Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!

Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Nå snakker du litt rart. :hmm: Hvorfor i all verden skulle vi tillate det? Sjimpanser har visst litt intelligens, men ulikt mennesker så får ikke de psykiske problemer senere i livet etter å ha hatt sex med en eldre hann. Det tviler jeg på.

Det jeg sier er at det er vårt samfunn og kultur som gjør noe "galt" eller "rett". Mødre i naturen dreper jo sine barn i hungersnød, og er jo helt naturlig for dem. For oss hadde det jo blitt oppslag i avisen om det hadde forekommet noe slikt.

I noen land er det helt normalt å stein folk, i andre land er det helt på jordet. I noen land er strenge straffer for å kaste søppel på gata, i andre land er det ingen som bryr seg.

Det er kulturen og samfunnet som bestemmer hva som er "galt" og "rett" i samfunnet vårt. Før så var jo det galt av kvinner å drive med arbeid...

Forstår du hva jeg mener nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå snakker du litt rart. :hmm: Hvorfor i all verden skulle vi tillate det? Sjimpanser har visst litt intelligens, men ulikt mennesker så får ikke de psykiske problemer senere i livet etter å ha hatt sex med en eldre hann. Det tviler jeg på.

Det jeg sier er at det er vårt samfunn og kultur som gjør noe "galt" eller "rett". Mødre i naturen dreper jo sine barn i hungersnød, og er jo helt naturlig for dem. For oss hadde det jo blitt oppslag i avisen om det hadde forekommet noe slikt.

I noen land er det helt normalt å stein folk, i andre land er det helt på jordet. I noen land er strenge straffer for å kaste søppel på gata, i andre land er det ingen som bryr seg.

Det er kulturen og samfunnet som bestemmer hva som er "galt" og "rett" i samfunnet vårt. Før så var jo det galt av kvinner å drive med arbeid...

Forstår du hva jeg mener nå?

Jeg skjønner tankegangen. Men jeg syns egentlig det er best med husmor og far som jobber. - Uansett - jeg er og vil alltid være mot pedofile.

Nå som det fortsatt er ulovlig å ta steget videre fra fantasi til virkelighet syns jeg de pedofile skal prøve å fikse opp i tankene sine og prøve å få vekk disse onde fantasiene. Kanskje ikke ved å dope seg ned på tabletter men ihvertfall holde seg unna barn og gå til psykolog el.

Lenke til kommentar

Og det er akkurat det de vil ha hjelp til. De er mennesker på lik linje med oss andre, og har vokst opp i samme samfunn og kultur som oss. De vet selv at seksuell omgang med barn er både forbudt og forkastelig, og de trenger da vår støtte og hjelp til å ikke falle for fristelsen. Hvis vi harselerer og mobber de, og dytter de ut av samfunnet, vil det bare slå tilbake på oss via mentalt ustabilitet hos vedkommende.

Lenke til kommentar

Og det er akkurat det de vil ha hjelp til. De er mennesker på lik linje med oss andre, og har vokst opp i samme samfunn og kultur som oss. De vet selv at seksuell omgang med barn er både forbudt og forkastelig, og de trenger da vår støtte og hjelp til å ikke falle for fristelsen. Hvis vi harselerer og mobber de, og dytter de ut av samfunnet, vil det bare slå tilbake på oss via mentalt ustabilitet hos vedkommende.

Bra at vi kom til en enighet. :) Ja, det er nettopp dette jeg mener også.

Lenke til kommentar

Nei, dette er ikke oppskrytt. Dette er dokumentert oppførsel fra en hel rase med apekatter. Jeg tror ikke alle de apekattene er "usikre på hva deres oppgave i verden er".

"Sexual intercourse plays a major role in Bonobo society observed in captivity, being used as what some scientists perceive as a greeting, a means of conflict resolution, and post-conflict reconciliation." -Wikipedia.

Mon tro hva disse dyrene utsettes for i fangenskap. Det er ikke mye naturlig da.

Les litt lengre ned i samme kilde og du finner

Takayoshi Kano observed similar practices among Bonobos in the natural habitat.

Denne siden på Wikipedia omhandler ikke-reproduktiv seksualitet blandt dyr.

Sitat fra siden:

A 1999 review by researcher Bruce Bagemihl shows that homosexual behavior has been observed in close to 1,500 species, ranging from primates to gut worms, and is well documented for 500 of them.[1][2] Animal sexual behavior takes many different forms, even within the same species. The motivations for and implications of these behaviors have yet to be fully understood, since most species have yet to be fully studied. [3] According to Bagemihl, "the animal kingdom [does] it with much greater sexual diversity — including homosexual, bisexual and nonreproductive sex — than the scientific community and society at large have previously been willing to accept."[

Om du vil opprettholde dine påstander om at ikke-reproduktiv seksualitet blant dyr ikke eksisterer naturlig må du komme med motbeviser. At det er din personlige tro eller at det står i en religiøs tekst holder ikke i så henseende.

Lenke til kommentar
Nei, homofil er medfødt fordi det er dette forskningen viser.

Du må gjerne komme med kilder på dette du sier. En link til forskningen du snakker om?

Hvis du blar litt i tråden finner du lange diskusjoner om dette. Det er blant annet gjort forskning som viser at livmoren er grunnleggende her. Jo flere guttebarn som har blitt båret frem, desto større er sannsynligheten for homofilt avkom. Det er også gener involvert, men det er sannsynligvis en mer innviklet prosess der gener aktiveres forskjellig avhengig av hvordan livmoren påvirker fosteret.

Dette er bare vås, som understrekes av at du nok en gang gir blaffen i kilder, hvorfor? Fordi du har ingen. Har aldri hørt om dette livmor-pisset ditt. Heller ikke google tydeligvis. Puler spedbarna hverandre i ræven inne i livmoren? Pisspreik fra ende til annen. Diskusjonene i tråden har ingenting å si, all den tid det som er sagt fra deres side er ubegrunnet og feilaktig info. Det er aldri funnet noe homofilt gen.

Vil forøvrig få understreke at jeg har all respekt for homofile, de er bare mennesker som alle oss andre.

Siste setning i forrige avsnitt skal være:

Har et inntrykk av at mange damer sier det er medfødt for legning skal være så forbanna spesielt, noe det ikke er. Vi er alle skapt like(med vårt kjønns instinkter som baserer seg på å tiltrekke seg den andre arten bl.a), det skal knulles for å videreføre arten. Er det fysisk umulig at du ikke har kunnet like damer har du heller ikke/aldri hatt kuk.

Det finnes homofile individer i omtrent alle dyrearter, og det kan være mange mulige evolusjonære fordeler for gruppen når man har et visst antall homofile individer. Sex brukes f.eks. for å roe ned stemningen i dyreflokken, og da ofte mellom samme kjønn.

Å påstå at vi er skapt som mann og kvinne og dermed basta, er å utvise en stor mangel på kunnskap om emnet.

Du er fryktelig naiv hvis du tror at dyr inndeler hanhunner som knuller hanhunner i grupper, det er jeg hundreprosent sikker på at de ikke gjør pga vi gjør det pga vår inntligens og vårt samfunn, de har ikke denne intligensen eller det samfunnet. Dyr er stokk dumme og er ikke alltid i stand til skille på hvilket hull de stikker tissemannnen inn i, det er det logiske, dermed bør det å bruke dyreriket som eksempel være totalt utelukket.

Det siste avsnittet gidd jeg ikke å kommentere. Se litt i deg selv og denne gangen tenk littegran.

Du er veldig sikker på alt mulig uten å ha satt deg inn i saken. Dyr er ikke så dumme som du tror, og det finnes mange eksempler på rent homofile par i naturen, og at individer foretrekker eller går eksklusivt etter samme kjønn.

Anbefaler deg å sette deg litt mer inn i saken før du fortsetter diskusjonen.

Dyr er ekstremt dumme i forhold til mennesker og som realisten jeg er tror jeg ikke på dette annet enn at dyr velger feil hull i blant, har aldri hørt om homofile par eller individer som kun går etter samme kjønn. Forøvrig dette er siste gang jeg svarer deg hvis du ikke kommer med kilde-henvisninger eller linker til det du sier. Diskusjonen blir useriøs og trekker ned diskusjon.no til et labert nivå hvis alle finner opp det de sier.

Forresten, er du gutt eller jente?

Du sitter altså ikke inne med kunnskap om emnet, og avfeier derfor alt som ikke stemmer overens med din overbevisning. Greit nok, men da tror jeg neppe vi har noe mer å diskutere.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Jeg skjønner tankegangen. Men jeg syns egentlig det er best med husmor og far som jobber. - Uansett - jeg er og vil alltid være mot pedofile.

Du er og vil alltid være mot pedofile? På hvilken måte?

Vil du drive systematisk avlivning av pedofile, sette inn store penger på forskning rundt det å "kurere" pedofile, eller ønsker du rett og slett å lukke øynene dine og benekte pedofiles eksistens?

Eller mener du rett og slett at du har rett til å gjøre livet ubehagelig for pedofile, bare fordi de finnes i samfunnet?

Jeg ser ikke helt hva du mener skal være utfallet av å "være mot pedofile". Jeg regner vel strengt tatt med at det er et resultat av tanken om at hvis man lukker øynene hardt nok, og ønsker det hardt nok så vil problemer til slutt forsvinne av seg selv.

Mvh Håkon

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil du drive systematisk avlivning av pedofile, sette inn store penger på forskning rundt det å "kurere" pedofile, eller ønsker du rett og slett å lukke øynene dine og benekte pedofiles eksistens?

Eller mener du rett og slett at du har rett til å gjøre livet ubehagelig for pedofile, bare fordi de finnes i samfunnet?

Jeg ser ikke helt hva du mener skal være utfallet av å "være mot pedofile". Jeg regner vel strengt tatt med at det er et resultat av tanken om at hvis man lukker øynene hardt nok, og ønsker det hardt nok så vil problemer til slutt forsvinne av seg selv.

Mvh Håkon

Jeg har vel en annelse om han mener noe i banene av pedofili/homofili/hebofili/nekrofili o.l. er en sykdomer/sykiske lidelser skapt av et syndfullt samfunnet og at det kan behandles gjennom bønn, eksorsisme, heksebrenning og lignende ;)

Lenke til kommentar

Mvh Håkon

hvis du hadde brukt knollen litt så hadde du forstått kanskje hva han egenlit mener. Han sier han er imot pedofile menn. ikke at han ønsker dem døde og likvidert.

Avlive dem, ja det er en mulighet, men ingen løsning. derav uaktuelt. dessuten for å utføre dette er du psykisk syk og burde sitte i tvangstrøy. for å ta et liv grunnet legning, er det han selv som burde dø.

Å gjøre ubehag for en pedofil kan jo i seg selv være en løsning. Hvis du jobber mot dem, med å stoppe dem å ha seg med små barn. Da vil den pedofile få det ubehagelig. Forestill deg at du aldri får deg noe, fordi en tulling driver med 'cock blocking'. Du er fordomsfull ovenfor loverboy. Du har tegnet deg et bildet der han er en gal mann som kunne tatt et liv når-som-helst, hvor-som-helst og hvem-som-helst. Noe jeg syntes er dårlig gjort av deg.

Kanskje loverboy virket litt frekk i tonen når han sa det. kanskje han er en gal mann. Men du vet like godt som alle andre at du finner mindreårige på dette forumet og visdom er ikke så ofte på plass.

nå er jeg så sliten etter 4 timers trenings økt at jeg legger meg. (så har jeg noe å skylde på om det er skrive feil)

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Mvh Håkon

hvis du hadde brukt knollen litt så hadde du forstått kanskje hva han egenlit mener. Han sier han er imot pedofile menn. ikke at han ønsker dem døde og likvidert.

Avlive dem, ja det er en mulighet, men ingen løsning. derav uaktuelt. dessuten for å utføre dette er du psykisk syk og burde sitte i tvangstrøy. for å ta et liv grunnet legning, er det han selv som burde dø.

Å gjøre ubehag for en pedofil kan jo i seg selv være en løsning. Hvis du jobber mot dem, med å stoppe dem å ha seg med små barn. Da vil den pedofile få det ubehagelig. Forestill deg at du aldri får deg noe, fordi en tulling driver med 'cock blocking'. Du er fordomsfull ovenfor loverboy. Du har tegnet deg et bildet der han er en gal mann som kunne tatt et liv når-som-helst, hvor-som-helst og hvem-som-helst. Noe jeg syntes er dårlig gjort av deg.

Kanskje loverboy virket litt frekk i tonen når han sa det. kanskje han er en gal mann. Men du vet like godt som alle andre at du finner mindreårige på dette forumet og visdom er ikke så ofte på plass.

nå er jeg så sliten etter 4 timers trenings økt at jeg legger meg. (så har jeg noe å skylde på om det er skrive feil)

Hva mener han med "å være imot pedofile"? Hva er det godt for? Hva prøver han å oppnå ved å si han "er i mot det"?

Lenke til kommentar

Hvis du i likhet med meg hadde brukt "knollen" litt og ikke bare musklene dine, så hadde du sikkert forstått at jeg er fullt klar over at han sier at han er "imot pedofile". Det eneste problemet er at dette er noe av det mest irrasjonelle og tåpelige jeg har hørt på lenge.

Pedofile er mennesker med en legning som samfunnet ikke godtar at man utøver, men man er fremdeles pedofil selv om man ikke utøver legningen sin. Det er vel svært få som ikke er sterkt imot overgrep av barn og de ansvarlige, men hvorfor man på samme tid skal "være imot" de pedofile som går hver eneste dag og undertrykker sine seksuelle lyster og dermed ikke skader noen, er noe jeg ikke helt ser poenget i å gjøre.

Når jeg snakket om å skape ubehag for pedofile så snakket jeg om tiltak som i all hovedsak hadde formålet å skape ubehag, tiltak som i samme slengen er ubehagelige for pedofile var ikke det jeg siktet til. På en annen side så tror jeg ikke at pedofile har voldsomt mye imot tiltak som er preventive for overgrep, voldtektsmenn har kanskje det, men ikke pedofile som helhet. Det har ikke slått deg at noen pedofile muligens vil ha hjelp til å unngå å bli overgrepsmenn?

Til slutt så vil jeg bare informere om at jeg "gir godt faen" i om loverboy er mindreårig eller ikke, han uttaler seg som en tulling og da bør han stå for det han sier. Mennesker som går rundt med en holdning om at samtlige pedofile er overgrepsmenn fortjener å bli satt på plass.

Som takk for anklagene angående min psykiske helse, samt manglende bruk av "knollen", så vil jeg informere deg om at du presterte å skrive ordet "skrivefeil" feil.

Mvh Håkon

Endret av SkoMedHull
Lenke til kommentar

Er noen klar over hva tallet bak navnet mitt står for? :p

Uansett - først vil jeg bare si til den som sa at Bibelen er sterk tilhenger av incest: Du - som de fleste andre som deltar i denne diskusjonen - har nok ikke lest veldig mye i Bibelen. Gud sier klart ifra at incest er en synd:

"Ingen av dere må røre ved en kvinne som han er i nær slekt med, og ha samleie med henne. Jeg er Herren." (3 Mos 18,6)

"Du skal ikke ha samleie både med en kvinne og hennes datter. Heller ikke skal du ta hennes sønnedatter eller hennes datterdatter og ha samleie med dem; de er i nær slekt med henne. Det er skamløs ferd." (3 Mos 18,17)

"Men er det ute i marken en mann treffer en forlovet pike og voldtar henne, da skal bare mannen som hadde samleie med henne, dø." (5 Mos 22,25)

I en del tilfeller forutsettes det at den seksuelle handlingen skjedde frivillig, men i dette tilfelle er det snakk om en ren voldssituasjon.

Og så til pedofil-saken:

Jeg sa "Jeg er imot pedofile" fordi jeg ikke støtter det pedofili gjør med folk. Ingen vil vel være pedofile? Jeg er ikke imot de som blir "rammet" av pedofili, jeg er imot styggedommen. Ok? Gjerningene som den kan utløse.

Jeg sa aldri at jeg vil avlive mennesker fordi de er pedofile, eller gjøre noe sånt som det. Jeg vil gi dem hjelp for å prøve å bli kvitt problemet.

Har du et problem med at jeg sier at pedofili er et problem så ikke kast like mange falske anklagelser på meg neste gang, er du snill.

Lenke til kommentar

Synes det er artig at en helt kristen person kaller seg loverboy - ironiens makt! :new_woot:

Det står i bibelen at det er forbudt, men det må ha skjedd 2 ganger. Adam og Eva, og Noah's ark. Men nok om bibelen i denne tråden.

Jeg tror ikke pedofili kan kureres. Jeg er av den oppfatningen at det er en legning. En legning kan ikke kureres.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...