Samuro Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har lest gjennom hele tråden med iver og engasjement, fordi dette er et så ufattelig sårt tema, som oftest vekker så sterke reaksjoner at diskusjon er umulig. Det har ikke vært tilfelle her, og din måte å respondere på, Danielle, og et godt publikums evne til å stille saklige spørsmål - har virkelig gjort dette til en av de mest interessante trådene jeg har lest. Det interessante er at vi var enige før jeg leste gjennom tråden. Jeg har alltid ment at det å være pedofil ikke er galt i seg selv - for ingen kan kontrollere sine lyster - men det er når/om en pedofil forgriper seg på et barn at personen virkelig gjør noe galt. Av naturlige grunner så er det problematisk at man tenner på barn - men siden det i praksis kun får følger for deg selv (noe som burde være selvsagt), så respekterer jeg deg veldig. Jeg vil dog ikke gå så langt å berømme deg for ikke å ha begått overgrep, samtidig som jeg gjerne vil få berømme deg for å ha motet til å ta opp en så vanskelig sak på et så saklig nivå. Helt til denne kommentaren: Den dagen pedofile blir akseptert, er den dagen barn ikke lenger blir ofre for pedofile overgripere, så jeg gleder meg til den dagen og det bør du også gjøre, for barnas skyld. Dette er det første usaklige jeg kan huske å ha lest av deg. Det er ingen automatikk i at hvis pedofili blir akseptert, så vil "barn ikke lenger bli ofre for pedofile overgripere". Det vil nok redusere antallet. Det vil nok bli bedre. Men forsvinne helt? Tvilsomt. Det vil fremdeles, som hos heterofile, finnes de som ikke klarer å styre sine lyster. Man må ikke gå så langt i sin overbevisning om informasjonens makt at man tror (og argumenterer for) at det vil fjerne alle problemstillinger. Sist men ikke minst, et spørsmål; Barn i dag er seksualiserte som bare det, og jeg har hørt om jenter helt nede i 12-årsalderen som har debutert. Hvordan ville du reagert om ei 13 år gammel jente, relativt utviklet, kom til deg og sa, direkte eller indirekte "Jeg har hatt sex flere ganger, og jeg elsker det. Vil du knulle meg?" Ville du tent MER på dette enn om ei på 20 sa det samme, og ville du grepet muligheten? Jeg er klar over at pedofili handler om å tenne på prepubertale jenter - så vi er litt i gråsonen til hebefili her, men jeg spør uansett. 1 Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Når det gjelder facebook-grupper som har pedofile for hat, så viser en liten scroll på min "news feed" at disse gruppenavnene inneholder "Pedofile i fengsel" feks "hvorfor teste ting(?) på dyr når vi har pedofile i fengsel". Disse, likestillt med voldtektsmenn generelt, har gjort en ekstrem handling ovenfor et annet menneske og har mindre nytteverdi for samfunnet enn mygg. Etter å ha lest denne tråden kan jeg fortsatt være enige med de som lager og blir medlem i sånne grupper, men da bare når det gjelder straffedømte eller de som utøver sin legning illegalt. Som andre skriver har jeg også skjønt hvor påvirket jeg har vært av media når det kommer til legningen pedofili. Hvis en mann på gata hadde fortalt meg at han var pedofil for en uke siden hadde jeg nok fortalt han mye og mangt om synspunkter i hygg og gevær. Om det samme hadde skjedd i dag hadde jeg tenkt "Ærlig sak det". Det var flott for meg og andre uvitende at du lagde denne tråden Danielle, det har lært meg mye mer enn bare aksept for legningen din! Takk! Lenke til kommentar
Gjest Imas Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det er stor forskjell på en 4 åring og en 13 åring, kan ikke sammenlignes i det hele tatt, pedofili er 4-11 år, hebefili 12-15, hvis man skal tenke på alderen, jeg er hebefil, og det er ikke alderen jeg tenner på, men unge jenter, hvis en 11 år gammel jente ser ut som en, la oss si en på 13-14 år, (noe som er fullt mulig) og jeg synes jenta er tiltrekkende så ser jeg meg selv ikke som en pedofil, og det er der det er så mye misforståelse bland de fleste. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Noen få innlegg her synes jeg er direkte stygge anlagt. Må si at Danielle har imponert meg utrolig i måten han skriver på og kjapp og logisk ha er i tankesettet. Synes det sier langt mer enn legningen alene. Og det er også viktig å forstå forskjellen på legning og det å handle ut legningen seksuelt. Det er menn og kvinner som går i ekteskap i tiår og som har barn og som finner ut at de er homofile også. Men har aldri gjort noe ut av det. Hvordan er det egentlig forskjellig fra f. eks Danielle? Han har aldri utført seksuelle handlinger mot barn og kommer aldri til å gjøre det. Jeg ser faktisk overhodet ingen forskjell. Dog de som handler.. Det blir noe helt annet i min mening. Men som heterofile og homofile også så finnes det syke folk. De som voldtar, uansett legning. Det er DET som er det som er galt, men dog verre siden det er mot barn. Det er helt tydelig ganske trist for dem som er pedofile og som har samvittighet. 1 Lenke til kommentar
Gjest luci Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 - Hvordan er dine tanker rundt dette med å få barn selv? Hva om du får en datter? Nå er ikke jeg trådstarter, men dette spørsmålet synes jeg likevel jeg kan belyse litt. Blir du lett forelsket i din søster f.eks.? Som regel så får man ikke slike følelser for nær familie Det stemmer ikke alltid dessverre. 1 Lenke til kommentar
JLord Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) 1. Man er ikke barn når man er 17, og det støtter sitatet ditt. Man er ungdom. Men man omtales i mange sammenhenger som voksen. For eksempel vil en lovbryter på 17 omtales som "mann på 17" i media. 2. Du sier fortsatt at man velger det selv (om enn ubevisst). Dette er det nok ikke noe belegg for å anta. 1. Nettavisene har søkemotor, så da man man jo se hvor ofte det er tilfelle. "17år gammel mann"-------> VG "17år gammel gutt"-------> VG "18år gammel mann"-------> VG "Mann 17år"-------> Aftenposten "Gutt 17år"-------> Aftenposten Rart VG og Aftenposten ikke skriver "mann på 17" eller "17år gammel mann" de er jo de største avisene i Norge Juridisk regnes man som barn frem til fyllte 18år, men med unntak. Den kriminelle lavalder er 15 år (straffeloven § 46). Den seksuelle lavalder er 16 år (straffeloven § 196). Aldersgrense oppad for barnetrygd og rett til barnepensjon er etter folketrygdloven 18 år. Skjønner ikke hvorfor ungdom skal ha barntrygd ?? De er jo ikke barn, eller? 2. Jeg skrev ikke "velger" i løpet av hele innlegget mitt, det er det du som gjør. Trådstarter forstod tydeligvis hva jeg mente, og responderte på det som tvangstanker. Man velger ikke å ha tvangstanker hverken bevisst eller ubevisst, på samme måte som man heller ikke velger å bli pedofil. Og det har jeg heller aldri påstått. Endret 19. mai 2010 av JLord Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Helt til denne kommentaren: Den dagen pedofile blir akseptert, er den dagen barn ikke lenger blir ofre for pedofile overgripere, så jeg gleder meg til den dagen og det bør du også gjøre, for barnas skyld. Dette er det første usaklige jeg kan huske å ha lest av deg. Det er ingen automatikk i at hvis pedofili blir akseptert, så vil "barn ikke lenger bli ofre for pedofile overgripere". Det vil nok redusere antallet. Det vil nok bli bedre. Men forsvinne helt? Tvilsomt. Det vil fremdeles, som hos heterofile, finnes de som ikke klarer å styre sine lyster. Man må ikke gå så langt i sin overbevisning om informasjonens makt at man tror (og argumenterer for) at det vil fjerne alle problemstillinger. Kan lese det sitatet hans på to måter. Den dagen pedofile ikke overgriper, blir de akseptert. Og den dagen pedofile blir akseptert slutter overgrep. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hvor ser du deg om 10-20 år? Da håper jeg at jeg er gift, og har barn! Men jeg vet jo at det blir vanskelig, men jeg vil ikke legge den drømmen på hylla. Jeg trenger det håpet for å klare meg. Men om jeg om 10-20 år ikke har det, så jeg håper jeg likevel at jeg har funnet en måte og sette pris på livet, selv uten et forhold og barn. Jeg håper også at jeg om 10-20 år kan ha bidratt til at pedofile får det lettere med og stå frem, og at jeg være åpen om min legning uten å bli sett på som en mulig overgriper og en pervers syk mann. Dude, det kommer aldri til å skje. Vet det er vanskelig for deg, men kan du ikke bare motstå fristelsen ? Jeg har motstått fristelsen i over 20 år jeg, og skal gjøre det resten av livet også. Hva tenker du om personer som greier og motså all seksuelle fristelse gjennom et helt liv, er det godt gjort? Kunne du greid det? Ja, godt gjort. Det er best for deg og samfunnet. Det er bra at du klarer å styre følelsene sine. Fortsett sånn. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Eg og synes synd på barn som blir voldtatt av overgripere, uavhengig av om de er pedofile eller ikke. Aksept fører til åpenhet. Åpenhet fører til kunnskap. Og når vi først vet hvem de pedofile er, og har kunnskap om legningen/situasjonen så kan vi(ja vi, alle sammen) vite hvordan man skal takle en slik situasjon og hvordan lære den pedofile å ikke forgripe seg på barn. Å være pedofil er faktisk ikke ulovlig. Overgrep er. Men, legger man lokk på det, jager alle pedofile under en stein så vil vi få det stikk motsatte. Ingen vil prate om det, ingen vil akseptere at folk er tiltrukket av barn og de som er pedofile føler seg utstøtt av samfunnet. Resultatet blir at de ikke får hjelp, ingen vet noe om det, ingen vil prate med de, de blir utstøtt, asosiale og har ingen støtteapparat rundt seg. Da har man en stygg situasjon da, og først da kan man snakke om at ting "går rett vest". Bare se på sidene i denne tråden. Tror du informasjonen som ligger her fører til mer eller mindre risiko for overgrep? Og evnt hvorfor det? Takk for et veldig fint innlegg i debatten, og du har helt rett! Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har lest gjennom hele tråden med iver og engasjement, fordi dette er et så ufattelig sårt tema, som oftest vekker så sterke reaksjoner at diskusjon er umulig. Det har ikke vært tilfelle her, og din måte å respondere på, Danielle, og et godt publikums evne til å stille saklige spørsmål - har virkelig gjort dette til en av de mest interessante trådene jeg har lest. Det interessante er at vi var enige før jeg leste gjennom tråden. Jeg har alltid ment at det å være pedofil ikke er galt i seg selv - for ingen kan kontrollere sine lyster - men det er når/om en pedofil forgriper seg på et barn at personen virkelig gjør noe galt. Av naturlige grunner så er det problematisk at man tenner på barn - men siden det i praksis kun får følger for deg selv (noe som burde være selvsagt), så respekterer jeg deg veldig. Jeg vil dog ikke gå så langt å berømme deg for ikke å ha begått overgrep, samtidig som jeg gjerne vil få berømme deg for å ha motet til å ta opp en så vanskelig sak på et så saklig nivå. Helt til denne kommentaren: Den dagen pedofile blir akseptert, er den dagen barn ikke lenger blir ofre for pedofile overgripere, så jeg gleder meg til den dagen og det bør du også gjøre, for barnas skyld. Dette er det første usaklige jeg kan huske å ha lest av deg. Det er ingen automatikk i at hvis pedofili blir akseptert, så vil "barn ikke lenger bli ofre for pedofile overgripere". Det vil nok redusere antallet. Det vil nok bli bedre. Men forsvinne helt? Tvilsomt. Det vil fremdeles, som hos heterofile, finnes de som ikke klarer å styre sine lyster. Man må ikke gå så langt i sin overbevisning om informasjonens makt at man tror (og argumenterer for) at det vil fjerne alle problemstillinger. Sist men ikke minst, et spørsmål; Barn i dag er seksualiserte som bare det, og jeg har hørt om jenter helt nede i 12-årsalderen som har debutert. Hvordan ville du reagert om ei 13 år gammel jente, relativt utviklet, kom til deg og sa, direkte eller indirekte "Jeg har hatt sex flere ganger, og jeg elsker det. Vil du knulle meg?" Ville du tent MER på dette enn om ei på 20 sa det samme, og ville du grepet muligheten? Jeg er klar over at pedofili handler om å tenne på prepubertale jenter - så vi er litt i gråsonen til hebefili her, men jeg spør uansett. Hei! Du har helt rett i at den kommentaren min ikke var så godt formulert. Men det jeg mente med det, var at den dagen pedofile blir akseptert, så er det ikke lenger slik at pedofile vil stå i større fare for å begå overgrep enn personer med andre legninger. Overgrep vil nok fortsatt skje, men langt færre, og mer likt imellom legningene. Nå begås ca 60% av overgrep av hetrofile menn, men ettersom det er langt flere hetrofile enn pedofile, er det likevel større overgrepsprevalens blant pedofile, og dette vil endre seg om pedofile blir akseptert. Så til spørsmålet ditt: Jeg ville tent mer på dette, men jeg ville ikke grepet muligheten. Det finnes en del promiskuøse barn, men uansett hvor nysgjerrig de er på sex, så henger ikke utviklingen av deres cortex i hjernen med. Derfor er det den voksnes ansvar å si nei til en slik jente. Men jeg ville bli mer tent av å bli spurt om det, men lyst kan kontrolleres så lenge man har moral og retningslinjer man følger. Det samme ville vært om hun var yngre enn 13. Og tusen takk for støtten, det betyr masse! 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Når det gjelder facebook-grupper som har pedofile for hat, så viser en liten scroll på min "news feed" at disse gruppenavnene inneholder "Pedofile i fengsel" feks "hvorfor teste ting(?) på dyr når vi har pedofile i fengsel". Disse, likestillt med voldtektsmenn generelt, har gjort en ekstrem handling ovenfor et annet menneske og har mindre nytteverdi for samfunnet enn mygg. Etter å ha lest denne tråden kan jeg fortsatt være enige med de som lager og blir medlem i sånne grupper, men da bare når det gjelder straffedømte eller de som utøver sin legning illegalt. Som andre skriver har jeg også skjønt hvor påvirket jeg har vært av media når det kommer til legningen pedofili. Hvis en mann på gata hadde fortalt meg at han var pedofil for en uke siden hadde jeg nok fortalt han mye og mangt om synspunkter i hygg og gevær. Om det samme hadde skjedd i dag hadde jeg tenkt "Ærlig sak det". Det var flott for meg og andre uvitende at du lagde denne tråden Danielle, det har lært meg mye mer enn bare aksept for legningen din! Takk! Det ødeleggende og direkte farlige med disse gruppene er at de bruker ordet pedofil. Hva spiller det for noen rolle hvilken legning disse overgriperne har? Det sitter jo enda flere hetrofile overgripere i fengsel, er det ikke så farlig med de da? Disse gruppene fører til flere overgrep, det er jeg helt sikker på. Følelsen av å bli stigmatisert på denne måten er veldig vanskelig. Hvorfor skal alle med min legning oppleve et slikt hat, når de færreste av oss har skadet noen? Ellers så synes jeg det er flott at du har endret ditt syn på det! 1 Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Om man er prdofil, tenner man på gutter/jenter som SER unge ut. Eller er det alderen man tenner på? F.eks; en anorektiker kan se mye yngre ut en hva som er virkeligheten, en 20 åring kan se ut som en 12 åring. Tenner man på dem også? Du er tøff som står frem! Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det er stor forskjell på en 4 åring og en 13 åring, kan ikke sammenlignes i det hele tatt, pedofili er 4-11 år, hebefili 12-15, hvis man skal tenke på alderen, jeg er hebefil, og det er ikke alderen jeg tenner på, men unge jenter, hvis en 11 år gammel jente ser ut som en, la oss si en på 13-14 år, (noe som er fullt mulig) og jeg synes jenta er tiltrekkende så ser jeg meg selv ikke som en pedofil, og det er der det er så mye misforståelse bland de fleste. Hei, fint at du står frem med din hebefile orientering! Nøyaktig hvor grensene går for disse ulike orienteringene finnes det ikke noen fasit på. Men jeg opererer med at grensen for pedofili er 4-13 år, da barn gjennomsnitlig i 13-årsalderen er godt i gang med utviklingen av pubertale trekk. Men det finnes jo tidlig modne 11-åringer, og sent utviklede 15-åringer. Så det går på utvikling, ikke alder. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Noen få innlegg her synes jeg er direkte stygge anlagt. Må si at Danielle har imponert meg utrolig i måten han skriver på og kjapp og logisk ha er i tankesettet. Synes det sier langt mer enn legningen alene. Og det er også viktig å forstå forskjellen på legning og det å handle ut legningen seksuelt. Det er menn og kvinner som går i ekteskap i tiår og som har barn og som finner ut at de er homofile også. Men har aldri gjort noe ut av det. Hvordan er det egentlig forskjellig fra f. eks Danielle? Han har aldri utført seksuelle handlinger mot barn og kommer aldri til å gjøre det. Jeg ser faktisk overhodet ingen forskjell. Dog de som handler.. Det blir noe helt annet i min mening. Men som heterofile og homofile også så finnes det syke folk. De som voldtar, uansett legning. Det er DET som er det som er galt, men dog verre siden det er mot barn. Det er helt tydelig ganske trist for dem som er pedofile og som har samvittighet. Takk for dine fine ord! Du har rett, pedofile ikke-overgripere lider veldig av å bli assosiert med overgripere, og mistenkeliggjøring, hat og frykt. Det gjør det umulig å komme ut av skapet. Jeg tror mange tenker at det ikke finnes friske pedofile, men det er faktisk flest av de. 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Om man er prdofil, tenner man på gutter/jenter som SER unge ut. Eller er det alderen man tenner på? F.eks; en anorektiker kan se mye yngre ut en hva som er virkeligheten, en 20 åring kan se ut som en 12 åring. Tenner man på dem også? Du er tøff som står frem! Takk for støtten:) Det å være pedofil innebærer også at man forelsker seg i barns personlighet, ikke bare utseende. Det betyr at en voksen kvinne som ser ung ut, likevel ikke har et barns personlighet. Det ville vært det samme som at du fant en av ditt eget kjønn attraktivt, f.eks. hvis en kvinne ser ut som en mann. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Om hun oppfører seg som et barn da? (finnes alt for mange folk i denne alderen som oppfører seg mindre voksent enn mange 4-åringer) Er ikke helt enig i liknelsen din med hna/hunnkjønn dog. Endret 19. mai 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har nå opprettet en Facebook-gruppe som heter Gi pedofile et hjelpeappaprat! Oppfordrer til å melde seg inn:) Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg meldte meg inn nå, gjetter på at det kommer til å komme like mye tullball (morsom tullball dog) som når jeg ble med i gruppen: Gay Marrige! Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Om hun oppfører seg som et barn da? (finnes alt for mange folk i denne alderen som oppfører seg mindre voksent enn mange 4-åringer) Er ikke helt enig i liknelsen din med hna/hunnkjønn dog. Jeg sammenlignet det fordi hun spurte om jeg kunne like en voksen med barnlige trekk. Og da spurte jeg om hun kunne like en kvinne med mannlige trekk. Hvis en voksen kvinne hadde oppført seg som en 4-åring, så hadde jeg sett rart på henne og sagt: Hva er det du holder på med? 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg meldte meg inn nå, gjetter på at det kommer til å komme like mye tullball (morsom tullball dog) som når jeg ble med i gruppen: Gay Marrige! Flott! Håper beskrivelsen til gruppen gjør at folk ser at dette faktisk er alvor, og ikke tullball;) Her forresten direkte link til gruppen: http://www.facebook.com/group.php?gid=129253173752186&ref=ts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg