Gjest Danielle Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Men likevel er det vel slik at de har pedofile tendenser? Jeg kan finne en 15 åring attraktiv, men også en 60 åring. er jeg da hetrofil eller hebefil ? Hetro er svaret. Men likevel er det vel en hebefil tendens i hetrofile legningen min. Pedofile tendenser er at du har tendenser til å tiltrekkes av barn. Det har ikke noe med overgrep å gjøre. Dette synes jeg er litt rart men også interessant at du sier. Nå skriver jeg noe som et eksempel, dette understreker jeg. Om jeg skulle begått overgrep, så ville det ikke vært noen under 16, fordi jeg ikke finner så unge jenter attraktiv, det ville da vært på en fra 16 - X Derfor spiller min hetrofile rolle inn i det jeg skriver nå. Slik som mange overgripere bare gjør det mot kvinner istedet for barn, mens noen gjør det mot barn. Så da må det jo stemme at de har en pedofil tendens (tiltrekkning mot barnet) likevel? Men hvis du da voldtar en 18-åring, er det din heterofili som gjør det, eller tror du det er psykologiske faktorer som gjør at du får den trangen? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Mener du altså at det er helt greit at noen begår overgrep mot barn, bare de ikke er pedofile? At en person som forgriper seg på et barn i flere år er pedofil betyr ikke at alle som gjør det er pedofile. Vær litt forsiktig med personangrepene dine, du vet godt at jeg fordømmer ALLE typer overgrep, uavhengig av hvem som har utført dem. Jeg synnes dere argumenterer på et veldig tynt grunnlag ved å påstå at personer som har sex med barn gjentatte ganger over tid ikke er pedofile, noe må være alvorlig galt med vedkommende når han / hun begår slike grusomme overgrep, mot et barn som ikke er modent for sex eller et følelsemessig forhold, før det har gått igjennom tenårene og har blitt voksent. Om noe, er en slik person minst Pedofil i tilegg til voldtektsmann, overgriper og begått incest om dette gjelder et familiemedlem. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Et stykk personangrep er slettet. Geir Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Men likevel er det vel slik at de har pedofile tendenser? Jeg kan finne en 15 åring attraktiv, men også en 60 åring. er jeg da hetrofil eller hebefil ? Hetro er svaret. Men likevel er det vel en hebefil tendens i hetrofile legningen min. Pedofile tendenser er at du har tendenser til å tiltrekkes av barn. Det har ikke noe med overgrep å gjøre. Dette synes jeg er litt rart men også interessant at du sier. Nå skriver jeg noe som et eksempel, dette understreker jeg. Om jeg skulle begått overgrep, så ville det ikke vært noen under 16, fordi jeg ikke finner så unge jenter attraktiv, det ville da vært på en fra 16 - X Derfor spiller min hetrofile rolle inn i det jeg skriver nå. Slik som mange overgripere bare gjør det mot kvinner istedet for barn, mens noen gjør det mot barn. Så da må det jo stemme at de har en pedofil tendens (tiltrekkning mot barnet) likevel? Nei, man trenger ikke være pedofil (være tiltrukket av barn) for å begå overgrep mot barn. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Mener du altså at det er helt greit at noen begår overgrep mot barn, bare de ikke er pedofile? At en person som forgriper seg på et barn i flere år er pedofil betyr ikke at alle som gjør det er pedofile. Vær litt forsiktig med personangrepene dine, du vet godt at jeg fordømmer ALLE typer overgrep, uavhengig av hvem som har utført dem. Jeg synnes dere argumenterer på et veldig tynt grunnlag ved å påstå at personer som har sex med barn gjentatte ganger over tid ikke er pedofile, noe må være alvorlig galt med vedkommende når han / hun begår slike grusomme overgrep, mot et barn som ikke er modent for sex eller et følelsemessig forhold, før det har gått igjennom tenårene og har blitt voksent. Om noe, er en slik person minst Pedofil i tilegg til voldtektsmann, overgriper og begått incest om dette gjelder et familiemedlem. Du er jo veldig opptatt av å gang på gang koble pedofili til overgrep, og virker som du kun fordømmer overgrep hvis det er gjort av pedofile. Hvis du virkelig ikke mener at det er greit med overgrep så lenge overgriperen ikke er pedofil, burde du ikke da fokusere mer på å være motstander av overgrep og ikke hele tiden prøve rakke ned på pedofile for deres ufrivillige legning? Som sagt, nei, man trenger ikke være pedofil for å begå overgrep gjentatte ganger. Dette har vi vært gjennom før. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Du er jo veldig opptatt av å gang på gang koble pedofili til overgrep, og virker som du kun fordømmer overgrep hvis det er gjort av pedofile. Hvis du virkelig ikke mener at det er greit med overgrep så lenge overgriperen ikke er pedofil, burde du ikke da fokusere mer på å være motstander av overgrep og ikke hele tiden prøve rakke ned på pedofile for deres ufrivillige legning? Som sagt, nei, man trenger ikke være pedofil for å begå overgrep gjentatte ganger. Dette har vi vært gjennom før. Dette er gang nr 2 du insinuerer at jeg kun fordømmer overgrep gjort av pedofile , på tide å slutte med slike sleivspark? Jeg ga deg svaret i klartekst over , jeg gjentar det ikke flere ganger. Nå mener jeg personlig at dette ikke er en legning og inntill dette blir allment akseptert og påpekt av vitenskapelige harde fakta, kommer jeg nok fortsatt til å ha den holdningen om dere liker det eller ei. Jeg er motstander mot alle typer overgrep, men jeg føler at det blir naturlig å forsvare barna som er de aller svakeste i samfunnet, i forhold til voksne personer som kan både argumentere for seg og benytte seg av makt for å oppnå det de ønsker. Uansett så bør du ikke forvente flere svar fra meg Snartenkt , da jeg føler du har gått over streken. Endret 7. juli 2010 av Malvado Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hvis du tenker på den psykologiske effekten bak det ved å "tenne" på å dominere et annet menneske så er det kanskje riktig. Likvel mener jeg at en som gjør overgrep mot et barn kan både være hetrofil men også pedofil. For hvorfor begå overgrep mot et barn du ikke er tiltrukket av når du kan gjøre det mot en kvinne du er tiltrukket av eller mann for den sags skyld? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Da er det på tide med en liten notis her: Det er ikke så fryktelig lenge siden vi gikk ut og gav beskjed om at dette ikke er tråden for å diskutere ulike definisjoner av pedofili, overgrep, mm. Likevell ser det ut som om enkelte likevell valgte å fortsette. Ei heller er det god debatteknikk å legge ord i munnen på andre, kverulere, og beskylde andre for det ene og det andre. Da forventer jeg at folk fra nå av lar slagene falle over beltestedet, og at trådens tematikk går tilbake til den originale. Om det ikke er tilfelle er det nok slik at denne tråden har utspilt sin rolle, og det er på tide å finne nye jaktmarker. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Og en av de katalysatorene kom i dag da jeg var intervjuet av nrk p1. Så det blir! Men det er ekstremt vanskelig og tungt. Hva jeg rekker mens jeg lever, får vi se! Poster du en lenke når det intervjuet kommet på internett? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vips så forsvant en rekke poster. Les post #1028 og ta det til dere. Alle videre forsøk på avsporinger vil bli slettet uten varsel! Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hva slags type umodenhet er det du tenner på egentlig ? Tenner du på høyde, barnslig utseende i ansiktet, mangel på pupper, små hende, små bein ? Hva slags alder er det de du forelsker deg i somregel har ? Gjennomsnitts alder lissom. Og Tror du at du hadde tent på en jente som var eldre, hvis ho ikke hadde hatt stort til pupper, og et barnslig utseende ? Eller går det på viten om alder på jentene du tenner på ? Takk for svar Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hva slags type umodenhet er det du tenner på egentlig ? Tenner du på høyde, barnslig utseende i ansiktet, mangel på pupper, små hende, små bein ? Hva slags alder er det de du forelsker deg i somregel har ? Gjennomsnitts alder lissom. Og Tror du at du hadde tent på en jente som var eldre, hvis ho ikke hadde hatt stort til pupper, og et barnslig utseende ? Eller går det på viten om alder på jentene du tenner på ? Takk for svar Svarer litt som vanlig! =) TS sin "målgruppe" er 3-11år. Gjennomsnitts alder er vel vanskelig å fastslå da han trolig ikke kjenner noen av barna han har forelsket seg i. Men en plass mellom der! TS har forelsket seg i eldre jenter, samt tent på jenter over 11, men som ser yngre ut. TS har også gitt uttrykk for at personligheten barn har er en veldig avgjørende faktor. Måten de ser på livet, oppfører seg osv. Tror egentlig at dette kan snus litt på. Ville det hjulpet jenta du var sammen med så ut og oppførte seg som egentlig var 11... eller 40? Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Og en av de katalysatorene kom i dag da jeg var intervjuet av nrk p1. Så det blir! Men det er ekstremt vanskelig og tungt. Hva jeg rekker mens jeg lever, får vi se! Poster du en lenke når det intervjuet kommet på internett? Bare gå på http://nettradio.nrk.no/default.php?kanal=p1 og søk på "her og nå", så er det cirka midt i programmet den 7.7. Kommer også en sak i dag og i morgen i samme program. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hva slags type umodenhet er det du tenner på egentlig ? Tenner du på høyde, barnslig utseende i ansiktet, mangel på pupper, små hende, små bein ? Hva slags alder er det de du forelsker deg i somregel har ? Gjennomsnitts alder lissom. Og Tror du at du hadde tent på en jente som var eldre, hvis ho ikke hadde hatt stort til pupper, og et barnslig utseende ? Eller går det på viten om alder på jentene du tenner på ? Takk for svar Svarer litt som vanlig! =) TS sin "målgruppe" er 3-11år. Gjennomsnitts alder er vel vanskelig å fastslå da han trolig ikke kjenner noen av barna han har forelsket seg i. Men en plass mellom der! TS har forelsket seg i eldre jenter, samt tent på jenter over 11, men som ser yngre ut. TS har også gitt uttrykk for at personligheten barn har er en veldig avgjørende faktor. Måten de ser på livet, oppfører seg osv. Tror egentlig at dette kan snus litt på. Ville det hjulpet jenta du var sammen med så ut og oppførte seg som egentlig var 11... eller 40? Må presisere litt, selv om bIsk0p ikke er så langt unna i svaret sitt;) Det som regel jenter i alderen 4-13, men det sånn cirka, kan gå både under eller over, helt avhengig av personen. Men når det gjelder umodenhet da, så er jo dette at de ikke har pupper, eller evt. bare såvidt har fått det. Og at de er hårløse og ikke har de kvinnelige formene ellers med hofter etc. Og sånn generelt at de har mindre kropper, tynnere enn en voksen på en måte...Og at de renere eller hva jeg skal si..huden f.eks. Når det gjelder personlighet så er det litt hvordan de ser på verden med sine store, nysgjerrige øyne, og deres omsorg, men også behovet for å bli verdsatt og sett, og jeg føler at de utstråler godhet. Og liker at de er lekne men kan også være alvorlige og ha spennende tanker og filosofier. Det er litt vanskelig å forklare alt synes jeg. For å si det sånn, jeg tenker mer på at jeg ønsker og gi de kjærlighet og omsorg, enn hva jeg tenker på sex. Jeg kan bli betatt og sjarmert av eldre jenter som ser barnlige ut, men det stopper på en måte opp litt...vet ikke hvorfor. Det er vel kanskje som om du skulle begynt å like ei på 10 fordi hun oppførte seg litt eldre. At du vil føle at noe ikke stemmer helt.. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hva slags type umodenhet er det du tenner på egentlig ? Tenner du på høyde, barnslig utseende i ansiktet, mangel på pupper, små hende, små bein ? Hva slags alder er det de du forelsker deg i somregel har ? Gjennomsnitts alder lissom. Og Tror du at du hadde tent på en jente som var eldre, hvis ho ikke hadde hatt stort til pupper, og et barnslig utseende ? Eller går det på viten om alder på jentene du tenner på ? Takk for svar Svarer litt som vanlig! =) TS sin "målgruppe" er 3-11år. Gjennomsnitts alder er vel vanskelig å fastslå da han trolig ikke kjenner noen av barna han har forelsket seg i. Men en plass mellom der! TS har forelsket seg i eldre jenter, samt tent på jenter over 11, men som ser yngre ut. TS har også gitt uttrykk for at personligheten barn har er en veldig avgjørende faktor. Måten de ser på livet, oppfører seg osv. Tror egentlig at dette kan snus litt på. Ville det hjulpet jenta du var sammen med så ut og oppførte seg som egentlig var 11... eller 40? "Målgruppen" er ikke noen spesiell alder. Det har med modenhet å gjøre. Man sier bare for enkelhets skyld hvilke aldre det er snakk om. Men for Danielle er det ikke alderen (et tall) som betyr noe. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Når det gjelder personlighet så er det litt hvordan de ser på verden med sine store, nysgjerrige øyne, og deres omsorg, men også behovet for å bli verdsatt og sett, og jeg føler at de utstråler godhet. Og liker at de er lekne men kan også være alvorlige og ha spennende tanker og filosofier. Det er litt sånn jeg ser etter i en moden jente, hvis du forstår. Jenta må kunne være omsorgsfull, barnslig, en god utstråling, og så klart leken og alvorlig. Sånn sett tror jeg vi ser etter akkurat det samme, men alders gruppen er forskjellig. Syns det er bra at du tør å gå frem med dette, og så lenge du ikke gjør noe mer en å fantasere og prøve å leve live ut, så tror jeg det her kan være en inspirasjon for flere med ditt problem Leste noe om en bok her i de første innleggene ? Har du fått startet på den eller kommet noen vei ? All hell og lykke til deg ! Edit: Skrive feil hehe. Endret 8. juli 2010 av Elwani Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Når det gjelder personlighet så er det litt hvordan de ser på verden med sine store, nysgjerrige øyne, og deres omsorg, men også behovet for å bli verdsatt og sett, og jeg føler at de utstråler godhet. Og liker at de er lekne men kan også være alvorlige og ha spennende tanker og filosofier. Det er litt sånn jeg ser etter i en moden jente, hvis du forstår. Jenta må kunne være omsorgsfull, barnslig, en god utstråling, og så klart leken og alvorlig. Sånn sett tror jeg vi ser etter akkurat det samme, men alders gruppen er forskjellig. Syns det er bra at du tør å gå frem med dette, og så lenge du ikke gjør noe mer en å fantasere og prøve å leve live ut, så tror jeg det her kan være en inspirasjon for flere med ditt problem Leste noe om en bok her i de første innleggene ? Har du fått startet på den eller kommet noen vei ? All hell og lykke til deg ! Edit: Skrive feil hehe. Tusen takk for det! Ja, det høres ut som vi ser etter det samme, bare du i en voksen og jeg i et barn. Jeg kan ikke oppnå det, men det kan du. Men jeg nekter og godta at jeg har en psykisk lidelse. Kanskje er det ikke medfødt, riktignok er det ikke helt vanlig, men at jeg er syk nekter jeg og godta. Derfor, det har det ikke blitt så mye tid til boka, fordi jeg har så mye annet å gjøre når det gjelder og få til et hjelpeapparat, og jeg har nettopp satt i gang et arbeid for å fjerne diagnosen. Men jeg har tenkt på hva boka skal hete. "Det var en gang et monster". Hva synes dere om det? Her er en skisse til begynnelsen: (verdenspremiere, hehe) Hun var så nydelig der hun stod. Jeg husker ikke helt hvordan hun så ut, men jeg glemmer ikke den følelsen jeg kjente. Det var andre gang jeg så henne, og begge gangene fikk jeg sommerfugler i magen. Å kysse henne hadde vært som en drøm. Men det turte jeg ikke. Jeg var så beskjeden. Men det skulle vise seg at jeg kunne få min kompis til å hjelpe meg. "Du Erlend?", hvisket jeg litt sånn lurt der vi stod og så på denne uskyldige gode jenta på lekeplassen. "Ta av henne buksa!", sa jeg. Erlend var litt usikker, men jeg mente at det kunne han godt gjøre. Det virket spennende. Erlend var et par år yngre enn meg, så han tenkte vel at han fikk gjøre som jeg sa. Erlend gikk bort mot jenta. Hun var kanskje 5-6 år. Det kriblet i hele kroppen av å snart få skulle se hennes nakne kropp. Hun var jo så nydelig. Erlend bøyde seg ned og plasserte hendene mot hver side av buksekanten til jenta. Men rett før han gjorde det var det noen som ropte "Daniel!" Det var pappa, fra et bilvindu utenfor lekeplassen. Jeg måtte hjem fordi det var middag. Jeg var 10 år den sommeren. Hva var det med denne 10-åringen som ble nysgjerrig på den halvparten så gamle jenta? Hvorfor ville jeg se henne naken? Var jeg en 10 år gammel pedofil? Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hørte nettopp på radiosendingene. Det virket informativt og balansert. Er det kommet reaksjoner på sendingene noe sted på nettet? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Kom over ordet "teleofil" i Resaland-oppgaven, og når jeg googlet det snublet jeg over bloggen "Pedofil verklighet", skrevet av en som kaller seg "Nicolai de Bauer". Later til å ha noe av den samme dagsorden som bloggen din. Kjenner du til den? Fant forresten aldri svar på hva teleofili var fornoe, så... noen som vet? Endret 8. juli 2010 av epifant Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Danielle : Danielle : Når det gjelder personlighet så er det litt hvordan de ser på verden med sine store, nysgjerrige øyne, og deres omsorg[/Quote] Er du enig i at dette er et personalitetstrekk du liker og kan sannsynligvis også finnes i andre mennesker? Eller er det noe som kun Barn kan ha? Men også behovet for å bli verdsatt og sett[/Quote] Denne settningen har jeg litt vanskelig for å svelge , men jeg antar at du forstår at barnet har dette behovet dekket gjennom sine foreldre som verdsetter det og tar vare på det. Mener du at du kan bidra på en positiv måte her? Gjerne forklar akkurat hva du tenker du kan bidra med. Og jeg føler at de utstråler godhet[/Quote] Nja, kan love deg at barn kan være det helt motsatte også, noe som går igjen og sårer veldig hos jenter "Du får ikke komme i bursdagen min" , og kan faktisk ha krangler som foregår i flere måneder litt i det skjulte mens gutter ofter er mer spontane og fysiske når det kommer til sitt. Og liker at de er lekne men kan også være alvorlige og ha spennende tanker og filosofier. Kan du gi noen eksempler på Filosofiene som fascinerer deg? Endret 8. juli 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg