Malvado Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Enkelte av leserne her nekter å tro at overgripere ikke er pedofile, men sånn er det. Påstanden din er derfor at 100% av tilfellene der en voksen har sex med et barn ikke er begått av en person som er pedofil? Du kan svare med et enkelt Ja / Nei så lover jeg å ikke "avbryte" tråden din flere ganger. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Enkelte av leserne her nekter å tro at overgripere ikke er pedofile, men sånn er det. Påstanden din er derfor at 100% av tilfellene der en voksen har sex med et barn ikke er begått av en person som er pedofil? Du kan svare med et enkelt Ja / Nei så lover jeg å ikke "avbryte" tråden din flere ganger. Nei. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg løy litt når jeg lovte å la være å forstyrre i tråden siden jeg kommer med et oppfølgingspørsmål : *Er ikke sex med et Barn et overgrep? Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg løy litt når jeg lovte å la være å forstyrre i tråden siden jeg kommer med et oppfølgingspørsmål : *Er ikke sex med et Barn et overgrep? Jo det er det! Nå finnes det tilfeller av mindreårige som har forgrepet seg på eldre også, f.eks. voldtekt, og undersøkelser som viser at det ikke trenger og være skadelig at unge gutter har sex med voksne, men skadevirkningen generelt er så store at det ikke er riktig å legge så mye vekt på dette. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 "Hva" er et barn? Jeg regner med at det gjelder Norge i denne diskusjonen, men andre land i verden har/hadde helt andre definisjoner på seksuell lavalder. (f.eks. 12 og 14) Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 "Hva" er et barn? Jeg regner med at det gjelder Norge i denne diskusjonen, men andre land i verden har/hadde helt andre definisjoner på seksuell lavalder. (f.eks. 12 og 14) Pr definisjon er et barn under 18 år, stort sett over hele verden. Men lavalderen i Norge er jo 16 som du vet, så her snakkes det om barn under 16. Men pedofile liker jo ikke 14-15 åringer, så for pedofile er det snakk om barn under 13 år cirka. Spania har den yngste lavalderen i Europa med 13. Jeg tenker ikke at lavalderen i Norge trenger og senkes, men at Norge for en ny tilleggslov med en "gråsone-grense" på 14 år, slik at hvis barnet mellom 14-16 i retten hevder at det var et gjensidig forhold skal den eldre frikjennes. Lenke til kommentar
Gjest anonymm Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Hey, spør bare raskt her. jeg er 21 og syns jenter på 15 er så snertne og kunne tenkt meg å holdt på med ei jeg kjenner på 15. ikke seksuelt men sammen liksom. er jeg pedo da? har også ei veninne på 14 som er sykt pen men kunne aldri tenkt meg å holdt på med hennne. tenkt på hvordan det er å kysse hu men ikke noe jeg vil gjøre pga alderen. Nei. Pedofile tiltrekkes av pre- og peripubertale barn. Det du snakker om er hebefili. Kun hvis han bare er tiltrukket av unge rundt tidlig i tenårene. jeg er ikke bare tiltrukket av 15 åringer nei:) syns bare de er så pene å se på jeg vil mye heller ha ei jente på min alder og føler meg lit småforelska om jeg ser ei pen jente på 20 år:) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Det er nok i grunn fremveksten av det moderne samfunn som har ført til at lavalder er økt til det den er idag. Det passer liksom ikke inn i samfunnsmaskin at jenter blir gravide i 12 års alderen eller at gutter blir fedre og må bruke lommepengene på barnebidrag Men fra naturens side er det vel ingen tvil om at jenter er "gyteklare" rundt 12 år Og det praktiseres i mange land selv om det offisielt er 18 grense for ekteskap osv. Men er i allefall feil det bildet mange har at x-antall år/seksuell lavalder nærmest er en naturlov. Det kommer helt ann på sted/kultur. Og er det akseptert i kulturen, oppleves det neppe traumatisk heller. 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det er nok i grunn fremveksten av det moderne samfunn som har ført til at lavalder er økt til det den er idag. Det passer liksom ikke inn i samfunnsmaskin at jenter blir gravide i 12 års alderen eller at gutter blir fedre og må bruke lommepengene på barnebidrag Men fra naturens side er det vel ingen tvil om at jenter er "gyteklare" rundt 12 år Og det praktiseres i mange land selv om det offisielt er 18 grense for ekteskap osv. Men er i allefall feil det bildet mange har at x-antall år/seksuell lavalder nærmest er en naturlov. Det kommer helt ann på sted/kultur. Og er det akseptert i kulturen, oppleves det neppe traumatisk heller. Lavalderen har ingenting med graviditet å gjøre, da barn selv kan gjøre andre barn gravide. Lavalderen ble innført for å stoppe barneprostitusjon som var ganske vanlig før. England særlig, og de fikk derfor en lavalder på 10 år i det 19. århundre. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Lavalderen har ingenting med graviditet å gjøre, da barn selv kan gjøre andre barn gravide. Lavalderen ble innført for å stoppe barneprostitusjon som var ganske vanlig før. Da lærte jeg noe nytt. Har alltid innbildt meg det var pga. den industrielle utviklingen. Forøvrig, personlig synes jeg seksuell lavalder kunne vært 12-14 år (selvsagt ikke prostitusjon) Lenke til kommentar
Gjest Imas Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja Mekkus, der sier du noe, det kommer helt ann på sted/kultur, at seksuell lavalder er høy enn plass gjør at det er lettere å bli kalt pedofil, (ikke noe jeg påstår er fakta da, men opplever selv) selvom det kanskje er feil, feks der hvor seksuell lavalder er 18 år, der blir du sikkert stempla som en pedofil hvis du har sex med en 16åring, hehe, heldigvis har vi i det minste 16, som også er ganske høy synes jeg da, støtter det Mekkus sier med 12-14. Lenke til kommentar
Gjest Imas Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Nayarit Puberty Querétaro Puberty Sonora Puberty Det va jo en bra seksuell lavalder Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Syns overhodet ikke det skal opprettes noen "gråsone" eller at lavalderen skal senkes. Det har lite eller ingenting for seg. Det finnes lover alá det gråsoneforslaget som frikjenner om aktørene er omtrent likestilte mtp modenhet, det er nok. 1 Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 MERK: Den seksuelle lavalder er ikke til for å nekte ungdom fra 12-18 å kose seg med ca. jevnaldrende (eldste av to på 16/18 blir ikke straffeforfulgt dersom begge parter sier det var frivillig). Vi har den for å beskytte barn og unge mot voksne 30+ å forgripe seg på de under 16 og deretter hevde det var frivillig for begge parter, samt true offeret om hyppige gjentagelser om det ikke bekrefter forklaringen. Slike tilfeller eksisterer dessverre også i dag, men straffes uansett dersom det når dagens lys uansett hvilken forklaring eldste part måtte komme med. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 MERK: Den seksuelle lavalder er ikke til for å nekte ungdom fra 12-18 å kose seg med ca. jevnaldrende (eldste av to på 16/18 blir ikke straffeforfulgt dersom begge parter sier det var frivillig). Vi har den for å beskytte barn og unge mot voksne 30+ å forgripe seg på de under 16 og deretter hevde det var frivillig for begge parter, samt true offeret om hyppige gjentagelser om det ikke bekrefter forklaringen. Slike tilfeller eksisterer dessverre også i dag, men straffes uansett dersom det når dagens lys uansett hvilken forklaring eldste part måtte komme med. QFT! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Sverige opererer vel med gråsoner? Der kan en som har sex med en 17 åring bli straffet, mens i et annet tilfelle der alderen er den samme kan personen gå fri. De ser på omstendighetene rundt det som skjedde, og utviklingen til personen. Det er bra vi har en grense, samtidig kan man undres over den. Om du f.eks. er 25 og roter deg borti en jente som er 6 mnd fra å være 16, så vil du straffes for det. Venter du et halvt år vil det ikke ha noen konsekvenser for deg. I løpet av denne tiden vil det ikke være sannsynlig at det skjer noen forandring i noen av personene som tilsier at det ene eller andre er rett. Dog er en slik grense viktig. 16 synes jeg er et minimum, for 16 er jammen meg ikke mye. Samtidig bør det utvises skjønn. En kar på 20 og en på 55 bør normalt ikke møte samme straffereaksjon. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Sverige opererer vel med gråsoner? Der kan en som har sex med en 17 åring bli straffet, mens i et annet tilfelle der alderen er den samme kan personen gå fri. De ser på omstendighetene rundt det som skjedde, og utviklingen til personen. Det er bra vi har en grense, samtidig kan man undres over den. Om du f.eks. er 25 og roter deg borti en jente som er 6 mnd fra å være 16, så vil du straffes for det. Venter du et halvt år vil det ikke ha noen konsekvenser for deg. I løpet av denne tiden vil det ikke være sannsynlig at det skjer noen forandring i noen av personene som tilsier at det ene eller andre er rett. Dog er en slik grense viktig. 16 synes jeg er et minimum, for 16 er jammen meg ikke mye. Samtidig bør det utvises skjønn. En kar på 20 og en på 55 bør normalt ikke møte samme straffereaksjon. Sverige har ingen gråsone rundt lavalderen. Man kan jo bli dømt for å ha sex med noen på 50 år hvis man bruker press, overtalelse, tvang...osv da det regnes som voldtekt og den ene parten har ikke samtykket. 16-årsgrensen vi har i dag er nok grei, men dersom noen på 14-15 samtykker og ønsker seg med en eldre så burde det være greit. Loven vi har i dag beskytter foreldrene mer enn ungdommene i alderen av 14 og 15. Loven er til for at foreldre skal kunne anmelde eldre gutter fordi de synes det er ekkelt at ungjentene deres har begynt å ha sex. Det er å misbruke loven og kriminalisere mennesker som ikke kan regnes som seksualforbrytere. Lenke til kommentar
radlekatt Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 jeg er en pedofil mann i 20-årene som gjerne tar imot spørsmål dere måtte rundt pedofili og det og leve med en slik legning. Jeg vet at pedofili er noe de fleste har sterke meninger om, men ingen vet egentlig noe. Så jeg ønsker og spre kunnskap og opplysning om dette. Jeg har ingen spørsmål til deg, men ønsker å uttrykke min avsky. Ikke bare overfor deg, og andre med tilsvarende "legning", men også overfor moderator av dette forumet, som lar denne tråden få leve. Å la dette forumet være et talerør for pedofile er å gå for langt. Radlekatt Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Les tråden du, Radlekatt, istedenfor at du lar følelsene dine overstyre fornuften for en gangs skyld. Det eneste du beviser nå, er at du er trangsynt. Endret 21. juni 2010 av Enzyme X 3 Lenke til kommentar
radlekatt Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Les tråden du, Radlekatt, istedenfor at du lar følelsene dine overstyre fornuften for en gangs skyld. Det eneste du beviser nå, er at du er trangsynt. Jøss. Er det trangsynt å vise avsky mot pedofile? Det visste jeg ikke. Mulig de har blitt mer populære i det siste, uten at jeg har fått det med meg. Hva er så, i dine øyne, en "fornuftig" reaksjon da? Radlekatt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg