Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Siden de første spørsmålene gikk vekk i kverulering, har jeg et spørsmål til: Heterofile og homofile beholder i mange tilfeller forholdet livet ut. Slik mine foreldres forhold har forløpt seg, fant de hverandre da de var unge, og er visstnok like forelsket i dag. I et tenkt eksempel: Hvis du hadde forelsket deg i ei ung jente, og utviklet et forhold med henne, ville du mistet interessen da hun vokste opp? I det foregående resonnementet mitt beholdt de involverte følelsen, til tross for at partneren ble eldre. Jeg har ikke fordommer, og synes det er bra du "kommer ut av skapet". Håper du fant igjen svaret på ditt første spørsmål lenger opp:) Hvis jeg hadde hatt et forhold med en ung jente, og hun utviklet, vokste opp osv...så ville jeg nok fortsatt hatt følelser for henne, selv om den seksuelle tiltrekningen ville forsvinne. Det har i noen tilfeller hendt at jeg har forelsket meg i modne jenter, uten å bli tiltrukket de. Drømmen er at jeg skal kunne ha et forhold med en moden jente, og at hun kan finne alternativer for å kunne ha et sex-liv. 8 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei igjen, takk for svar! Sender noen flere med det samme. Har du noen gang vært i forhold med jevnaldrende? Hvordan er det du får utløsning? Hvordan er du sosialt sett? 1 Lenke til kommentar
Noxnon Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Har du noen gang blitt frastøtt av venner/familie når du nevnte din sanne legning? Var det vanskelig for dem å godta det og hvordan er det per i dag? 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hehe 33 stk som følger med på tråden ATM Aldri sett så mange før! Klikka meg inn på P1, men kan ikke spole så det tar tydeligvis litt tid før jeg kan høre på intervjuet. Uten at jeg skal tre over noen grense for hvor personlige spørsmålene kan bli (du er uansett anonym): - Har du noen erfaringer med jevnaldrene? Hvordan var din opplevelse? - Har du prøvd hypnose for å få frem det du har fortrengt? - Er det generelt sett et skille mellom å bli tiltrukket av gutter og jenter? Finnes det mao heteropedofile og homopedofile? Innslaget i programmet er nøyaktig i midten, hvis det hjelper:) Det går fint med personlige spørsmål! - Jeg har erfaring med jevnaldrene, men ikke så mye. Opplevelsene har vært svært opp og ned, og jeg har nok etterhvert skjønt litt grunnen til det. - Det har jeg ikke prøvd, er litt skeptisk til hypnose, og hva det man "ser" egentlig er. Fantasi eller virkelige minner? Vet ikke! - Ja, pedofili er kun en variant av det å være tiltrukket jevnaldrene. Altså har du pedofile som tenner på motsatt kjønn, samme kjønn, eller begge kjønn. For min del er det motsatt kjønn, altså jenter. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Hei igjen, takk for svar! Sender noen flere med det samme. Har du noen gang vært i forhold med jevnaldrende? Hvordan er det du får utløsning? Hvordan er du sosialt sett? Ja, jeg har hatt noen får forhold med modne jenter. De har vært yngre enn meg, men altså ikke barn. Jeg har i noen tilfeller opplevd og bli forelsket i modne jenter. Problemet er at jeg innser det vil være vanskelig og finne en jente som kan leve med en pedofil. Jeg tror nemlig ikke at jeg klarer og leve i et forhold og leve med dette i alle hemlighet. Jeg vil helst være ærlig om det. Mente du hvordan jeg får seksuelt utløp? Eller utløsning? Hvis du mente utløsning, så får jeg det etter å ha fantasert, hehe:) Det er egentlig svaret på både utløp og utløsning. Sosialt sett er jeg akkurat som andre. Det eneste som skiller meg med deg og andre her inne er hva vi blir tiltrukket av. Noen har kanskje et bilde på pedofile som arbeidsløse sosialt utilstrekkelige menn, men pedofile finnes i alle samfunnsklasser, kjendiser/ukjente, leger/snekker, rike/fattige, professorer/ufaglærte. Pedofile er altså en hetrogen gruppe, sånn som hetrofile og homofile og andre legninger. 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Har du noen gang blitt frastøtt av venner/familie når du nevnte din sanne legning? Var det vanskelig for dem å godta det og hvordan er det per i dag? Jeg har kun fortalt om dette til 2 venner. Min familie vet det ikke fordi jeg ikke vil knuse de. Jeg trodde aldri jeg skulle klare og fortelle det til noen. Men jeg greide ikke leve med det alene. Derfor tok jeg en sjanse og fortalte mine 2 nærmeste venner om det. De hadde selvsagt 1000 spørsmål, og med det samme reagerte de med både skuffelse, sorg og sinne. Men det gikk over så snart vi fikk pratet ordentlig om det. Nå stoler de på meg, og de kan til og med spøke med meg om det:) Så de støtter meg veldig! 20 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Si ifra når du går lei - Tror du det er flere pedofile i den katolske kirken? Eventuelt hvorfor? - Har du snakket med psykolog? Hva ble i så fall utfallet av dette? - Hvordan er dine tanker rundt dette med å få barn selv? Hva om du får en datter? Endret 13. mai 2010 av FlinkeFreddy 3 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 - Hvordan er dine tanker rundt dette med å få barn selv? Hva om du får en datter? Nå er ikke jeg trådstarter, men dette spørsmålet synes jeg likevel jeg kan belyse litt. Blir du lett forelsket i din søster f.eks.? Som regel så får man ikke slike følelser for nær familie 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Si ifra når du går lei - Tror du det er flere pedofile i den katolske kirken? Eventuelt hvorfor? - Har du snakket med psykolog? Hva ble i så fall utfallet av dette? - Hva var reaksjonene til dine kamerater? - Hvordan er dine tanker rundt dette med å få barn selv? Hva om du får en datter? Vet du hva? Jeg setter stor pris på å få mulighet til og fortelle om dette her. Og det ønsker jeg og gjøre mer av fremover. Blant annet har jeg tenkt og skrive bok om det. Jeg mener det er såpass viktig at folk vet litt om dette. Så jeg går aldri lei:) - Jeg tror ikke så mange av disse overgriperne i den katolske kirken var pedofile, så nei, det er ikke flere pedofile der enn andre steder. Det er derimot ganske vanlig at pedofile jobber i barnehage og skole. Til og med favorittlæreren din gjennom alle tider, kan være pedofil. - Jeg har ikke vært i samtale enda, men jeg har henvendt meg til et par stykker, og håper på og få plass hos en av de snart. Ikke for å kurere pedofilien, for det går ikke an. Men for å få bearbeidet litt av følelsene mine rundt dette. Det vil jeg anbefale enhver pedofile å gjøre. Men de må velge psykolog/terapeut med omhu og drive litt research for å finne noen som kan noe om det. For de aller fleste vanlige psykologer har ikke kunnskap om pedofili. - De 2 vennene som vet om dette tok det veldig bra! Det var et sjokk i starten, og de ble redde for meg. Men etter å ha fått pratet godt om det har det gått veldig greit, og de kan til og med spøke med meg om det:) Før jul spøkte den ene om jeg ønsket meg gavekort på et aktivitetssenter for barn:P - Hvis jeg får barn har jeg oppnådd min største drøm i livet. Jeg har helt siden jeg var liten drømt om å gifte meg og stifte familie. Og frykten for at det nå ikke skal skje gjør meg svært bekymret. Men hvis jeg er så heldig at jeg finner noen, og vi får barn, vil det ikke være noen fare for overgrep. Dette kan jeg si fordi jeg opplever en sperre når det gjelder andre barn i min familie. Slik som søsken flest ikke tenner på hverandre, tenner heller ikke pedofile foreldre på sine barn. Stort sett i hvert fall! 22 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Si ifra når du går lei - Tror du det er flere pedofile i den katolske kirken? Eventuelt hvorfor? - Har du snakket med psykolog? Hva ble i så fall utfallet av dette? - Hvordan er dine tanker rundt dette med å få barn selv? Hva om du får en datter? dette var en interessant tråd.. pedofili er noe som lett blir hyssja ned og stua bort i vårt samfunn... hva folk tenner på har jeg ingen problemer med akkurat som at jeg bryr meg lite på hva folk tror på når det kommer til livssyn. men altså stor + for deg og at du tar dette initiativet, interessant å få høre om dette fra noen andre enn overgripere liksom. og de spørsmålene FlinkeFreddy spurte var veldig gode så henger meg på denne tråden... og igjen bra tiltak! 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hvor ser du deg om 10-20 år? 2 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg synes det er trist det er så vanskelig for deg å kunne stifte familie. Legningen din gjør deg ikke noe mer kriminell enn andre i samfunnet, hadde du der i mot handlet på dine fantasier kunne du ha druknet med Titanic for min del! Klarer du å tenne på jevnaldrende? Du snakker om at ditt største ønsker er familie og barn. Hvordan ser du for deg at et forhold vil fungere seksuelt med en "moden" jente? 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hva tenker du om at de vil være for små for å kunne gjenomføre et samleie? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg fox Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Har egentlig ikke noen spesielle spørsmål, men jeg vil bare si at tråden har vært veldig interessant og opplysende. Jeg er utrolig imponert over hvor modig du er ved å stå fram og besvare spørsmålene som folk har kommet med. Som de fleste vet, diskusjon.no er et stort, mektig nettsted med god struktur slik at folk kan lett finne fram tråder som besvarer ting som de lurer på. Enten gjennom google.no eller søkemotor i diskusjon.no, vil de nok finne fram til denne tråden. Så jeg håper at vi holder den ved liv og opplyser verden om pedofili. Det er et vanskelig, ubehagelig tema som de fleste ikke helst vil snakke om. Men det hjelper lite å undertrykke det. FlinkeFreddy, jeg synes at du har mange gode spørsmål. Det må du gjerne fortsette med ENDRING: Det gjelder dere andre også Det er bare at FlinkeFreddy har vært så aktiv fram til det. Endret 13. mai 2010 av Fox 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Hvor ser du deg om 10-20 år? Da håper jeg at jeg er gift, og har barn! Men jeg vet jo at det blir vanskelig, men jeg vil ikke legge den drømmen på hylla. Jeg trenger det håpet for å klare meg. Men om jeg om 10-20 år ikke har det, så jeg håper jeg likevel at jeg har funnet en måte og sette pris på livet, selv uten et forhold og barn. Jeg håper også at jeg om 10-20 år kan ha bidratt til at pedofile får det lettere med og stå frem, og at jeg være åpen om min legning uten å bli sett på som en mulig overgriper og en pervers syk mann. 16 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg synes det er trist det er så vanskelig for deg å kunne stifte familie. Legningen din gjør deg ikke noe mer kriminell enn andre i samfunnet, hadde du der i mot handlet på dine fantasier kunne du ha druknet med Titanic for min del! Klarer du å tenne på jevnaldrende? Du snakker om at ditt største ønsker er familie og barn. Hvordan ser du for deg at et forhold vil fungere seksuelt med en "moden" jente? Ja, dette med familie i fremtiden er det som bekymrer meg mest, og er den mest vanskelige siden ved å være pedofil. Skulle ønske alle kunne se på det slik som du! Da haddet det kanskje ikke vært så vanskelig. Jeg tenner ikke på jevnlandrende, så i et forhold med en moden jente, må vi antakeligvis ha sex kun for å lage barn, og at hun evt. kunne ha en sexpartner ved siden av. Vil helst ikke ta fra en jente sitt seksualliv, bare for at jeg ikke kan. Evt. at vi kunne funnet løsninger med å f.eks. ha ulike leker og rolespill i seksualiteten vår som gjorde det mulig. Men igjen, så blir det på mine premisser, og det synes jeg er litt urettferdig overfor henne. 6 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Vil du kalle deg selv troende/religiøs? Om ja, hva er din trosretning/religion, og har du noengang klandret din gud for situasjonen du nå er i? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Så du har ingen interesse for å ha et seksuelt forhold med en jevnaldrende? Tror du ikke at du kan få en nytelse av det også om du prøver det? Er en moden kvinne like attraktiv for deg som et hull i bakken er for oss? 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hva tenker du om at de vil være for små for å kunne gjenomføre et samleie? Tenekr du fysisk for små nå? Jeg kan ikke så mye om jenter fysiske utvikling, men jeg kan vel tenke meg at de opp til en viss alder kan bli påført store indre fysiske skader av samleie. Og det er jo ganske forferdelig da at noen dessverre opplever det! 5 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg tenner ikke på jevnlandrende, så i et forhold med en moden jente, må vi antakeligvis ha sex kun for å lage barn, og at hun evt. kunne ha en sexpartner ved siden av. Vil helst ikke ta fra en jente sitt seksualliv, bare for at jeg ikke kan. Evt. at vi kunne funnet løsninger med å f.eks. ha ulike leker og rolespill i seksualiteten vår som gjorde det mulig. Men igjen, så blir det på mine premisser, og det synes jeg er litt urettferdig overfor henne. Dette viser stor selvinnsikt og et veldig godt utgangspunkt for gjensidig respekt. Og det skal du ha applaus for 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg