Gå til innhold

Kjøpe en grei nok amd pc og vente eller kjøpe hardcore pc?

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke så lenge til AMD kommer med athlon64 og intel med prescott.

Burde jeg kjøpe et intel system som er ganske bra (nå tid) eller kjøpe et billig amd system også kjøpe nytt da De nye prossessorene kommer?

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det ja.. :shrug:

Ellers kan du gjøre som meg. Kjøpe konge hk f.eks A7N8X Deluxe

eller EPoX EP-8RDA3+

Så kjøper du litt ram også en barton 2500+ og en bra vifte

overklokker den til 2800+-3200+ :D

Så kan du kjøpe andre ting du trenger.

Kjøp litt og litt.

Så sparer en sum med penger pr måned. kanskje 1000kr++

Så har du ca 6k-7k + julegaver. Så kan du kjøpe f.eks Hammer :yes:

Lenke til kommentar
Det er jo ikke så lenge til AMD kommer med athlon64 og intel med prescott.

Burde jeg kjøpe et intel system som er ganske bra (nå tid) eller kjøpe et billig amd system også kjøpe nytt da De nye prossessorene kommer?

Kjøp en god pc nå, legg vekt på å kjøpe rask ram, da dette er en av de tingene du kan ta med til neste pc...

Lenke til kommentar

Velger du ett hovedkort med intel I875P brikkesettet, kan du og bruke prescott på det når den kommer ut i oktober.

P4 2.4/800, abit IC7-G + 2x 512MB Pc3200 :yes:

Lenke til kommentar

Velger du ett hovedkort med intel I875P brikkesettet, kan du og bruke prescott på det når den kommer ut i oktober.

P4 2.4/800, abit IC7-G + 2x 512MB Pc3200 :yes:

Støtter det forslaget!

Lenke til kommentar

Har i allefall hørt rykter om Prescott 3.6GHz på socket 478... Ergo burde man jo kunne påstå at i875P er en forholdsvis framtidsrettet plattform... Kommer selv til å gå for det en gang i sommer... Og med 3.6GHz burde man kulle klare seg med samme hovedkort og ram i halvannet år til... Uannsett hvor lenge man utsetter PC kjøpet, så vil jo tinga bli like fort "gamle"... Det er bare et spørsmål om nå man har penger :p

Når det gjelder 64bits prosessorer generelt, så tror jeg ikke de vil bli særlig nødvendige på en LANG stund enda... Det vil i allefall ta et års tid ifra de første 64bits desktop prosessorene er i butikkene til de fleste nye spill og programmer vil være bassert på 64bits kode... Det ville jo være veldig ulønnsomt å lage software for prosessorer et fåtall personer har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...