Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!

Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Tittelen syns jeg er bra, men å sette deg sjøl i perspektivet "Monster" syns jeg blir litt brutalt, du er jo det helt motsatte av et monster, med tanke på at du aldri har rørt et mindre barn.

Syns utdraget var fantastisk, tror nok ikke jeg ville nølt et sekund med å lese denne boken nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Danielle

Hørte nettopp på radiosendingene. Det virket informativt og balansert.

Er det kommet reaksjoner på sendingene noe sted på nettet?

Ikke som jeg vet, vet ikke om radioprogram så lett blir diskutert på nett. Selv om det er det mest hørte programmet i Norge med en halv million lesere hver dag. Må ikke glemme at de fleste i Norge IKKE sitter på forum,hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Kom over ordet "teleofil" i Resaland-oppgaven, og når jeg googlet det snublet jeg over bloggen "Pedofil verklighet", skrevet av en som kaller seg "Nicolai de Bauer". Later til å ha noe av den samme dagsorden som bloggen din. Kjenner du til den?

Fant forresten aldri svar på hva teleofili var fornoe, så... noen som vet? :p

Ja, har vært på den bloggen:)

Teleofil betyr å tenne på voksne. Noen misforstår og tror det er barn som tenner på voksne. Men det er en samlebetegnelse på hetero,homo, og bi.

Lenke til kommentar

1.Er du ikke redd for åssen folk oppfatter deg, spesielt dine venner som du har betrodd deg til?

selfølgelig, gode venner er der for alltid, uansett. men de må vel ha sine tanker om hva som er en etisk moral eller ikke.

2. Du sier du ikke forgriper deg på barn, men hvordan trer du frem til offeret når du sier at du fortsatt er pedofil, skjer alt over Msn, forum, chatterom o.l?

3. hva bør foreldrene passe mer nøye på, om barnet dems er i fare for å bli tiltrukket/elsket av en eldre mann?

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Danielle :

Danielle : Når det gjelder personlighet så er det litt hvordan de ser på verden med sine store, nysgjerrige øyne, og deres omsorg[/Quote] Er du enig i at dette er et personalitetstrekk du liker og kan sannsynligvis også finnes i andre mennesker? Eller er det noe som kun Barn kan ha?
Men også behovet for å bli verdsatt og sett[/Quote] Denne settningen har jeg litt vanskelig for å svelge , men jeg antar at du forstår at barnet har dette behovet dekket gjennom sine foreldre som verdsetter det og tar vare på det. Mener du at du kan bidra på en positiv måte her? Gjerne forklar akkurat hva du tenker du kan bidra med.
Og jeg føler at de utstråler godhet[/Quote] Nja, kan love deg at barn kan være det helt motsatte også, noe som går igjen og sårer veldig hos jenter "Du får ikke komme i bursdagen min" , og kan faktisk ha krangler som foregår i flere måneder litt i det skjulte mens gutter ofter er mer spontane og fysiske når det kommer til sitt.
Og liker at de er lekne men kan også være alvorlige og ha spennende tanker og filosofier.
Kan du gi noen eksempler på Filosofiene som fascinerer deg?

Oj, det var gode og litt vanskelige spørsmål:)

Det er klart at voksne kan ha de samme egenskapene jeg liker med barn, bare at de er på en annen måte. Voksne tenker 10 ganger før de sier noe, mens barn er mer spontane, sier ting rett ut, og er ærlige. Nå er ikke alle barn like, men jeg nevner de trekkene som gjør at jeg kan få følelser. Voksne er rett og slett litt lite sjarmerende eller hva jeg skal si. Jeg trives jo blant voksne også, og kan ha ordentlig dype voksne samtaler. Men barns verden er spennende og friere, og jeg liker deres fantasievne f.eks.

Det er klart barn har (forhåpentligvis) foreldre som gir de den omsorgen de trenger, men barn har også venner, og kan ha andre voksenkontakter enn sine foreldre også. Men husk at det egentlig ikke er noe poeng å rasjonalisere dette for mye. For jeg sier bare hvordan jeg føler det. Hvordan det fungerer i verden, er på en måte noe annet.

Det klart barn kan være egoistiske og slemme også, og selv om jeg er pedofil så betyr ikke det at jeg ikke kan bli dritsur på barn,hehe. Og i slike tilfeller så ville jeg vært den voksenpersonen jeg er, og lære barnet om moral, og være med på å modne barnet som menneske.

Filsofier og tanker om livet, hvordan ting ble skapt, døden, om urettferdighet og deres enkle syn og fine syn på hvordan samfunnet burde ha vært. Det er elskverdig. Og egentlig er ikke tankene deres så mye mindre kloke enn oss voksne, men bare 10 ganger mer sjarmerende! hehe.

Det er ikke lett å svare helt på HVA det er som gjør det. Det er det kanskje ikke for noen legninger?

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Tittelen syns jeg er bra, men å sette deg sjøl i perspektivet "Monster" syns jeg blir litt brutalt, du er jo det helt motsatte av et monster, med tanke på at du aldri har rørt et mindre barn.

Syns utdraget var fantastisk, tror nok ikke jeg ville nølt et sekund med å lese denne boken nei.

Vel, vet du? Det var derfor jeg ønsket tittelen sånn. Fordi jeg ikke er et monster. Men det er det jeg er i folks øyne. Og vil at de skal lese boken og ETTERPÅ skjønne at jeg ikke var det, og at de som leser har følt at de faktisk har endra seg.

Også er det jo et ordspill på den gamle serien "Det var en gang et menneske". Og hva er det motsatte av et menneske? Jo, et monster.

Vet ikke hva du tenker nå?:)

Glad du likte teksten da!

Lenke til kommentar

Du vil altså hjelpe til med å modne barn, som du er tilltrekt av på grunn av deres umodenhet ?

Du er et prakt eksemplar, bare alle pedofile hadde vært som deg.

Et cenario: Hvis du hadde blitt fysisk og psykisk tent av en jente (Dame om du vil) nær din alder, ville du latt være å ta sjansen mens den bø seg, eller ville du hoppet på toget og tatt det til siste stasjon ? Hvis du skjønner hva jeg mener hehe.

Og er det umulig for deg å tenke at du kan bli sammen med en på din egen alder, selv om det ikke er 100% fysisk og psykisk tenning, men si 50% ? Og heller leve ut fantasien din gjennom ho, så klart med hennes tillatelse. Som fks få ho til å kle seg i barneskole uniform osv? Det er ganske mange som gjør det på den måten.

Ang boka: Nå forstod jeg navnet, og syns etter det du forklarte at det er en 100% fin tittel :)

Endret av Elwani
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Oj, det der er jeg ikke så god på. Du mener varsellamper liksom?

Saken er at det antakeligvis ikke er synlig. Det kan være barnets 19 år gamle søskenbarn f.eks. Hvem vil mistenke at han forgriper seg på henne når den lille jenta tar han med opp for å vise rommet sitt?

Jeg skulle ønske jeg kunne komme med en sånn "10 ting å passe på hos foreldre", men jeg vet ikke.

En ting er i hvert fall sikkert: Såkalt "Stranger danger" er svært overdrevent. Hvis du vet hva jeg mener. Altså, frykten for "mannen i parken" eller "mannen i skogen". Nærmest ingen barneovergrep foregår på den måten, og i de aller fleste tilfellene er overgriperen en barnet kjenner fra før. Enten i familie, fritidsaktivitet, barnehage..osv.

Men som sagt, søskenbarnet på 19 kan være farligere enn mannen i hettegenser i skogen. Men vi blir egentlig ikke noe klokere, for i 99,9% av tilfellene så er heller ikke søskenbarnet på 19 farlig, så da er vi like langt.

I tillegg er det i de fleste tilfeller sånn at dersom en pedofil elsker et barn, så vil det ikke være fare for overgrep. I de fleste tilfeller, ikke alle. Men i de fleste tilfellene vil det dreie seg om et omsorgsforhold, som faktisk kan være positivt for begge. Unicef har jo en kampanje som oppfordrer voksne til å ta kontakt med barn de ser er alene. Vi må ikke glemme at i de fleste tilfeller, er vennskapsforhold mellom voksen og barn en viktig positiv ting.

Det hadde kanskje vært enklere om du kom med litt mer info om det, hvis det er sånn at du er bekymret for at det skjer med et barn du vet av. Men dette er nok et av hovedproblemene, at man ikke har mulighet til å predikere hvem som vil begå et overgrep.

Da er det kanskje lettere å følge med på barns nettbruk.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Du vil altså hjelpe til med å modne barn, som du er tilltrekt av på grunn av deres umodenhet ?

Du er et prakt eksemplar, bare alle pedofile hadde vært som deg.

Et cenario: Hvis du hadde blitt fysisk og psykisk tent av en jente (Dame om du vil) nær din alder, ville du latt være å ta sjansen mens den bø seg, eller ville du hoppet på toget og tatt det til siste stasjon ? Hvis du skjønner hva jeg mener hehe.

Og er det umulig for deg å tenke at du kan bli sammen med en på din egen alder, selv om det ikke er 100% fysisk og psykisk tenning, men si 50% ? Og heller leve ut fantasien din gjennom ho, så klart med hennes tillatelse. Som fks få ho til å kle seg i barneskole uniform osv? Det er ganske mange som gjør det på den måten.

Ang boka: Nå forstod jeg navnet, og syns etter det du forklarte at det er en 100% fin tittel :)

Ja, modnes som i å modnes som menneske. Det gir meg en stor glede å se et barn lære noe nytt, at et barn forstår noe nytt og er stolt. Det er nesten som man kan se at hele bevisstheten deres har kommet et hakk lengre opp noen ganger. Og jeg blir rørt av barn som får skryt og man kan se hvor stolte de er. Det er vanskelig å si hvor glad jeg er i barn, og det plager meg at det kan bli sett ned på, eller at jeg ikke blir trodd, fordi jeg er pedofile.

jeg tror ikke jeg er et prakteksemplar. Jeg tror jeg er som de fleste pedofile, bare at jeg ikke orket å finne meg i den uakseptable uretten pedofile opplever, og som de ikke fortjener. At det pågår en slik urett og diskriminering av en gruppe mennesker i Norge i 2010, er skammelig.

Hvis jeg plutselig ble tiltrukket en voksen jente så hadde jeg kanskje prøvd meg ja. Det er jo lov å drømme om at d kan skje:)

På det andre spørsmålet vet jeg ikke, men er godt mulig jeg hadde likt rollespill. Men jeg tror i hvert fall jenta må se litt ung ut i tillegg, f.eks. tynn, små pupper og et barnlig ansikt. Vet du av noen? hehe

Lenke til kommentar

Det er vanskeligere enn man tror og følge med på barns nettbruk. En gutt på 12 år kan sitte å chatte med en annen "gutt på 12 år" uten at moren eller faren hever øynebrynene sine av den grunn.

Bak spakene på den andre gutten på 12 år sitter en 40 åring og mottar bilder, mens kjærlighetsfølelsen sikkert vokser og vokser.

Det må vel være slik mange "overgrep" hender, 2 personer som kommer godt overens på en chatside og avtaler å møtes i et hus, og der åpner en 40 år gammel mann døren og lokker 12 åringen med is og godteri, og plutselig kommer Chris Hansen med et TV-Team og spør den eldre mannen: "Hva gjør du her........Hvorfor er du her egentlig...?" Så prøver den eldre mannen å løpe, og utenfor står det et helt swat-team klar til å overmanne han.

Daniela, ser du på "How to catch a predator", og evt hvis du gjør det, tenker du noe over hvor feil det faktisk er å ha den legningen du besitter?

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Det er vanskeligere enn man tror og følge med på barns nettbruk. En gutt på 12 år kan sitte å chatte med en annen "gutt på 12 år" uten at moren eller faren hever øynebrynene sine av den grunn.

Bak spakene på den andre gutten på 12 år sitter en 40 åring og mottar bilder, mens kjærlighetsfølelsen sikkert vokser og vokser.

Det må vel være slik mange "overgrep" hender, 2 personer som kommer godt overens på en chatside og avtaler å møtes i et hus, og der åpner en 40 år gammel mann døren og lokker 12 åringen med is og godteri, og plutselig kommer Chris Hansen med et TV-Team og spør den eldre mannen: "Hva gjør du her........Hvorfor er du her egentlig...?" Så prøver den eldre mannen å løpe, og utenfor står det et helt swat-team klar til å overmanne han.

Daniela, ser du på "How to catch a predator", og evt hvis du gjør det, tenker du noe over hvor feil det faktisk er å ha den legningen du besitter?

Hvordan i all verden kan det være FEIL å ha en legning? Er det min feil? Er jeg slem som har denne legningen? Hva i all verden kan JEG gjøre med det? Det som er FEIL, er å dømme folk for sin legning, okei?

Den TV-serien har ingenting med pedofili å gjøre, for alle "ofrene er 13-15 år gamle.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Unnskyld at jeg bryter inn, men salvatore syns det blir litt hate crime her og si at det er feil for daniel og ha den legningen han har, med tanke på at han selv ikke kan noe for det.

Takk for det. Skjønner ikke hva folk vil med sånne kommentarer. Er de ute etter å gi meg dårlig samvittighet for at jeg har det sånn? Er det ikke nok å vite hvor jævlig det er å ha det sånn, enn at noen også skal prøve og gi meg skyldfølelse for at jeg er sånn? Det er nesten ikke mulig å leve sånn.

Lenke til kommentar

Du har ingen legning, du har en sykdom; som kan kureres hvis du går hardt nok inn for det!

og ikke begynn å sammenlign med kreft, hiv/aids etc. Sykdommen din er menneskeskapt, og medier, psykologer og annet legepersonell får overbevist en hel befolkning om at det er en legning, som ikke kan kureres.

Har ingenting imot homofili, DET er en legning

men pedifile som tenner på unge gutter og jenter er en sykdom, langt utenfor naturens forstander, og tvert imot åssen vi mennesker er skapt

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Du har ingen legning, du har en sykdom; som kan kureres hvis du går hardt nok inn for det!

og ikke begynn å sammenlign med kreft, hiv/aids etc. Sykdommen din er menneskeskapt, og medier, psykologer og annet legepersonell får overbevist en hel befolkning om at det er en legning, som ikke kan kureres.

men pedifile som tenner på unge gutter og jenter er en sykdom, langt utenfor naturens forstander, og tvert imot åssen vi mennesker er skapt

Jeg begynner å bli rimelig lei av naturfag-lærere som uttaler seg om hva som går an og hva som ikke går an her inne altså. Forskerne vet ikke mer om hvorfor noen blir heterofile, enn pedofile. Og det er faktisk ingen grunn til å kalle pedofili for en sykdom.

I USA ville jeg ikke fått diagnosen forresten, fordi jeg ikke har kriteriene som skal til for å kunne bli kalt psykisk syk der. Så i USA ville jeg vært en friskmeldt person med en pedofil legning:) Så det frister jo nesten å dra dit,hehe.

Lenke til kommentar

Liker ikke å copy-paste fra wikipedia, men her står det svart på hvitt:

"Pedofili er en parafili der personen er seksuelt tiltrukket primært eller utelukkende til prepubertale eller peripubertale barn. Pedofili er klassifisert som en psykisk lidelse av standard diagnosehåndbøker som DSM IV og ICD-10. En person med denne tiltrekningen kalles pedofil.[1]"

En psykisk lidelse, som ligger under begrepet sykdom.

Står også et emne i wikipedia-artikkelen med overskriften "DIAGNOSE".

Hadde det vært en legning, hadde det ikke vært noen diagnose.

Spør en homofil om han kan finne en "Diagnose for legningen sin" og hør hva han svarer

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli rimelig lei av naturfag-lærere som uttaler seg om hva som går an og hva som ikke går an her inne altså. Forskerne vet ikke mer om hvorfor noen blir heterofile, enn pedofile. Og det er faktisk ingen grunn til å kalle pedofili for en sykdom.

I USA ville jeg ikke fått diagnosen forresten, fordi jeg ikke har kriteriene som skal til for å kunne bli kalt psykisk syk der. Så i USA ville jeg vært en friskmeldt person med en pedofil legning:) Så det frister jo nesten å dra dit,hehe.

OG tviler sterkt på at pedofili er mer akseptert der enn det er her i norge. Er nok stikk motsatt. Gå på Brooklyn i New York og si at du er en frismeldt person med pedofil legning så kan du jo skjekke ut tolleransen dems.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Liker ikke å copy-paste fra wikipedia, men her står det svart på hvitt:

"Pedofili er en parafili der personen er seksuelt tiltrukket primært eller utelukkende til prepubertale eller peripubertale barn. Pedofili er klassifisert som en psykisk lidelse av standard diagnosehåndbøker som DSM IV og ICD-10. En person med denne tiltrekningen kalles pedofil.[1]"

En psykisk lidelse, som ligger under begrepet sykdom.

Står også et emne i wikipedia-artikkelen med overskriften "DIAGNOSE".

Hadde det vært en legning, hadde det ikke vært noen diagnose.

Spør en homofil om han kan finne en "Diagnose for legningen sin" og hør hva han svarer

Tror du ikke jeg kjenner til den diagnosebeskrivelsen eller? Jeg jobber jo for å få den endra, og da vil ikke bli sett på som syk lengre av Verdens helseorganisasjoner.

USA forholder seg til egne sykdomshåndbøker, og der vill jeg ikke blitt regnet som psykisk syk. Sånn er det bare.

Homofile var psykisk syke i følge samme liste frem til 1992. Du kan jo spørre en om han følte seg mer syk året før han ble frisk?

Gi deg nå mens du er på bunn, er mitt forslag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...