Gå til innhold

Cola i trådløst tastatur

Anbefalte innlegg

Heisann, var så heldig at jeg sølte masse cola i tastaturet mitt for en stund siden. Det virket faktisk, men jeg åpnet det for å tørke vekk mer. Var så smart at jeg prøvde å dra opp selve brettet med taster, for å få vekk mer cola. Etter dette ville det ikke virke. Noen tips? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som meg:

Jeg hadde et trådløst logitech standard og på et nachspiel klarte ei berte å spy i tastaturet. (heldigvis bare klissete drinker og ingen middag) Dette var mens trådløse tastaturer ennå var ganske dyre. Jeg plukket ut batteriene og la tastaturet i dusjen og dusjet det grunndig. Så demonterte jeg det og dusjet delene hver for seg. Plast-delene ga jeg også litt zalo. Det hele ble lagt til tørk på en håndduk på varmegulvet. Neste dag var det bare å montere delene igjen, sette i batteri og starte opp. Alt funket selvfølgelig perfekt.

Lenke til kommentar

hmm tror ikke å dusje den vil få den til å virke bedre. jeg måtte ta litt i for å få opp delen som holder de små gummiknottene fast, men den ville ikke så mye (greide å få gummitingen under tab-tasten til å flytte seg, men ikke mer). bestemte meg for å ikke dra mer, og prøvde å koble til... funka ikke :(

Lenke til kommentar
Heisann, var så heldig at jeg sølte masse cola i tastaturet mitt for en stund siden. Det virket faktisk, men jeg åpnet det for å tørke vekk mer. Var så smart at jeg prøvde å dra opp selve brettet med taster, for å få vekk mer cola. Etter dette ville det ikke virke. Noen tips?  :shrug:

Tror ikke det hadde vært så mye bedre med Fanta i Tastatur med ledning.... :D :o :lol:

Lenke til kommentar

Det er ingenting galt i å dusje elektroniske komponenter, så lenge de er fri for strøm.

Så har du sølt cola, eller noe annet på ett tastatur, så skrur du det opp, skyller det godt i vann og legger det til tørk. Ikke bruk såpe, da det kan være såperester som fører strøm.

Man kan døppe en hel pc i vann, faktisk i saltvann, la den ligge i 10 sek, for så å ta den opp å skylle den godt i ferskvann.. Så la den tørke.. start opp og bruk. Dette gjelder ikke mekaniske ting, som hardisk, som kan være skadeli å åpne for å tørke, men CD Rom kan man åpne å tørke..

Lenke til kommentar
Heisann, var så heldig at jeg sølte masse cola i tastaturet mitt for en stund siden. Det virket faktisk, men jeg åpnet det for å tørke vekk mer. Var så smart at jeg prøvde å dra opp selve brettet med taster, for å få vekk mer cola. Etter dette ville det ikke virke. Noen tips?  :shrug:

Uflaks.. prøv å skyll det i dusjen å tørk det godt..:)

Lenke til kommentar
Gjør som meg:

Jeg hadde et trådløst logitech standard og på et nachspiel klarte ei berte å spy i tastaturet. (heldigvis bare klissete drinker og ingen middag) Dette var mens trådløse tastaturer ennå var ganske dyre. Jeg plukket ut batteriene og la tastaturet i dusjen og dusjet det grunndig. Så demonterte jeg det og dusjet delene hver for seg. Plast-delene ga jeg også litt zalo. Det hele ble lagt til tørk på en håndduk på varmegulvet. Neste dag var det bare å montere delene igjen, sette i batteri og starte opp. Alt funket selvfølgelig perfekt.

Da var vel nachspielet over for din del :lol:

Lenke til kommentar

Dette er ikke så enkelt!

I vannet i dusjen er det mineraler. Dette vil være igjen etter at du har tørket.

Mineralene, og salter vil tære på komponentene. Dette skjer når en mobiltelefon har blitt utsatt for fukt.

Etter en stund, så kan ting tæres i stykker.

Destilert vann derimot...

Å dyppe en pc i sjøvann er ikke bra. Det er umulig å få saltet 100% bort etter på.

Men jeg hadde nok skylt tastaturet forde! Gammelt mageinnhold er phy!

Det er jo verdt et forsøk!

MVH Øyvind

Lenke til kommentar
Dette er ikke så enkelt!

I vannet i dusjen er det mineraler. Dette vil være igjen etter at du har tørket.

Mineralene, og salter vil tære på komponentene. Dette skjer når en mobiltelefon har blitt utsatt for fukt.

Etter en stund, så kan ting tæres i stykker.

Destilert vann derimot...

Å dyppe en pc i sjøvann er ikke bra. Det er umulig å få saltet 100% bort etter på.

Men jeg hadde nok skylt tastaturet forde! Gammelt mageinnhold er phy!

Det er jo verdt et forsøk!

MVH Øyvind

Det er sant, mineraler, men i hvor stor grad fører de vann ?

Har ikke prøvd noen av tingen jeg nevnte i praksis, uten om en telefon som ble vasket, tok den opp og tørket den, og den fungerer ennå, 1 1/2 år siden det skjedde

Det med saltvann, jo d går ann.. men d må gå raskt, som sagt alt som havner i salt ruster, utenom galvanisert stål eller noe i den duren.

Ja, det er vanskelig å få bort alt saltet, men d går...

Men fra spøk til revolver

Tastaturet vil nokk tåle en liten tur i dusjen, men man må være veldig veldig nøye med å tørke det ordentli

Så vask det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...