Sarah78 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Selvfølgelig er det en stor belastning for dem, tipser deg i å lese artikkelen "Han er pedofil, men ikke overgriper" i A-Magasinet 2. oktober. De går rundt og føler seg skitne, unormale og fanget. De kan jo ikke leve et godt liv overhodet. Javel-for livet generelt dreier seg jo kun om sex! Og du kan si hva du vil-men viss noen lærer deg at noe er greit og vedkommende personlig ikke tok skade av det så hender det at vedkommende tror det er greit!dette har jeg tusen eksempler på. viser til artikkelen du tipset meg om: – Kan pedofili behandles? – Ja. De fleste av dem som kommer til behandling, har allerede begått overgrep. I terapien lærer de å forvalte følelsene sine på en slik måte at de ikke lenger behøver å begå overgrep. I noen tilfeller kan vi også endre den grunnleggende orienteringen deres, slik at tiltrekningen til barn reduseres eller blir borte, sier Hermstad. Da er dette ikke en legning!! Alle som forgriper seg på barn er heller ikke pedofile. nei-men de som overgriper seg sexuelt er pedofile. ps:samtykket sex mellom jevnaldrende blir av ingen i norge betraktet som overgrep Endret 26. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Selvfølgelig er det en stor belastning for dem, tipser deg i å lese artikkelen "Han er pedofil, men ikke overgriper" i A-Magasinet 2. oktober. De går rundt og føler seg skitne, unormale og fanget. De kan jo ikke leve et godt liv overhodet. Javel-for livet generelt dreier seg jo kun om sex! Og du kan si hva du vil-men viss noen lærer deg at noe er greit og vedkommende personlig ikke tok skade av det så hender det at vedkommende tror det er greit!dette har jeg tusen eksempler på. Vær så snill å les artikkelen og les denne tråden før du skriver noe mer. Det at du ikke tror pedofili kun er seksuell tiltrekking til barn sier sitt. Pedofili er og det å bli forelsket i barn. Pedofili fører til psykiske lidelser grunnet at pedofile bl.a. ikke kan leve ut sitt kjærlighetsliv, blir isolerte og ensomme, er veldig stigmatiserte i samfunnet, at de plages av egne tanker om barn som de slett ikke ønsker og ikke får hjelp eller forståelse fra samfunnet. Pedofili er ikke en psykisk lidelse og skapes ikke av oppvekst og miljø, men setter rammene for en oppvekst og et miljø som gir psykiske lidelser Lenke til kommentar
Laugh Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sarah78: Det svaret er det bare en prest som sier, ikke beinharde fakta. Men ja, enig med Xaser. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Selvfølgelig er det en stor belastning for dem, tipser deg i å lese artikkelen "Han er pedofil, men ikke overgriper" i A-Magasinet 2. oktober. De går rundt og føler seg skitne, unormale og fanget. De kan jo ikke leve et godt liv overhodet. Javel-for livet generelt dreier seg jo kun om sex! Og du kan si hva du vil-men viss noen lærer deg at noe er greit og vedkommende personlig ikke tok skade av det så hender det at vedkommende tror det er greit!dette har jeg tusen eksempler på. Vær så snill å les artikkelen og les denne tråden før du skriver noe mer. Det at du ikke tror pedofili kun er seksuell tiltrekking til barn sier sitt. Pedofili er og det å bli forelsket i barn. Pedofili fører til psykiske lidelser grunnet at pedofile bl.a. ikke kan leve ut sitt kjærlighetsliv, blir isolerte og ensomme, er veldig stigmatiserte i samfunnet, at de plages av egne tanker om barn som de slett ikke ønsker og ikke får hjelp eller forståelse fra samfunnet. Pedofili er ikke en psykisk lidelse og skapes ikke av oppvekst og miljø, men setter rammene for en oppvekst og et miljø som gir psykiske lidelser Jeg har lest hele artikkelen-dette (med rød skrift)har jeg ikke sagt jeg er uenig i. Mener du man ikke kan oppleve kjærlighet uten å ha sex? Jeg kjenner folk som har store problemer pga slike overgrep,og forstår problemet ikke blir bedre uten at pedofile kan søke hjelp,jeg har ikke sagt jeg vil utrydde disse. Men life suchs for flere av oss-og jeg driver ikke å synes synd i pedofile for stakkarene har det så fælt!viss en ikke tar tak i problemene en har og prøver å få litt selvinnsikt så er det lite som hjelper.Og de pedofile som klarer dette roper jeg hurra for-da det sier seg selv dette ikke er enkelt. Men dette er et tema som skremmer vannet av meg!jeg er mor til to gutter-de er 11 og 12 år! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Selvfølgelig er det en stor belastning for dem, tipser deg i å lese artikkelen "Han er pedofil, men ikke overgriper" i A-Magasinet 2. oktober. De går rundt og føler seg skitne, unormale og fanget. De kan jo ikke leve et godt liv overhodet. Javel-for livet generelt dreier seg jo kun om sex! Og du kan si hva du vil-men viss noen lærer deg at noe er greit og vedkommende personlig ikke tok skade av det så hender det at vedkommende tror det er greit!dette har jeg tusen eksempler på. viser til artikkelen du tipset meg om: – Kan pedofili behandles? – Ja. De fleste av dem som kommer til behandling, har allerede begått overgrep. I terapien lærer de å forvalte følelsene sine på en slik måte at de ikke lenger behøver å begå overgrep. I noen tilfeller kan vi også endre den grunnleggende orienteringen deres, slik at tiltrekningen til barn reduseres eller blir borte, sier Hermstad. Da er dette ikke en legning!! Alle som forgriper seg på barn er heller ikke pedofile. nei-men de som overgriper seg sexuelt er pedofile. ps:samtykket sex mellom jevnaldrende blir av ingen i norge betraktet som overgrep Nei, ikke alle som forgriper seg seksuelt på barn er pedofile. Mange eksempler på psykisk ustabile heterofile/homofile/whatever har forgrepet seg på barn. Men da har en alvorlig psykisk lidelse hatt en sentral rolle. f.eks en mann som har kone, barn og hele pakka, får en alvorlig psykisk lidelse eller har problemer med rus eller til og med begge deler, forgriper seg på barna sine. Dette kan være en mann, som under normale omstendigheter ikke hadde gjort en grusom ting som overgrep. Pedofili har i utgangspunktet ingenting med overgrep å gjøre. I likhet med heterofili/homofili/osv. Det handler om at de forelsker seg i barn. Akkurat som når du forelsker deg i en mann har du lyst til å føle nærhet og ha sex med en du er glad i. De samme følelsene har pedofile. Men de vet at de aldri vil kunne oppleve dette med menneskene de forelsker seg i. For noen blir dette + stigmatisering + mangel på behandling, rett og slett for mye. En rekke psykiske lidelser vil utvikle seg som vil bidra til at noen begår overgrep, og noen tar selvmord. Endret 26. oktober 2010 av Uderzo Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nå diskuterer du bare for å diskutere. Jeg regner ikke med jeg må skrive en hel artikkel for å få frem poenget her. Overgrep er galt uansett av hvem. Overgrep mot barn blir klassifisert som værre(hm.jeg lurer på hvorfor)enn andre overgrep. Sexuelle overgrep mot barn blir klassifisert som omtrent det verste som kan skje et barn.(hm.lurer på hvorfor?) Mener du jeg skal prise meg lykkelig for at mine egne barn er voksne og det er barne barna også om 50 år?Hva med olde barna! Dette er ikke en utvikling som skjer der pedofile blir godtatt som likeverdige i samfunnet.De skremmer vannet av alle som er glad i barna sine-og det er en ganske stor del av befolkningen. Ehhh, unnskyld? Har jeg noengang skrevet noe, som gjør at det kan tolkes at jeg synes at overgrep er 0K? Jeg mener ikke du skal prise deg lykkelig for det, ikke mer enn alle andre, at dine barn har blitt voksne, ikke opplevd store sykdommer osv. For alt du vet, så har du en pedofil i nærmeste vennekrets, kanskje tilogmed i familien din. Dette vet du ikke (med 100% sikkerhet), men den personen skremmer ikke vannet av deg alikvel. Igjen,- du snakker om overgripere, ikke pedofile. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nå diskuterer du bare for å diskutere. Jeg regner ikke med jeg må skrive en hel artikkel for å få frem poenget her. Overgrep er galt uansett av hvem. Overgrep mot barn blir klassifisert som værre(hm.jeg lurer på hvorfor)enn andre overgrep. Sexuelle overgrep mot barn blir klassifisert som omtrent det verste som kan skje et barn.(hm.lurer på hvorfor?) Mener du jeg skal prise meg lykkelig for at mine egne barn er voksne og det er barne barna også om 50 år?Hva med olde barna! Dette er ikke en utvikling som skjer der pedofile blir godtatt som likeverdige i samfunnet.De skremmer vannet av alle som er glad i barna sine-og det er en ganske stor del av befolkningen. Ehhh, unnskyld? Har jeg noengang skrevet noe, som gjør at det kan tolkes at jeg synes at overgrep er 0K? Jeg mener ikke du skal prise deg lykkelig for det, ikke mer enn alle andre, at dine barn har blitt voksne, ikke opplevd store sykdommer osv. For alt du vet, så har du en pedofil i nærmeste vennekrets, kanskje tilogmed i familien din. Dette vet du ikke (med 100% sikkerhet), men den personen skremmer ikke vannet av deg alikvel. Igjen,- du snakker om overgripere, ikke pedofile. Nei jeg vet ikke det 100% sikkert for man ser bare 1/1000 del av et menneske i løpet av et liv.Må få si da at kristoffer virker som en super person uten at jeg har rett til å uttale meg. Men jeg bor i ei bygd et ganske gjennomsiktig sammfunn-og de jeg hvet har begått overgrep(men ikke hvet om er pedofile)har jeg store problemer med å takle.Han ene er flyttet til østlandet da-og bor på hemmelig adresse....jeg vet det finnes pedofile overalt og er glad de får hjelp-da har man også muligheten til å finne mere ut av hva dette kommer av. MenDu skriver her at mann blir forelsket i barn-jeg er tydligvis litt rar-for jeg har ikke så lett for å bli forelsket-og hodestups som mange beskriver har jeg aldri blitt i noen-så dette kan jeg desverre ikke sette meg inn i . Jeg baserer de forholdene jeg har på gjensidig forståelse ,respekt og kjærlighet og det har ingenting med sex å gjøre. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Nå diskuterer du bare for å diskutere. Jeg regner ikke med jeg må skrive en hel artikkel for å få frem poenget her. Overgrep er galt uansett av hvem. Overgrep mot barn blir klassifisert som værre(hm.jeg lurer på hvorfor)enn andre overgrep. Sexuelle overgrep mot barn blir klassifisert som omtrent det verste som kan skje et barn.(hm.lurer på hvorfor?) Mener du jeg skal prise meg lykkelig for at mine egne barn er voksne og det er barne barna også om 50 år?Hva med olde barna! Dette er ikke en utvikling som skjer der pedofile blir godtatt som likeverdige i samfunnet.De skremmer vannet av alle som er glad i barna sine-og det er en ganske stor del av befolkningen. Ehhh, unnskyld? Har jeg noengang skrevet noe, som gjør at det kan tolkes at jeg synes at overgrep er 0K? Jeg mener ikke du skal prise deg lykkelig for det, ikke mer enn alle andre, at dine barn har blitt voksne, ikke opplevd store sykdommer osv. For alt du vet, så har du en pedofil i nærmeste vennekrets, kanskje tilogmed i familien din. Dette vet du ikke (med 100% sikkerhet), men den personen skremmer ikke vannet av deg alikvel. Igjen,- du snakker om overgripere, ikke pedofile. Nei jeg vet ikke det 100% sikkert for man ser bare 1/1000 del av et menneske i løpet av et liv.Må få si da at kristoffer virker som en super person uten at jeg har rett til å uttale meg. Men jeg bor i ei bygd et ganske gjennomsiktig sammfunn-og de jeg hvet har begått overgrep(men ikke hvet om er pedofile)har jeg store problemer med å takle.Han ene er flyttet til østlandet da-og bor på hemmelig adresse....jeg