises på startmenyen, kan du slå det på innpå alternativer for oppgavelinje. Håper dette hjelper Lenke til kommentar
Gimlisonofgloin Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Det funket, takker og bukker så mye! Lenke til kommentar
viver Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg har samme sympomer på min seagate 60GB, bare at min var full av masse saker. Det skjedde når jeg prøvde å koble til en annen harddisk for å kopiere over noen filer. Jeg har prøvd div. feilsøkingsprogrammer som alle sier at alt er i orden, men jeg kommer jo ikke inn på den! både winXP og bios kjenner den igjen, men den dukker ikke opp i min datamaskin. Det virker som det eneste jeg kan gjøre er å formatere den.... Noen som har noen andre råd før jeg tar livet av mp3-samlingen min? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Gå inn i Disk Management (høyreklikk My Computer, velg Manage). Da vil du se status på partisjonene. Det ser f.eks slik ut. Fortell oss hva du ser. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg har samme sympomer på min seagate 60GB, bare at min var full av masse saker. Det skjedde når jeg prøvde å koble til en annen harddisk for å kopiere over noen filer. Jeg har prøvd div. feilsøkingsprogrammer som alle sier at alt er i orden, men jeg kommer jo ikke inn på den! både winXP og bios kjenner den igjen, men den dukker ikke opp i min datamaskin. Det virker som det eneste jeg kan gjøre er å formatere den.... Noen som har noen andre råd før jeg tar livet av mp3-samlingen min? Du må godkjenne disken for ditt system, det gjør du på samme sted som tråden over viser til. Lenke til kommentar
viver Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Sånn ser det ut. Hvordan godkjenner jeg disken? Jeg har fått tilgang på filene igjen :smile:. Jeg brukte et program som heter GetDataBack, men med det kunne jeg bare kopiere filene til et annet sted og jeg har ikke akkurat 60GB ledig lagringsplass liggende rundt. Det virker jo som harddisken virker som den skal. Jeg kan spille av sanger fra den og kopiere hva jeg vil over til den andre harddisken, men der har jeg som sagt ikke nok plass. Hva betyr det at det står utildelt på disken? Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Utildelt betyr at den ikke er formatert. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Prøv å koble ut alt av usb enheter. (kan vere at disken for for lite strøm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå