Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!

Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Danielle

Med tanke på at de fleste barn, liker barn, så ja. Men pedofili defineres jo av at du har likt noen som er mer enn 5 år yngre enn deg konstant i over 6 måneder.

Jeg begynte å tenke på en ting, kan de som begår overgrep defineres som "pedoseksuelle", da de kun har den seksuelle tiltrekningen, og kanskje ikke bryr seg på langt nær om følelsen til barnet.

Det var da en interesant definisjon, som er veldig gal. En 75 år gammel mann er ikke pedo om han liker en 69 år gammel dame.

Pedofili defineres ved at man er tiltrukket av prepubertale barn. (samtidig som man selv ikke er prepubertal?)

Stoddart: De aller fleste overgripere bryr seg om barna. Dette betyr likevel ikke at de er forelsket i de, slik som pedofile stort sett er. Pedoseksualitet er mer et begrep som kan brukes på de som tenner på både voksne og barn. Da er de ikke pedofile, men f.eks heterofile pedoseksuelle.

Flimzes: 5-årsregelen gjelder bare hvis overgriper er under 16 år. Altså er det et overgrep hvis du er 10, og jenta 5. Fra man er 16 år er man pedofil, dersom man tiltrekkes av før-pubertale barn.

Lenke til kommentar

Men da lurer jeg.

Hvis du er eldre enn 20, og liker jenter(seksuelt) fra under 16 og til f.eks. 30, hva kan kaller man en slik person da?

Jeg er av og til fascinert over hva man skal kalle en eldre person(og da gjerne mann) som har forhold til sin kone på lik alder, men som har begått en seksuell handling mot barn under 16 år. Blir det heterofil og pedofil på samme tid da eller??

Lenke til kommentar

Men da lurer jeg.

Hvis du er eldre enn 20, og liker jenter(seksuelt) fra under 16 og til f.eks. 30, hva kan kaller man en slik person da?

Jeg er av og til fascinert over hva man skal kalle en eldre person(og da gjerne mann) som har forhold til sin kone på lik alder, men som har begått en seksuell handling mot barn under 16 år. Blir det heterofil og pedofil på samme tid da eller??

Hvis man tiltrekkes av jenter mellom 16 og 30 kalles det vel ingenting? Heterofili? Det høres ikke ut som det er noe spesielt ved det.

Pedofili handler ikke om alder. I tenårene vil vel de fleste være for utviklet til at en pedofil person blir tiltrukket uansett. Hvis noen har sex med noen under 16 år og personen er kroppslig moden har det ingenting med pedofili å gjøre. 16 år er bare en mer eller mindre tilfeldig grense skrevet ned i lovene våre.

Lenke til kommentar

Hva mener du med barn under 16? du må jo nesten si hvilken alder for og være litt mer nøyaktig, han er jo ikke pedo hvis han har hadd sex med en på 14, el 15 feks, selvom han er 125 år gammel så er han ikke pedo av den grunn, det som unge folk flest misforstår ofte, det jeg har merka da.

Lenke til kommentar

Hehe, dere motsier hverandre der :p

For å vri det litt, kan man både være pedofil og heterofil på en gang?

La oss si man er tiltrukket av jenter som ikke er kommet i puberten, samt eldre damer på din egen alder(og du selv er 20+).

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Men da lurer jeg.

Hvis en person har en dragning mot unge i puberteten ca. 12-16 er man hebefil.

Man blir ikke pedofil av å ha sex med et barn mellom 0-12. Man blir heller ikke hebefil av å ha sex med noen mellom 12-16. Man kan ikke kalle seg pedofil hvis det var bare et enkelt-tilfelle, og man ikke har en dragning mot barn ellers.

Men hvis man tenner på både voksne og barn under 12, så er man heterofil/homofil med en pedoseksualitet.

Lenke til kommentar

La oss si man er tiltrukket av jenter som ikke er kommet i puberten, samt eldre damer på din egen alder(og du selv er 20+).

Hvis man er tiltrukket av voksne kvinner er man ikke pedofil. Pedofili er når tiltrekningen kun retter seg mot barn.

Finnes det i det hele tatt noen som er tiltrukket av både prepubertale barn og ferdig utviklede voksne?

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Hvis man er tiltrukket av voksne kvinner er man ikke pedofil. Pedofili er når tiltrekningen kun retter seg mot barn.

Finnes det i det hele tatt noen som er tiltrukket av både prepubertale barn og ferdig utviklede voksne?

Ja, man antar at de fleste pedofile også tiltrekkes voksne.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Ja, i følge denne tråden finnes det slike mennesker Snartenkt.

Edit : Eksempel > Mann som er gift med kone, har sex med stedatter på 6 år og normal sex med sin egen kone. Han blir kalt Overgriper.

Han spurte ikke om man kunne være både heterofil og overgrep, så svaret ditt er irrelevant. Han spurte om man kunne være både heterofil og pedofil, og det kan man.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...