Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!

Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

I ditt tilfelle er det vel det, så vidt jeg har forstått? Såfremst du ikke vil gå på stivert-piller under akten (mens du kjeeeder deg). Men, igjen, du kan være, uten å enda vite det, bifil (altså barn/voksen). Det fins flere som ikke har visst at de har vært homofile/bifile før langt uti 30-40års alderen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Danielle

Du forholder deg til en stråmann. Det er forskjell på å være tiltrukket av barn, og å begå overgrep mota barn. Du har fortsatt ikke påvist at pedofili, den seksuelle legningen, kan "kureres". Tiltrekningen vil alltid være der. Den kan aldri endres.

Og siden det alltid er greit å ha faglig empiri når man diskuterer et slikt tema:

«Studies of the effectiveness of reconditioning methods to change feelings of attraction suffer from serious methodological flaws, and have led to inconsistent results. The few well-constructed studies have found that they are no more effective with pedophilia or ephebophilia than with homosexuality (AMA, 1987; Freund, 1981; Hall, 1996; Langevin, 1983; McConaghy, 1999).»

og

«Mange behandlingsmiljøer i USA og Canada oppfatter pedofile trekk som stabile og lite foranderlige. Den terapeutiske målsettingen blir da å lære personen å kontrollere sitt avvik, mens det å få til mer grunnleggende endringer ansees lite realistisk.» (Hermstad 2010)

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Hvordan hadde du reagert på sex-dokker med "riktig" design?

Vel det finnes faktisk. Men det er nok en interesse de færreste har uansett legning. Jeg har ikke noe mer interesse for dukker enn en gjennomsntilig heterofil har;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Daniel, du er en hyggelig mann som er helt vanlig og minner mere om en moralens vokter enn en pedofil, pervers overgriper. Jeg setter pris på at du tar deg tid til å opplyse oss om din legning, veldig modig gjort av deg. Men siden du allerede er vrengt opp og ned i mente, og de fleste svar på våre spørsmål allerede er modig presset ut av deg, hadde jeg satt pris på om du hadde latt tråden dø. Ærlig talt så blir jeg kvalm av både deg og temaet og vil gjerne se det dødt og begravd. Det samme går til dere som inviterer videre konversasjon med subjektet.

Lenke til kommentar

Daniel, du er en hyggelig mann som er helt vanlig og minner mere om en moralens vokter enn en pedofil, pervers overgriper. Jeg setter pris på at du tar deg tid til å opplyse oss om din legning, veldig modig gjort av deg. Men siden du allerede er vrengt opp og ned i mente, og de fleste svar på våre spørsmål allerede er modig presset ut av deg, hadde jeg satt pris på om du hadde latt tråden dø. Ærlig talt så blir jeg kvalm av både deg og temaet og vil gjerne se det dødt og begravd. Det samme går til dere som inviterer videre konversasjon med subjektet.

Mine innlegg -> Administrer -> Hak av for emnet -> Lagre endringer

Jeg grøsser også av å lese tråden, av tema, ikke trådstarter. Likevel syns jeg den er interessant nok til at jeg ønsker at den lever videre en stund til, så sant trådstarter selv ønsker dette. Dersom du ikke ønsker å lese mer, følg gjerne smørbrødlisten min over. Mulig jeg gjør det selv etterhvert, som med mange andre tråder, men ikke ennå. Det kommer helt an på hvordan tråden utvikler seg videre.

Lenke til kommentar

Hadde bare resten av samfunnet vært som deg, lukket øynene for alt som ubehagelig å diskutere :) Det er slik verden går fremover. Ellers støtter jeg hva Dunsay sier.

Lenke til kommentar

Synes temaet har utviklet seg noe uspiselig og ser ikke helt hvilken videre nytteverdi tråden innehar.

Er liksom de samme spørsmålene med ørsmå varianter som blir besvart, og det er veldig kjedelig synes jeg. Men for all del, ikke la meg stoppe morroa. Kos dere videre.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Bare ikke les tråden du, du har vel evnen til å velge og lese vil jeg tro;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Synes temaet har utviklet seg noe uspiselig og ser ikke helt hvilken videre nytteverdi tråden innehar.

Er liksom de samme spørsmålene med ørsmå varianter som blir besvart, og det er veldig kjedelig synes jeg. Men for all del, ikke la meg stoppe morroa. Kos dere videre.

I følge antall visninger og antall spørsmål så er jo tråden høyt oppe, så det er mange som har interesse av det, og da bør de få muligheten til å både lese og spørre.

Å kreve at folk skal lese gjennom 40 sider før de kan stille spørsmål sitt synes jeg blir feil. Det er mange ting som ikke er blitt spurt om enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På grunn av dette innlegget vil jeg gjøre et poeng ut av å holde denne tråden levende. Hvis diskusjonen slutter helt, vil jeg bruke den til å komme med egne betraktninger, poste linker jeg kommer over, osv.

Det er viktig å bekjempe "rasistiske" holdninger, dvs. negative holdninger mot ufrivillige, uforanderlige egenskaper hos mennesker. Alle negative holdninger mot ufrivillige, uforanderlige egenskaper hos mennesker er i bunn og grunn samme ting.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Ærlig talt så blir jeg kvalm av både deg og temaet og vil gjerne se det dødt og begravd. Det samme går til dere som inviterer videre konversasjon med subjektet.

Jeg blir også kvalm av trancetråden på musikkforumet, synd jeg ikke bestemmer noen verdens ting og må bare holde kjeft.

• Liker 1
Lenke til kommentar

(jeg oppdaget denne tråden i går, så dere som vil la den dø får heller la være å lese).

Til TS:

Har du utforsket muligheten for at din seksuelle og relasjonsmessige utvikling kan ha stoppet opp av en eller annen grunn i barndommen? F.eks. at du når det gjelder sex og nære (kjæreste)relasjoner fortsatt er på barneskolealdernivå? Gutter på den alderen er jo interessert i den aldersgruppen du også er interessert i.

Min teori om en stans i sex/relasjonsutviklingen kan ha mange grunner. Enten medfødte, medfødte predisponerte som ble utløst av omstendigheter i din barndom/ungdomstid eller bare utenforliggende omstendigheter eller en kombinasjon.

Med utforske mener jeg i samarbeid med f.eks. psykolog over lang tid (flere år).

Jeg ser forøvrig at du har et ganske reflektert syn på dette, men om jeg var deg ville jeg sterkt vurdert å kontakte psykolog for å gjennomgå hele ditt liv til nå. Det er godt mulig det ikke vil utgjøre noen forskjell. Men det å ha en pedofil identitet vil jeg tro vil slite mer og mer på din psykiske helse ettersom årene går. En etablert kontakt med psykolog kan være lurt om livet skulle butte imot i fremtiden en gang.

Har du forresten sjekket ut om det finnes noe lignende som AA? Altså grupper/gruppeterapi for andre i samme situasjon som deg?

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

(jeg oppdaget denne tråden i går, så dere som vil la den dø får heller la være å lese).

Til TS:

Har du utforsket muligheten for at din seksuelle og relasjonsmessige utvikling kan ha stoppet opp av en eller annen grunn i barndommen? F.eks. at du når det gjelder sex og nære (kjæreste)relasjoner fortsatt er på barneskolealdernivå? Gutter på den alderen er jo interessert i den aldersgruppen du også er interessert i.

Min teori om en stans i sex/relasjonsutviklingen kan ha mange grunner. Enten medfødte, medfødte predisponerte som ble utløst av omstendigheter i din barndom/ungdomstid eller bare utenforliggende omstendigheter eller en kombinasjon.

Med utforske mener jeg i samarbeid med f.eks. psykolog over lang tid (flere år).

Jeg ser forøvrig at du har et ganske reflektert syn på dette, men om jeg var deg ville jeg sterkt vurdert å kontakte psykolog for å gjennomgå hele ditt liv til nå. Det er godt mulig det ikke vil utgjøre noen forskjell. Men det å ha en pedofil identitet vil jeg tro vil slite mer og mer på din psykiske helse ettersom årene går. En etablert kontakt med psykolog kan være lurt om livet skulle butte imot i fremtiden en gang.

Har du forresten sjekket ut om det finnes noe lignende som AA? Altså grupper/gruppeterapi for andre i samme situasjon som deg?

Hei!

Ingen vil være pedofil, så jeg har sjekket ut hva som finnes, og det finnes ikke noe hjelpeapparat i hele Norden. Jeg har henvendt meg til Helsedirektoratet, men de var ikke interessert. Men Mental Helse og Rådet for psykisk helse mente det var viktig å få etablert et hjelpapparat, så jeg kommer til å følge opp de videre.

At det ikke finnes et hjelpeapparat i NOrge er årsaken til mange ødelagte liv, selvmord og barneovergrep, som Helse-og omsorgsdepartementet burde tatt ansvar for å gjøre noe med.

Når det gjelder dette med skader i tidlig barndom, så er jo det faktisk årsaken til de fleste barneovergrep. Mange tror overgrep skjer på grunn av pedofili, men overgripere har stort sett opplevd ulike former overgrep eller omsorgssvikt som gjør at de har relasjonsskader og emosjonsskader som blant annet kan knyttes til seksualiteten.

Enkelte av leserne her nekter å tro at overgripere ikke er pedofile, men sånn er det.

Jeg kan ikke huske noen episoder fra min barndom som gjør at jeg er sånn. Det utelukker jo ikke at det IKKE skjedde noe, for traumer kan jo fortrenges.

Selv om det ikke finnes noe etablert hjelpeapparat i Norge, finnes det noen få fagperson spredt rundt i både det offentlige og det private. Og jeg har fått time til en av disse i juli. Hva det fører til, vet jeg ikke enda.

Lenke til kommentar

Helt utrolig at det ikke er viet noe spesiellt behandlingstilbud til pedofile. Dette skulle vært gitt alle pedofile uten frykt for forfølgelse. Jeg håper noe sånt vil tre frem etterhvert, og jeg håper da noen barn blir skånt for overgrep.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

hvorfor er det så mange 40 - 50 åringer som tenner på unger? :roll:

Fordi pedofile blir jo også 40-50 en gang, slik som heterofile. Men de fleste oppdager at de er pedofil i løpet av ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Helt utrolig at det ikke er viet noe spesiellt behandlingstilbud til pedofile. Dette skulle vært gitt alle pedofile uten frykt for forfølgelse. Jeg håper noe sånt vil tre frem etterhvert, og jeg håper da noen barn blir skånt for overgrep.

Helt enig. Hvis du ikke har gjort det allerede, meld deg inn i Facebook-gruppa "Gi pedofile et hjelpeapparat!"

Helsedirektoratet mente at pedofile skulle gå til fastlegen sin og be om en psykolog. Men det finnes nesten ikke psykologer i Norge som kan eller vil ta i mot pedofile. Vi må til helt spesielt utdannede psykologer/sexologer for å få nødvendig hjelp. Men så lenge det er så stor skam knyttet til å være pedofil, er det ikke mange som tør og oppsøke noen som ikke sier: "Er du pedofil? Vi kan snakke med deg". Bare da vil pedofile føle at noen bryr seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...