Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 En kommentar til pedofilidebatten: Pedofili er en seksuell legning, akkurat som heterofili og homofili. Jada, dette visste dere selvfølgelig, men akkurat som alle heterofile og homofile så kan også pedofile selv bestemme hva de skal gjøre og ikke gjøre. Det er jo ikke sånn at alle dere som er heterofile er en fare for alle damer, er det vel? Dere klarer å si til dere selv at "nei, jeg kan ikke pule den kvinnen der nå" for så å nettopp avstå fra å engang prøve å ha sex med vedkommende? Det er heller ikke noe problem for mennesker med vanlig intellektuelt nivå og viljestyrke til å bestemme seg for å avstå fra sex og så gjøre nettopp det, avstå fra sex. Feks prester gjør det hele tiden. (Og for guds skyld, her er ikke alle pedoprestene et argument), og mennesker har gjort det til alle tider. Så pedofile mennesker er utelukkende basert på den pedofile legningen ikke noen større fare for barn enn vanlige heterofile menn er for kvinner generelt. Det er selvfølgelig mange faktorer, men som med så mye annet så er nok stigmatiseringen en større faktor enn de fleste er klar over, og stigmatiseringen av pedofile er jo - som mange innlegg her illustrerer - kanskje den verste av alle, det ble feks sagt at pedofili er verre enn terror og drap og whatnot, og det blir jo enten en juridisk eller moralsk diskusjon, den juridiske kan man enkelt finne ut av, den moralske har ingen fasitsvar. Uttalelser som "det går ikke an å tenke sånn (derfor er folk som gjør det farlige)" er desverre av verste sort stigmaer. Tenk deg å nettopp ikke klare å IKKE tenke sånne tanker, også får du høre at "det går ikke an å tenke sånn". Tror dere det hadde vært hyggelig, konstruktivt eller egentlig på noen som helst formålstjenlig å få høre det "hele tiden"? Selvfølgelig ikke, det er bare med på å skape og rotfeste disse stereotype stigmaene og dermed øke avstanden mellom samfunnet og de som tenker sånn "som man ikke kan tenke", istedenfor å prøve å skape forståelse og innsikt rundt problemstillingen og finne måter å håndtere dette på som ivaretar alle mennesker. En pedofil kan like lite for at han tenker på sex med barn som en hvilken som helst vanlig heterofil mann kan noe for at han tenker på sex med kvinner. Men en pedofil er like ansvarlig for sine handlinger som alle andre, og han kan like mye for det hvis han voldtar et barn som en heterofil mann kan for det hvis han voldtar en kvinne. Jeg kan faktisk være tilbyelig til å tro at de aller fleste pedofile menneskene her på jorda aldri blir "fersket" for sin pedofile legning nettopp fordi de bestemmer seg for å ikke handle etter disse lystene og i større eller mindre grad lever et liv med skam og skyld, uten å ha gjort noe som helst, og uten å tøre å snakke med noen eller søke hjelp for problemet, mye nettopp fordi han hele livet har fått høre at "det går ikke an å tenke sånn, da er man farlig og burde settes inn" om dette han ikke klarer å ikke tenke på. Å være pedofil, altså å ha en pedofil seksuell legning er verken farlig eller straffbart i seg selv, det er når mennesker velger å handle mot sin bedre viten for å tilfredstille sin seksualitet han blir farlig og det han gjør blir straffbart. Å hate konseptet og legningen "pedofili" i egenskap av seg selv er like fånyttes som å hate konseptet og følelsen "sinne" fordi feks faren din pleide å slå deg når han ble sinna. Det er farens valg om å slå - eller manglende valg om å ikke slå - man kan og bør hate, sinne er en innebygget psykologisk mekanisme hos oss, og de fleste andre levende vesener. Hat de som velger å handle på sin pedofili og utføre overgrep mot barn, ikke hat alle som har vært så uheldige å bli født med "sykdommen" pedofili bare fordi de har denne sykdommen. Bla bla osv, gidder ikke skrive mer, for jeg veit at ingen til svært få av poengene mine faktisk går inn og at ingen til svært få faktisk leser sånne debatter med særlig andre umiddelbare hensikter enn å finne svakheter man kan angripe og argumentere mot så man kan vinne debatten. Lykke til, vinneren av enhver debatt er h*n som lærte noe eller oppnådde ny innsikt eller forståelse utover det h*n gikk inn i debatten med. Hei, jeg fikk tid til å svare i dag likevel: Det er riktig at pedofili er en legning sånn som hetrofili og homofili. Og pedofile kan velge om de vil ha sex med barn eller ikke. Til et punkt der en del pedofile blir syke, og utvikler kognitive forstyrrelser som gjør at de ikke lenger ser hva som er galt med det de gjør, men tror det de gjør er godt og fint for barnet. Overgrep skjer med andre ord på grunn av en psykisk forstyrrelse hos overgriperen. Dette gjør at de ikke lenger "velger" slik som friske folk kan gjøre. Det er ingen unnskyldning at overgriperen er syk, det er en forklaring. Derfor er det viktig at de får behandling etter overgrepet. Behandling er viktigere enn fengsel for at de skal bli friske. Men jeg er ikke syk, og har valgt og følge min moral og vanlige retningslinjer, slik som et hvert menneske som er friskt ville gjort. Men dessverre er det altså en del som utvikler slike forstyrrelser, og da trenger de hjelp. Jeg kjemper jo for at pedofile skal få et hjelpeapparat slik at vi unngår at noen får disse forstyrrelsene. Forstyrrelsene som kan føre til overgrep oppstår fordi pedofile ikke tør stå frem, pga folks hat. Likevel er det, som du sier, slik at de fleste pedofile håndterer dette slik at de aldri begår overgrep. Jeg vil derimot si meg uenig i at man skal hate overgriperne. Man kan hate handlingen, men det er også et menneske bak den handlingen som er syk. Og da hjelper ikke hat. Hat gjør de verre. Men ellers vil jeg takke deg for et veldig fint innlegg, og det at folk som deg skriver med en sånn forståelse og sunne tanker, gjør livet levelig for meg. 2 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 "Hadde jeg blitt fristet hele mitt liv hadde lystene garantert tatt overhånd..." eller noe leste jeg her. Jeg mener ikke å være nedlatende eller å fornærme noen nå, men det er jo rett og slett dårlig selvtillit / -kontroll / -disiplin og karakterstyrke, manglende evne til å ta styring og bestemme over egne handlinger. Det er klart at når holdningen er "Hadde jeg hatt det sånn så hadde jeg garantert ikke klart det..." så klarer man det heller ikke. Det har man jo da "bestemt" seg for på forhånd. Og det er dette folk må jobbe med, ansvar for og kontroll over egen adferd og egna handlinger. Uansett hvordan du vrir og vender på det så må man bestemme seg for å voldta et barn, det er ikke en refleks som kicker inn en dag og får deg til å voldta et stakkars barn mens du ikke klarer å stoppe deg selv. En morsom ting er at jeg har levd i over 10 år i frivillig sølibat selv. Ikke fordi jeg ikke får meg noe. Ikke fordi jeg ikke har seksuelle drifter. Ikke fordi jeg er prest eller tror det er nobelt eller tøft eller kult, men mye pga at jeg var altfor opptatt av og brukte altfor mye tid på sex. Jeg bestemte meg - og bestemmer meg hver eneste dag - for å avstå fra sex på ubestemt tid, og nå har det som sagt gått 10 år. Jeg syns det er veldig morsomt når folk på Robinson står i reklamen og lirer av seg at de aldri kunne klart seg en måned uten sex og sånt. Det er isåfall ikke fordi man er spesielt seksuelle, det er fordi man har dårlig selvdisiplin og ikke skjønner at man kan ta ansvar å bestemme seg for å gjøre sånn eller slik eller ikke gjøre slik eller sånn. Såfremt vi snakker om ellers psykisk friske mennesker, er det ingen unnskyldning av en pedofil at han ikke klarte å holde seg lenger hvis han begår overgrep, like lite som du ikke klarer å la være å voldta første og beste dame hvis du har vært på 3-måneders sexfri fottur med Lars Monsen og kommer tilbake til sivilisasjonen. Folk snakker om at de som forsvarer pedofile mennesker er syke og teite og whatnot, og at det går like lite an å gjøre som det å ha pedofile tanker / være en pedofil, men jeg tror det igjen er snakk om å ikke skille helt mellom den seksuelle legningen pedofili og pedofilt motiverte overgrep. Pedofili er en seksuell legning, pedofili ER IKKE overgrep mot barn. En pedofil er en som har seksuelle lyster mot å ha sex med barn, en pedofil ER IKKE en overgriper. (Jada, "en overgriper kan være pedofil, og alle som gjør pedofilt motiverte overgrep er jo pedofile, så det gjør jo en pedofil synonymt med en overgriper!!??" kommer det her nå veit jeg. Tankefeil. Og den skal du / dere få finne ut av selv.) Hei, interessant å høre om ditt sex-fasteprosjekt, hvis man kan kalle det det;) Jeg forstår hva du vil frem til mot slutten der. Men jeg mener det er veldig viktig OG riktig å skille helt mellom legningen pedofili, og "pedofilt motiverte overgrep". Årsaken til det, er nemlig at man begår aldri overgrep FORDI man er pedofil. En hetrofil overgriper er syk, en homofil overgriper er syk og en pedofil overgriper er syk. Pedofile overgripere begår altså ikke overgrepet FORDI de var så kåte, men fordi de har utviklet kognitive forstyrrelser. Med andre ord er det ingen direkte link mellom det å være kåt, og det å begå et overgrep. 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Så klart kunne hun det, når det ligger makt rundt det som skjer i form av en aldersforskjell, hvor jenta føler seg forpliktet til å glede gutten, (nu snakker vi ikke om små barn her) Hva med når jenta føler at ho må glede seg sjøl også, eller er ikke det "liksom" mulig, hva jeg ligger med og ikke har du ikke noe med desverre Hei, det jeg tenker om deg er: 1. Enten er dette en del av din fantasi, og utgi deg for å være en som ligger med 12-åringer, at det gjør deg tent at vi leser om det. Som et fantasi-rollespill hvor du lever ut legningen din. 2. At du er hebefil, og har utviklet kognitive forstyrrelser, som gjør at du tenker på å ha sex med 12-åringer, eller gjør det allerede. Uansett hvilke av disse to du er, så dømmer jeg deg ikke. Om du er nr. 2, så ber jeg deg dog vurdere og kontakte Senter for klinisk sexologi i Oslo, hvor man behandler slike forstyrrelser/overgrepstanker og overgrepsatferd. Jeg er helt sikker på at du ikke er noe dårlig menneske, eller ønsker og skade noen. Men jeg håper du gjør det for din egen skyld, og for jentenes skyld. Du spør om ikke jenta også kan ha behov for litt nytelse. La meg fortelle deg noe (og jeg kritiserer deg og hater deg ikke, jeg vil bare bry meg). Det er helt riktig at jenter i puberteten kan være kjempekåte og promiskuøse. Like kåte som gutter i puberteten som onanerer 10 ganger pr dag. Grunnen til dette er hormonene, og det er faktisk sånn at menneskets seksuelle utvikling går raskere enn utviklingen av cortex i hjernen. Dette betyr at de kan være kåte, og kjenne nytelse, uten å være klar over det psykologiske rundt det å ha sex, og konsekvensene av hvordan det vil føles senere. Dette betyr at jenta i teorien KAN nyte det der og da, og ikke minst bli veldig smigret av at enn eldre gutt/mann liker henne på den måten. MEN, og dette er årsaken til at dette er moralsk feil: Jeg kan love deg at når hun skjønner hva som skjedde, kan hun få store reaksjoner, og problemer med å noengang ha sex, skyldfølelse, skam, spiseforstyrrelser osv. Når hun f.eks. blir 18 år, og skjønner at hun ble brukt av en kåt hebefil mann. Skamfølelsen vil være utrolig sterk fordi hun skammer seg over å ha vært kåt og der og da kjent på en nytelse. Jeg håper du skjønner at det er mye psykologi når det gjelder sex. Du er ferdig utviklet seksuelt og i cortex, og kjenner derfor på en følelsen av at "sex er jo ikke noe farlig, det er jo bare godt!" Men for et barn som ikke har en utviklet cortex, så er det noe HELT annet, og derfor er det uetisk galt å ha sex med barn, selv om de er kåte, selv om de tar initiativet, og selv om de skulle nyte det der og da. Jeg kan fortelle deg at det var en 14 år gammel jente som så gjerne ville ha sex med meg, og hun ble skikkelig lei seg da jeg sa nei, og sa hun ikke ville vente med sex til hun ble 16. Dette var en situasjon jeg KUNNE utnytte, men, jeg stod imot fristelsen fordi jeg visste hun var 14, og derfor ikke klar. Antakelgivis ville hun fått problemer med dette i senere alder. Og visste du at foreldelsesfristen for overgrep er 10 år etter at offeret ble myndig? Det betyr at disse 12-åringene kan gå til sak mot deg helt til de er 28 år. Og du kan være ganske sikker på at innen de er 28 år, vil de forstå hva som skjedde, og at de ble misbrukt og utnyttet, utnyttet som et sårbart barn som hadde masse hormoner i kroppen, men som ikke ble stoppet av den voksne, som SKAL ta ansvar. Og det vil da kunne ende med rettsaker. Jeg håper du kan høre på dette. Det er vanskelig og innse at man har kognitive forstyrrelser, men jeg ville oppsøkt senteret i Oslo sånn at de kan vurdere dette for deg. HVIS dette er tilfelle da for det. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Snipsnapp Jeg har ikke noe ønske om å skade en 4-åring. Ja, jeg tenner på de, og fantaserer om de, men jeg vet da godt selv uten at du trenger og fortelle meg at man ikke gjør sånt! Tror du pedofil er det samme som sadist? Når/om du en gang i tiden har deg med en/ei liten gutt/jente tror du ikke barnet blir skadet for resten av livet? Tror du ikke at det vil gnage på den personen resten av livet? Vi hadde en gutt på skolen vår som ble misbrukt av en pedofil i 1. klassen. Han tok livet sitt rett etter han begynte på ungdomsskolen. Klarte ikke og leve med det. Så ikke si til meg at og ha seg med ett lite barn ikke skader det. Kanskje ikke fysisk, men det barnet vil være psykisk skadet resten av livet. Men du skal ha respekt for at du greier og stå imot lystene dine, for det er jo veldig bra. Har forøvrig et lite spørsmål til deg; Vet du ca. hvor mange pedofile det er i Norge? Hvor har du lest at jeg ikke tror barn vil bli skadet? Takk for at du respekterer at jeg står i mot, det er bra du greier og se litt annerledes på det nå. Det er gjort lite undersøkelser, men basert på de som er gjort kan man anta et sted mellom 50.000-150.000. 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Blir du tiltrukket av spedbarn? Nei, yngste jeg har vært tiltrukket av har vært 3 år. Og definisjonen på spedbarn er vel 0-2 år. Det er forresten sjeldent at pedofile også tenner på spedbarn. 3 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei Jeg synes det er utrolig tøfft av deg at du setter deg selv i en slik sårbar situason som du har gjort ved å lage denne tråden. Men jeg har et spørsmål til deg. I hvilken grad gjenkjenner du deg i de følgende påstandene, og i så fall hvilke? At det er påtrengende og uønskede tanker. At tankene kommer innenfra meg selv. At tankene er vanskelig å kontrollere. At jeg har motstand mot tankene. At tankene oppleves som fremmede. Takk for ros! Vel, jeg skal prøve og svare så godt jeg kan: At det er påtrengende og uønskede tanker: Vel, de er uønskede i den forstand at jeg skulle ønske jeg ikke tente på barn, fordi det gjør livet utfordrende. At tankene kommer innenfra meg selv: Ja, absolutt, ser jeg et barn jeg liker kommer tiltrekning automatisk, og jeg kan bli varm, få seksuell arousal, føle meg forelsket...o.l. At tankene er vanskelig og kontrollere: Jeg tror det er vanskelig å undertrykke sin legning, uansett hva den er. Det er med andre ord like vanskelig å kontrollere det å bli tent på barn, som det er for deg å bli tent på jevnaldrende. At jeg har motstand mot tankene: Det har jeg i hvertfall i nærheten av min lillesøster, og i andre tilfeller hvor jeg skal passe noen f.eks. Da merker jeg at jeg tvinger tankene bort. At tankene oppleves som fremmede: Det skjønner jeg ikke helt hva du mener med, jeg har hatt det sånn siden jeg var liten, så de er jo nokså kjente for meg. Hva var dette for en test da? 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ja, studerer psykologi Takk for svar! veldig interessant å vite, denne kunnskapen er jo veldig viktig i forhold til å kunne opplyse folket om hvordan det er å være pedofil, og at man faktisk ikke kan noe for det selv, samt til hvordan man eventuelt kan tilpasse hjelpeforum/grupper til pedofile som gjør det mulig å leve som pedofil uten å forgripe seg på barn.. I tillegg synes jeg folk burde skjønne at det er bedre å stå fram som det du gjør, enn at folk stenger seg inne og føler skam og at det kanskej da kan ende med overgrep. Veldig flott at du som psykologi-student viser interesse for dette. Jeg vil STERKT anbefale deg å få tak i Kirsten Resalands hovedfagsoppgave i psykologi om pedofili. Den heter Menneske eller monster og ble skrevet hos UiO. Googler du på den skal den ligge ute et sted. Har du tenkt og "gå videre" på dette med pedofili? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Snipsnapp Jeg har ikke noe ønske om å skade en 4-åring. Ja, jeg tenner på de, og fantaserer om de, men jeg vet da godt selv uten at du trenger og fortelle meg at man ikke gjør sånt! Tror du pedofil er det samme som sadist? Når/om du en gang i tiden har deg med en/ei liten gutt/jente tror du ikke barnet blir skadet for resten av livet? Tror du ikke at det vil gnage på den personen resten av livet? Vi hadde en gutt på skolen vår som ble misbrukt av en pedofil i 1. klassen. Han tok livet sitt rett etter han begynte på ungdomsskolen. Klarte ikke og leve med det. Så ikke si til meg at og ha seg med ett lite barn ikke skader det. Kanskje ikke fysisk, men det barnet vil være psykisk skadet resten av livet. Men du skal ha respekt for at du greier og stå imot lystene dine, for det er jo veldig bra. Har forøvrig et lite spørsmål til deg; Vet du ca. hvor mange pedofile det er i Norge? Tror du ikke han skjønner det? Man burde allerede skjønne det ved å bare lese første siden av tråden/posten. Dessverre nok så gjør ikke alle det, men heller går rett til angrep. Noe du tydeligvis gjør. Bare se hvordan han skriver, reflekterer og tilbakemeldingene han gir.... burde være nok til å forstå at han er en seriøs person med mye kunnskap innen feltet. Danielle. Fortsett med den gode jobben, ikke gi opp uansett hva folk sier eller måtte mene.. btw; hvordan går det egentlig? Får du noe svar angående hjelpeapparat eller evt søtte fra andre hold? Lenke til kommentar
Gjest madde Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ja, studerer psykologi Takk for svar! veldig interessant å vite, denne kunnskapen er jo veldig viktig i forhold til å kunne opplyse folket om hvordan det er å være pedofil, og at man faktisk ikke kan noe for det selv, samt til hvordan man eventuelt kan tilpasse hjelpeforum/grupper til pedofile som gjør det mulig å leve som pedofil uten å forgripe seg på barn.. I tillegg synes jeg folk burde skjønne at det er bedre å stå fram som det du gjør, enn at folk stenger seg inne og føler skam og at det kanskej da kan ende med overgrep. Veldig flott at du som psykologi-student viser interesse for dette. Jeg vil STERKT anbefale deg å få tak i Kirsten Resalands hovedfagsoppgave i psykologi om pedofili. Den heter Menneske eller monster og ble skrevet hos UiO. Googler du på den skal den ligge ute et sted. Har du tenkt og "gå videre" på dette med pedofili? Takk for tips! Jeg er ikke sikker på hva jeg skal fokusere på videre og hva jeg skal ende opp med å ta som hovedfokus, men jeg synes pedofili er veldig interessant, blant annet fordi at det er så tabu, man vet lite om det, og det poenget med at det ikke er noe ordentlig støttepparat for dere. Så det er absolutt noe som kan vurderes å studere mer på senere. Skal faktisk ta et fag senere på utveksling som handler om "sexuality and its problems." Så håper det er noe interessant der, fordi det er ikke mange fag som omhandler sånne temaer i psykologien faktisk, spesielt lite om pedofili og andre filier. Jeg og noen venninner diskuterte faktisk akkurat før jeg så denne diskusjonen om at det hadde vært interessant om noen hadde intervjuet eller fått snakket åpent om hvordan det er å være pedofil, slik at man kan få bedre innsikt i det. Og noen dager senere var det noen som opplyste om denne diskusjonen din på facebook. Lenke til kommentar
Gjest mipmipfg Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Grunnen til at jeg tror det er enklere for pedofile å utføre straffbare handlinger enn det er for incest-folk er fordi; at pedofili retter seg mot hjelpeløse/forsvarsløse individer, mens de som utfører incest med sine eldre barn må stritte mot et menneske som kan gjøre motstand... Men jeg synes det er stort av TS å starte denne tråden! Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Tror du ikke han skjønner det? Man burde allerede skjønne det ved å bare lese første siden av tråden/posten. Dessverre nok så gjør ikke alle det, men heller går rett til angrep. Noe du tydeligvis gjør. Bare se hvordan han skriver, reflekterer og tilbakemeldingene han gir.... burde være nok til å forstå at han er en seriøs person med mye kunnskap innen feltet. Danielle. Fortsett med den gode jobben, ikke gi opp uansett hva folk sier eller måtte mene.. btw; hvordan går det egentlig? Får du noe svar angående hjelpeapparat eller evt søtte fra andre hold? Takk for det! Jeg vet at Helsedirektoratet snart vil svare meg, men ellers har jeg hørt med barnevakten.no hvor langt de har kommet med å kalle inn Barneombudet og Redd barna til et møte. Og jeg venter på svar fra medlemmene i Helse- og omsorgskomiteen på Stortinget, Mental Helse, og Rådet for psykisk helse blant annet. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Takk for tips! Jeg er ikke sikker på hva jeg skal fokusere på videre og hva jeg skal ende opp med å ta som hovedfokus, men jeg synes pedofili er veldig interessant, blant annet fordi at det er så tabu, man vet lite om det, og det poenget med at det ikke er noe ordentlig støttepparat for dere. Så det er absolutt noe som kan vurderes å studere mer på senere. Skal faktisk ta et fag senere på utveksling som handler om "sexuality and its problems." Så håper det er noe interessant der, fordi det er ikke mange fag som omhandler sånne temaer i psykologien faktisk, spesielt lite om pedofili og andre filier. Jeg og noen venninner diskuterte faktisk akkurat før jeg så denne diskusjonen om at det hadde vært interessant om noen hadde intervjuet eller fått snakket åpent om hvordan det er å være pedofil, slik at man kan få bedre innsikt i det. Og noen dager senere var det noen som opplyste om denne diskusjonen din på facebook. Det er jo utrolig viktig at noen tør og satse på pedofili, som f.eks. Kirsten Resaland gjorde. Kunnskap om dette betyr mye for så mange parter: den pedofile, pårørende, barn og deres foreldre. Det er viktig at nettopp psykologer tør og gå inn i dette, for slik det er i det skyr psykologer unna slike klienter, fordi de har fordommer og ikke har kunnskap. Bli også veldig gjerne med i facebook-gruppen "Gi pedofile et hjelpeapparat". I beskrivelsen står det bl.a. om at klinisk sexologi må inn i psykolog-utdanningen. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Grunnen til at jeg tror det er enklere for pedofile å utføre straffbare handlinger enn det er for incest-folk er fordi; at pedofili retter seg mot hjelpeløse/forsvarsløse individer, mens de som utfører incest med sine eldre barn må stritte mot et menneske som kan gjøre motstand... Men jeg synes det er stort av TS å starte denne tråden! Takk for støtten, men må likevel si at det ikke er riktig det du sier. Du har på en måte rett i at det er lettere å manipulere et lite barn enn en ungdom. Men for det første begås de fleste overgrep av hetrofile, ikke pedofile. Og for det andre er det ikke sånn at incest bare er mot eldre barn, men også de helt yngste. Så det er ingen sammenheng av betydning. Lenke til kommentar
Gjest erjegpedofil Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Er en gutt på 16 år og blir noen ganger tiltrukket av barn. Er jeg pedofil? Blir også tiltrukket av jenter på egen alder og eldre jenter.... Ta kontakt: [email protected] Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Er en gutt på 16 år og blir noen ganger tiltrukket av barn. Er jeg pedofil? Blir også tiltrukket av jenter på egen alder og eldre jenter.... Ta kontakt: [email protected] Takk for at du spurte, jeg har sendt deg en mail, og skal hjelpe deg med dette! Lenke til kommentar
Gjest nyskjerrig Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hva var dette for en test da? Studerer psykologi, og kom til å tenke på denne tråden i går da jeg satt å leste til eksamen. Står nemlig i mine forelesningsnotater at pedofili kan være koblet til obsessiv-kompulsive lidelser, og jeg ville bare se i hvilken grad dette "stemte" for deg. De spørsmålene jeg stilte er hva som skal til for å kunne noe det tvangstanker/obsessiv lidelse. Lenke til kommentar
Gjest Imas Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Kan jo nevne at den 14 åringen jeg da hadde sex med er jeg også ilag med nå, hun er nå 18 år nå, og helt frisk i hodet og hele kroppen, (Hun hadde til og med hadd sex før hun hadde sex med meg) og hun angrer ikke noe, og hun har ingen som helst lidelser på noen slags måte, det du sier danielle er jo at de KAN få, det er forskjell på KAN og FÅR, det er ikke alle som får de plagan du sier, og det har jeg selv både sedd og hørt om, men så er jeg jo ikke ifra samme kultur som du er vant til da heller så, kan jo være en av grunnene. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Kan jo nevne at den 14 åringen jeg da hadde sex med er jeg også ilag med nå, hun er nå 18 år nå, og helt frisk i hodet og hele kroppen, (Hun hadde til og med hadd sex før hun hadde sex med meg) og hun angrer ikke noe, og hun har ingen som helst lidelser på noen slags måte, det du sier danielle er jo at de KAN få, det er forskjell på KAN og FÅR, det er ikke alle som får de plagan du sier, og det har jeg selv både sedd og hørt om, men så er jeg jo ikke ifra samme kultur som du er vant til da heller så, kan jo være en av grunnene. Fair enough, hva slags kultur er du fra da? 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hva var dette for en test da? Studerer psykologi, og kom til å tenke på denne tråden i går da jeg satt å leste til eksamen. Står nemlig i mine forelesningsnotater at pedofili kan være koblet til obsessiv-kompulsive lidelser, og jeg ville bare se i hvilken grad dette "stemte" for deg. De spørsmålene jeg stilte er hva som skal til for å kunne noe det tvangstanker/obsessiv lidelse. Skjønner, men kan du fortelle hva svarene ga deg da, og hva denne lidelsen du nevnte handler om? Mener du at jeg ble født med denne obsessiv-kompulsive lidelsen eller utviklet den tidlig, ettersom mitt første "pedofile minne" var da jeg var 7 år? Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hva var dette for en test da? Studerer psykologi, og kom til å tenke på denne tråden i går da jeg satt å leste til eksamen. Står nemlig i mine forelesningsnotater at pedofili kan være koblet til obsessiv-kompulsive lidelser, og jeg ville bare se i hvilken grad dette "stemte" for deg. De spørsmålene jeg stilte er hva som skal til for å kunne noe det tvangstanker/obsessiv lidelse. Skjønner, men kan du fortelle hva svarene ga deg da, og hva denne lidelsen du nevnte handler om? Mener du at jeg ble født med denne obsessiv-kompulsive lidelsen eller utviklet den tidlig, ettersom mitt første "pedofile minne" var da jeg var 7 år? Sjekket opp litt hva denne lidelsen handlet om, og kan med nokså stor trygghet si at det absolutt ikke gjelder meg. Men jeg er klar over at enkelte tenker "hva om jeg er pedofil" uten å noengang har vært tiltrukket barn. Det handler ikke om pedofili, men nettopp obsessiv-kompulsiv lidelse. Å jakte på årsaken til pedofili er så og si like dødfødt som å jakte på årsaken til hvorfor vi blir hetro, homo osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg