Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger hjelp med å slutte å snuse

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har prøvd over lengre tid og stoppe med og snuse.

Jeg har prøvd nikotin tyggis og nikotin plaster men ingenting av dette

har hjulpet meg særlig mye.

Har noen tips om en bra måte jeg kan prøve for og slutte? :)

Tusen takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv prøvd å slutte en gang, men uten hell. Dyrt er det også, bruker 1 boks løs snus per dag.

Dag 1: Savner snusen, finner noe å gjøre. Blir bedre, livet er herlig.

Dag 2: Potte sur! Folk maser og skriker, arbeidskollegaer løper, bikkja står med halen mellom beina.

Dag 3: Jeg er enda surere. Liver er jævlig, alt er jævlig. Alle er dumme. Jeg hater verden. Ingen får lov til å prate med meg.

Dag 4: Gamlefar kommer med en snusboks til meg, han har fått nok. Jeg tar i mot med åpne armer.

Dag 5: Alt er så bra, livet er herlig og snusen smaker nyyydelig!

Mitt forsøk på å slutte. Men jeg hadde vel kansje ikke den rette vilja.

Skal du slutte med nikotin så er det V-I-L-J-E-S-T-Y-R-K-E det handler om!

Lykke til unge mann! :)

Endret av KattaErDau
Lenke til kommentar

Ta å spis litt når du kjenner du er nikosugen! Det hjalp for meg når jeg prøve å slutte. Men uten suksess hos meg da... Jeg blei lei av å spise så ofte, og når jeg var ute av huset og ikke hadde penger klikka det for meg! Men det hjelper å spise, det demper suget no helt sykt!

Lenke til kommentar

Etter dag 1, 2 og 3 uten nikotin, er de fysiske abstinensene stort sett over, etter det er det kun fristelser. Personlig har jeg mistet telling på hvor mange jeg har vært gjennom det :p.

Dag 1 og 2 er verst, du tenker kun på nikotin, mer enn du tenker på sex og andre godsaker. Du blir forbanna over ting på nano nivå. For andre personer vil du kanskje bli oppfattet som aggressiv og psykotisk.

Det beste er å ha fri de to verste dagene og være alene, gjerne sov så lenge du kan og så ofte som mulig (da går tiden fort ;)).

Lenke til kommentar

her er det bare viljestyrke som gjelder ja... å starte med nikotintyggis er jo bare å gå over til noe annet med nikotin, du er jo framdeles avhenging du bare erstatter snusen.

slutt helt du, det er nok hel jævlig den første tia men det går over :)

jeg hadde ei helt jævlig tid når jeg var hjemme i påska når jeg bestemte meg for å slutte med energidrikker bare kutte ned på koffein da spesielt energidrikker er jævla dyrt i norge framfor storbritannia...

men det gikk bare man er sta nok og overlever abstinensene (som ved koffeinavhengighet er hodepine)

(må også si at jeg var oppe i det tilsvarende til 8+ bokser red bull daglig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...