vet det finnes pedofile overalt og er glad de får hjelp-da har man også muligheten til å finne mere ut av hva dette kommer av. MenDu skriver her at mann blir forelsket i barn-jeg er tydligvis litt rar-for jeg har ikke så lett for å bli forelsket-og hodestups som mange beskriver har jeg aldri blitt i noen-så dette kan jeg desverre ikke sette meg inn i . Jeg baserer de forholdene jeg har på gjensidig forståelse ,respekt og kjærlighet og det har ingenting med sex å gjøre. Det er jo det vi prøver å si. Pedofile ser etter akkurat det samme, men de de blir forelsket i er ikke i stand til å gi dem det. Det er jo det som er hele greia. En overgriper har helt andre motivasjoner, men denne tråden handler ikke om dem. Riktignok er det noen pedofile som blir overgripere, men det kan da vitterlig andre legninger ha også. Men pedofile har større problemer enn folk flest. Endret 26. oktober 2010 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nå diskuterer du bare for å diskutere. Jeg regner ikke med jeg må skrive en hel artikkel for å få frem poenget her. Overgrep er galt uansett av hvem. Overgrep mot barn blir klassifisert som værre(hm.jeg lurer på hvorfor)enn andre overgrep. Sexuelle overgrep mot barn blir klassifisert som omtrent det verste som kan skje et barn.(hm.lurer på hvorfor?) Mener du jeg skal prise meg lykkelig for at mine egne barn er voksne og det er barne barna også om 50 år?Hva med olde barna! Dette er ikke en utvikling som skjer der pedofile blir godtatt som likeverdige i samfunnet.De skremmer vannet av alle som er glad i barna sine-og det er en ganske stor del av befolkningen. Ehhh, unnskyld? Har jeg noengang skrevet noe, som gjør at det kan tolkes at jeg synes at overgrep er 0K? Jeg mener ikke du skal prise deg lykkelig for det, ikke mer enn alle andre, at dine barn har blitt voksne, ikke opplevd store sykdommer osv. For alt du vet, så har du en pedofil i nærmeste vennekrets, kanskje tilogmed i familien din. Dette vet du ikke (med 100% sikkerhet), men den personen skremmer ikke vannet av deg alikvel. Igjen,- du snakker om overgripere, ikke pedofile. Nei jeg vet ikke det 100% sikkert for man ser bare 1/1000 del av et menneske i løpet av et liv.Må få si da at kristoffer virker som en super person uten at jeg har rett til å uttale meg. Men jeg bor i ei bygd et ganske gjennomsiktig sammfunn-og de jeg hvet har begått overgrep(men ikke hvet om er pedofile)har jeg store problemer med å takle.Han ene er flyttet til østlandet da-og bor på hemmelig adresse....jeg vet det finnes pedofile overalt og er glad de får hjelp-da har man også muligheten til å finne mere ut av hva dette kommer av. MenDu skriver her at mann blir forelsket i barn-jeg er tydligvis litt rar-for jeg har ikke så lett for å bli forelsket-og hodestups som mange beskriver har jeg aldri blitt i noen-så dette kan jeg desverre ikke sette meg inn i . Jeg baserer de forholdene jeg har på gjensidig forståelse ,respekt og kjærlighet og det har ingenting med sex å gjøre. Det er jo det vi prøver å si. Pedofile ser etter akkurat det samme, men de de blir forelsket i er ikke i stand til å gi dem det. Det er jo det som er hele greia. En overgriper har helt andre motivasjoner, men denne tråden handler ikke om dem. jeg hang meg nok litt vel mye i om det er en legning-da jeg fremdeles har problemer med å sidestille homofili,hetrofili med pedofili. Men sjønner vitsen med tråden-jeg var ikke ute etter å henge ut danielle. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sarah78, en kan beskrive sin legning gjennom to deler: følelsesmessig og seksuelt. Dersom ei jente er heterofil og biseksuell, vil det si at hun kun forelsker seg i motsatt kjønn, men kan tenne seksuelt på begge. Det er også mulig å ikke forelske seg overhodet, å ikke føle noen seksuell tiltrekning overhodet, eller en hvilken som helst kombinasjon av alt som er nevnt hittil. Pedofile kan være homofile, heterofile eller bifile, og derfor ikke nødvendigvis tenne på alle barn. Noen forelsker seg også uten å føle seksuell tiltrekning, selv om det er vanligst å gjøre det. Det finnes like mange forskjellige grader av alle legninger i verden som det finnes mennesker, og sannsynligvis er ingen helt like. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 jeg hang meg nok litt vel mye i om det er en legning-da jeg fremdeles har problemer med å sidestille homofili,hetrofili med pedofili. Men sjønner vitsen med tråden-jeg var ikke ute etter å henge ut danielle. Behandler man dem som monstre, blir de monstre. Noen som sa det tidligere i tråden og det burde gjentas. Forestill deg at alle dømmer deg pga noe du ikke får gjort noe med. Du har aldri gjort noe galt, men likevel hater alle deg pga den du er. Du har ikke sagt det til noen, så ingen hater deg nå, men du vet at du må skjule en del av deg selv fordi alle hater den delen av deg. Kan du forestille deg å gå rundt med den følelsen hele tiden, hver eneste dag. Å måtte lyve for alle hver eneste dag. Fordi du vet at det finnes sånne som oppfører seg som du har gjort i denne tråden, med blindt hat og rene fordommer, uten å ha noen anelse om hva de egentlig snakker om. Om de ikke ble hatet for hvem de var, så hadde det fort vært lettere for dem å leve med seg selv. Behandle dem med respekt, som alle andre mennesker, slik at de slipper å gå rundt i frykt og løgner døgnet rundt hele livet. Han er tross alt ikke annerledes enn deg, og har ingen mer grunn til å bli hatet enn deg, før han gjør et overgrep. Og for å være helt ærlige så utføres det langt langt flere voldtekter av voksne enn barn, men jeg ser ikke at du går og hater heterofile for det. 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nå diskuterer du bare for å diskutere. Jeg regner ikke med jeg må skrive en hel artikkel for å få frem poenget her. Overgrep er galt uansett av hvem. Overgrep mot barn blir klassifisert som værre(hm.jeg lurer på hvorfor)enn andre overgrep. Sexuelle overgrep mot barn blir klassifisert som omtrent det verste som kan skje et barn.(hm.lurer på hvorfor?) Mener du jeg skal prise meg lykkelig for at mine egne barn er voksne og det er barne barna også om 50 år?Hva med olde barna! Dette er ikke en utvikling som skjer der pedofile blir godtatt som likeverdige i samfunnet.De skremmer vannet av alle som er glad i barna sine-og det er en ganske stor del av befolkningen. Ehhh, unnskyld? Har jeg noengang skrevet noe, som gjør at det kan tolkes at jeg synes at overgrep er 0K? Jeg mener ikke du skal prise deg lykkelig for det, ikke mer enn alle andre, at dine barn har blitt voksne, ikke opplevd store sykdommer osv. For alt du vet, så har du en pedofil i nærmeste vennekrets, kanskje tilogmed i familien din. Dette vet du ikke (med 100% sikkerhet), men den personen skremmer ikke vannet av deg alikvel. Igjen,- du snakker om overgripere, ikke pedofile. Nei jeg vet ikke det 100% sikkert for man ser bare 1/1000 del av et menneske i løpet av et liv.Må få si da at kristoffer virker som en super person uten at jeg har rett til å uttale meg. Men jeg bor i ei bygd et ganske gjennomsiktig sammfunn-og de jeg hvet har begått overgrep(men ikke hvet om er pedofile)har jeg store problemer med å takle.Han ene er flyttet til østlandet da-og bor på hemmelig adresse....jeg vet det finnes pedofile overalt og er glad de får hjelp-da har man også muligheten til å finne mere ut av hva dette kommer av. MenDu skriver her at mann blir forelsket i barn-jeg er tydligvis litt rar-for jeg har ikke så lett for å bli forelsket-og hodestups som mange beskriver har jeg aldri blitt i noen-så dette kan jeg desverre ikke sette meg inn i . Jeg baserer de forholdene jeg har på gjensidig forståelse ,respekt og kjærlighet og det har ingenting med sex å gjøre. Det er jo det vi prøver å si. Pedofile ser etter akkurat det samme, men de de blir forelsket i er ikke i stand til å gi dem det. Det er jo det som er hele greia. En overgriper har helt andre motivasjoner, men denne tråden handler ikke om dem. jeg hang meg nok litt vel mye i om det er en legning-da jeg fremdeles har problemer med å sidestille homofili,hetrofili med pedofili. Men sjønner vitsen med tråden-jeg var ikke ute etter å henge ut danielle. Jeg forstår problemstillingen. Media og samfunnet generelt, har konsekvent brukt ordet pedofili feil. Det er en legning, som vi har snakket om i denne tråden, som fører med seg mange alvorlige konsekvenser. Selvmord statistikken er skyhøy blant pedofile, både de som ikke begår overgrep og de som gjør det. Statistikken er like dyster blant de som er ofre for et overgrep. Det er meget viktig at samfunnet ikke fryser de ut, men sørger for at personene får profesjonell hjelp. Denne stigmatiseringen kommer det ingenting godt ut av, gjør bare ting verre. Det er slike holdninger som forhåpentligvis endrer seg, slik at vi får et helsevesen som er komptente og klare for å ta i mot mennesker som har denne legningen, og som gjør det enklere for dem å ta kontakt med helsepersonell. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) jeg hang meg nok litt vel mye i om det er en legning-da jeg fremdeles har problemer med å sidestille homofili,hetrofili med pedofili. Men sjønner vitsen med tråden-jeg var ikke ute etter å henge ut danielle. Behandler man dem som monstre, blir de monstre. Noen som sa det tidligere i tråden og det burde gjentas. Forestill deg at alle dømmer deg pga noe du ikke får gjort noe med. Du har aldri gjort noe galt, men likevel hater alle deg pga den du er. Du har ikke sagt det til noen, så ingen hater deg nå, men du vet at du må skjule en del av deg selv fordi alle hater den delen av deg. Kan du forestille deg å gå rundt med den følelsen hele tiden, hver eneste dag. Å måtte lyve for alle hver eneste dag. Fordi du vet at det finnes sånne som oppfører seg som du har gjort i denne tråden, med blindt hat og rene fordommer, uten å ha noen anelse om hva de egentlig snakker om. Om de ikke ble hatet for hvem de var, så hadde det fort vært lettere for dem å leve med seg selv. Behandle dem med respekt, som alle andre mennesker, slik at de slipper å gå rundt i frykt og løgner døgnet rundt hele livet. Han er tross alt ikke annerledes enn deg, og har ingen mer grunn til å bli hatet enn deg, før han gjør et overgrep. Og for å være helt ærlige så utføres det langt langt flere voldtekter av voksne enn barn, men jeg ser ikke at du går og hater heterofile for det. jeg sa ikke jeg hatet pedofile... og i tilegg -jeg liker ingen form for overgrep. Endret 26. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 jeg sa ikke jeg hatet pedofile... og i tilegg -jeg liker ingen form for overgrep. Du trenger ikke å si det rett utt, dine uttalelser her i tråden er mer enn nok for å bekrefte det. Og om du ikke ser det selv anbefaler jeg å lese gjennom dine egne innlegg her i tråden et par ganger, og se hva du faktisk skriver. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Sarah78, en kan beskrive sin legning gjennom to deler: følelsesmessig og seksuelt. Dersom ei jente er heterofil og biseksuell, vil det si at hun kun forelsker seg i motsatt kjønn, men kan tenne seksuelt på begge. Det er også mulig å ikke forelske seg overhodet, å ikke føle noen seksuell tiltrekning overhodet, eller en hvilken som helst kombinasjon av alt som er nevnt hittil. Pedofile kan være homofile, heterofile eller bifile, og derfor ikke nødvendigvis tenne på alle barn. Noen forelsker seg også uten å føle seksuell tiltrekning, selv om det er vanligst å gjøre det. Det finnes like mange forskjellige grader av alle legninger i verden som det finnes mennesker, og sannsynligvis er ingen helt like. Har et spørsmål. Går det da ann å forelske seg i en mann,men kun tenne på jenter? Dette er jo llettere å leve med for en jente enn om problemstillingen blir satt på hode. jeg sa ikke jeg hatet pedofile... og i tilegg -jeg liker ingen form for overgrep. Du trenger ikke å si det rett utt, dine uttalelser her i tråden er mer enn nok for å bekrefte det. Og om du ikke ser det selv anbefaler jeg å lese gjennom dine egne innlegg her i tråden et par ganger, og se hva du faktisk skriver. Jeg liker ingen som begår overgrep! verken rettet mot barn eller voksne! edit:i tilegg sjønnte jeg nok ikke helt hva tråden gjikk ut på. Endret 26. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 jeg sa ikke jeg hatet pedofile... og i tilegg -jeg liker ingen form for overgrep. Du trenger ikke å si det rett utt, dine uttalelser her i tråden er mer enn nok for å bekrefte det. Og om du ikke ser det selv anbefaler jeg å lese gjennom dine egne innlegg her i tråden et par ganger, og se hva du faktisk skriver. Jeg liker ingen som begår overgrep! verken rettet mot barn eller voksne! Og du har opp til flere ganger vist at du har nøyaktig den samme holdningen mot pedofile, og mot folk som utfører overgrep på barn. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 jeg sa ikke jeg hatet pedofile... og i tilegg -jeg liker ingen form for overgrep. Du trenger ikke å si det rett utt, dine uttalelser her i tråden er mer enn nok for å bekrefte det. Og om du ikke ser det selv anbefaler jeg å lese gjennom dine egne innlegg her i tråden et par ganger, og se hva du faktisk skriver. Jeg liker ingen som begår overgrep! verken rettet mot barn eller voksne! Og du har opp til flere ganger vist at du har nøyaktig den samme holdningen mot pedofile, og mot folk som utfører overgrep på barn. Det har jeg faktisk ikke,spesielt siden jeg har blitt litt bedre opplyst,skulle ønske jeg med hånden på hjerte kunne si mine holdninger er totalt forandret,men ting tar tid. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jasså ikke? Pedofili beskriver heller ikke en handling, og er derfor ikke synonymt med overgrep. Nei dette er jeg enig i-men skulle for all del ønske at pedofile som skjønner at overgrep er galt,og ikke driver med dette-går til psykolog med hodene sine i stede for å innbille samfunnet det er en legning!! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) jeg sa ikke jeg hatet pedofile... og i tilegg -jeg liker ingen form for overgrep. Du trenger ikke å si det rett utt, dine uttalelser her i tråden er mer enn nok for å bekrefte det. Og om du ikke ser det selv anbefaler jeg å lese gjennom dine egne innlegg her i tråden et par ganger, og se hva du faktisk skriver. Jeg liker ingen som begår overgrep! verken rettet mot barn eller voksne! Og du har opp til flere ganger vist at du har nøyaktig den samme holdningen mot pedofile, og mot folk som utfører overgrep på barn. Det har jeg faktisk ikke,spesielt siden jeg har blitt litt bedre opplyst,skulle ønske jeg med hånden på hjerte kunne si mine holdninger er totalt forandret,men ting tar tid. Da må holdningene være forandret veldig nylig. nei-men de som overgriper seg sexuelt er pedofile. Endret 26. oktober 2010 av Uderzo Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jasså ikke? Pedofili beskriver heller ikke en handling, og er derfor ikke synonymt med overgrep. Nei dette er jeg enig i-men skulle for all del ønske at pedofile som skjønner at overgrep er galt,og ikke driver med dette-går til psykolog med hodene sine i stede for å innbille samfunnet det er en legning!! gi meg i det minste at jeg er for at di skal få hjelp! nei-men de som overgriper seg sexuelt er pedofile. Uttalelser basert på mindre viten om temaet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg