Gå til innhold

BK: The Fords of Norway -1

Anbefalte innlegg

Hei,

En stund siden jeg har lagt ut nå. Hvilken versjon synes dere er best (#1 med 15mm på FF, eller #2 med 50mm på FF), og hvorfor. Og hva er nå meningen med disse bildene?

Ellers takknemlig for alle innspill!

P.S. Jada, dårlig ordspill siden det er Opler :roll:

post-180310-1273777930,3032_thumb.jpg

post-180310-1273777994,3799_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte #1 best. Mer "up in your face". Mer intimnt. #2 ble litt sånn kjedelig oppstilling på rekke i forhold.

Hva de betyr? At folk kaster alt mulig søppel i naturen? At alt menneskeskapt forgår, mens naturen evig består? Mange muligheter :D

Lenke til kommentar

Det virker ikke som om du har klart å bestemme deg for om det er bilen(e) eller landskapet som er hovedmotivet.

Du kunne vært tydeligere på hva du vil fortelle.

-Hva vil du fortelle?

Hei,

Godt poeng. Jeg vil vise den enorme kontrasten mellom den storslagne (urørte) landskapet og etterlatenskaper. For å fortelle det må begge deler komme frem. En annen sak er at jeg faktisk også ser en viss skjønnhet i de bilene som billedlementer selv om jeg skulle ønske de ikke var der. Se eks på fargene i bilene og hvordann de står plassert. Som om de skulle være plassert der for å lage et godt foto.

Takk for kritikk!

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg syntes bakgrunnen kom bedre fram i nr 2, i tilegg til at bilene så litt mer "ekte" ut.

I nummer 1 så syntes jeg bilene "spiste opp" litt for mye til at bakgrunnen kom skikkelig fram, i tilegg til at fjella ikke var så tydelige.

Jeg likte ihvertfall nr 2 best.

Lenke til kommentar

Nr 1 likte jeg best. Fordi der kommer bilene i kontrast mot landskapet samtidig som det passer inn. Synes det ble litt for trangt i bunnen ved bilen så den gikk litt ut av fokus. Da ville også horisont ved bunnen av fjellet blitt løftet opp til den tredelingen Ellers liker jeg bilde kjempe godt, særlig vinkelen. Du får også en bevegelses linje ved fronten av bilde opp mot fjellet som leder øynene dine ganske godt.

Nr 2

Himmelen ble best her. Synes bilde blir delt i 2 på en måte når foten av fjellet og taket på bilene ligger nærme midten. Bilde i mine øynes ser litt standard ut på en måte. Bilene går i et med fjellet og derfor savner jeg litt den kontrasten du fikk med i det andre bilde.

Lenke til kommentar

Nr 1 likte jeg best. Fordi der kommer bilene i kontrast mot landskapet samtidig som det passer inn. Synes det ble litt for trangt i bunnen ved bilen så den gikk litt ut av fokus. Da ville også horisont ved bunnen av fjellet blitt løftet opp til den tredelingen Ellers liker jeg bilde kjempe godt, særlig vinkelen. Du får også en bevegelses linje ved fronten av bilde opp mot fjellet som leder øynene dine ganske godt.

Nr 2

Himmelen ble best her. Synes bilde blir delt i 2 på en måte når foten av fjellet og taket på bilene ligger nærme midten. Bilde i mine øynes ser litt standard ut på en måte. Bilene går i et med fjellet og derfor savner jeg litt den kontrasten du fikk med i det andre bilde.

Takk for grundig analyse og kritikk :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...