Gjest Danielle Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Ufattelig interessant tråd. Pedofile blir alltid sett på som slemme menn, men for å være ærlig har jeg enorm sympati for de som ikke har anledning til å leve ut den legning de er født med, og stor respekt for de som klarer å la være å leve ut en slik legning som til syvende og sist vil kreve et "offer". Mitt spørsmål: ønsker du at pedofili skal bli lovlig? spørsmål nr 2: tror/ håper du at du en dag vil våkne opp og du er forelsket i en voksen dame og ingen andre? At din tiltrekning mot barn forsvinner? Takk for at du liker tråden! De fleste av oss er akkurat som dere, bare har fått en annen seksuell orientering, som gir oss store utfordringer i livet. Spm 1: Det kommer helt an på hva du mener med "pedofili"? Nøyaktig hva er det du spør meg om skal være lovlig? 2. Jeg HÅPER, men jeg er egentlig sikker på at det ikke vil skje, akkurat som du ikke vil våkne en dag og være pedofil. Men det er jo lov å drømme da:) 1 Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Spm 1: Det kommer helt an på hva du mener med "pedofili"? Nøyaktig hva er det du spør meg om skal være lovlig? Det blir jo da seksuell kontakt mellom voksne og barn... Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 hva med å primært være tiltrukket av gjevnaldrende, men finner yngre helt ned i 10-13årene tiltrekkende om de ellers har en fin kropp? er ikke dette egentlig et tabuu emnet og ikke annet, for hvorfor er det noe mere naturlig å være tiltrukket av folk som er 10-20 år eldre? er ikke dette like sykt, og er ikke de eldre der da like pedofile? jeg kan bli tiltrukket av yngre fordi de er så søte og snille; om de ikke er tiltrekket av meg er det like interessant som med en som er 10 år eldre og ikke finner deg tiltrekkende: ikke i det hele tatt. er altså absolutt ingen overgriper, men bryr meg lite om alder.. er dette alikevel pedofilt og moralsk feil? Hei, takk for at du skriver! Vil du sende meg en mail til [email protected]? Skjønner at du har en del spørsmål om dette, og vil gjerne hjelpe deg. Men jeg kan jo begynne med å si at hva du tenner på har du ikke valgt selv. Mens om du hadde utøvd det, DA hadde det vært moralsk feil. Jeg vet at mange pedofile skammer seg voldsomt over sine fantasier, og føler seg svært umoralsk og slem pga tankene. Men som sagt, vi velger ikke tankene selv, vi kan bare velge og ikke handle utifra de. Det er mange pedofile som også tiltrekkes av jevnaldrende, så at du liker begge deler er fullt mulig. Om du er pedofil er litt vanskelig og svare på uten å vite hvor gammel du er, samt litt mer informasjon. Så send meg en mail, så håper jeg og gi deg noen svar og råd til deg. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Spm 1: Det kommer helt an på hva du mener med "pedofili"? Nøyaktig hva er det du spør meg om skal være lovlig? Det blir jo da seksuell kontakt mellom voksne og barn... Spurte nettopp fordi folk bruker ordet feil. Det er viktig å vite hva de ulike ordene betyr. Sex mellom voksne og barn kalles overgrep, ikke pedofili. Pedofili er bare navnet på legningen, ikke navnet på handlingen. Så da du spurte om jeg mente pedofili burde vært lovlig, så kunne jeg utifra den riktige betengelsen, svart at pedofili allerede er lovlig. Fordi det altså er fullt lovlig og VÆRE pedofil. Ikke kan straffes for sine tanker og fantasier! Men om jeg mener sex mellom voksne og barn skal være lovlig: Nei, det mener jeg ikke! Ser man på det store omfanget av psykiske plager etter slike overgrep, så vil de fleste skjønne at sånt kan man ikke gjøre lovlig. Hva som er den riktige seksuelle lavalderen lar jeg være opp til helsedepartementet og deres fagkontakter vurdere. Hva mener du? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Må si jeg ble litt perpleks da jeg leste trådtittelen, men jeg må ærlig innrømme at minuttene jeg har brukt på og lese igjennom tråden og svarene dine har vært de mest fornuftig brukte minuttene mine på lang, lang tid. Jeg ser på meg selv som en ganske åpen person, men jeg følte meg nesten litt dum etterhvert som jeg leste. Jeg sier jo ofte stolt at jeg ikke lar meg påvirke av media, men det er nå blitt kraftig motbevist. Opplysningen du driver med er flott! Kunnskap har alltid vært veien til forståelse og aksept, og det er helt tydelig at du faktisk kommer fram med det du har og si, etter hva jeg ser i denne tråden. Jeg håper bare for alles del at dette blir et mer diskutert tema, selv om det kan være vanskelig og kanskje sårt for noen. Tror vi har godt av denne kunnskapen, selv hvor fremmed den kan virke. Har for øvrig ingen spørsmål (det har jo blitt stilt så mange gode spørsmål allerede), men jeg kan jo legge til at jeg håper du når fram med budskapet/opplysningen din. Stå på, du er gjennomført tøff! Endret 18. mai 2010 av lokeland 1 Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Spm 1: Det kommer helt an på hva du mener med "pedofili"? Nøyaktig hva er det du spør meg om skal være lovlig? Det blir jo da seksuell kontakt mellom voksne og barn... Spurte nettopp fordi folk bruker ordet feil. Det er viktig å vite hva de ulike ordene betyr. Sex mellom voksne og barn kalles overgrep, ikke pedofili. Pedofili er bare navnet på legningen, ikke navnet på handlingen. Så da du spurte om jeg mente pedofili burde vært lovlig, så kunne jeg utifra den riktige betengelsen, svart at pedofili allerede er lovlig. Fordi det altså er fullt lovlig og VÆRE pedofil. Ikke kan straffes for sine tanker og fantasier! Men om jeg mener sex mellom voksne og barn skal være lovlig: Nei, det mener jeg ikke! Ser man på det store omfanget av psykiske plager etter slike overgrep, så vil de fleste skjønne at sånt kan man ikke gjøre lovlig. Hva som er den riktige seksuelle lavalderen lar jeg være opp til helsedepartementet og deres fagkontakter vurdere. Hva mener du? Jeg er enig. Sex med barn er overgrep selv om det er frivillig. Men jeg så et tv-program om en pedofil aktivist som arbeidet for å øke forståelsen for pedofili, og han ville også legalisere det. (pedofil praksis altså). Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Har vært ganske gravende spørsmål til og fra her, har noen av dem fått deg til å tenke på noe du ikke har tenkt på før? Noe var nok det, men alt i alt er det mange gode og interessante spørsmål:) Og overraskende lite motstand! Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Spm 1: Det kommer helt an på hva du mener med "pedofili"? Nøyaktig hva er det du spør meg om skal være lovlig? Det blir jo da seksuell kontakt mellom voksne og barn... Spurte nettopp fordi folk bruker ordet feil. Det er viktig å vite hva de ulike ordene betyr. Sex mellom voksne og barn kalles overgrep, ikke pedofili. Pedofili er bare navnet på legningen, ikke navnet på handlingen. Så da du spurte om jeg mente pedofili burde vært lovlig, så kunne jeg utifra den riktige betengelsen, svart at pedofili allerede er lovlig. Fordi det altså er fullt lovlig og VÆRE pedofil. Ikke kan straffes for sine tanker og fantasier! Men om jeg mener sex mellom voksne og barn skal være lovlig: Nei, det mener jeg ikke! Ser man på det store omfanget av psykiske plager etter slike overgrep, så vil de fleste skjønne at sånt kan man ikke gjøre lovlig. Hva som er den riktige seksuelle lavalderen lar jeg være opp til helsedepartementet og deres fagkontakter vurdere. Hva mener du? Jeg er enig. Sex med barn er overgrep selv om det er frivillig. Men jeg så et tv-program om en pedofil aktivist som arbeidet for å øke forståelsen for pedofili, og han ville også legalisere det. (pedofil praksis altså). Ja noen vil det, men jeg er ikke blant de. Pedofile er forskjellige mennesker, og har forskjellige meninger, akkurat som med andre legninger. De fleste skjønner at voksne ikke skal ha sex med barn. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Må si jeg ble litt perpleks da jeg leste trådtittelen, men jeg må ærlig innrømme at minuttene jeg har brukt på og lese igjennom tråden og svarene dine har vært de mest fornuftig brukte minuttene mine på lang, lang tid. Jeg ser på meg selv som en ganske åpen person, men jeg følte meg nesten litt dum etterhvert som jeg leste. Jeg sier jo ofte stolt at jeg ikke lar meg påvirke av media, men det er nå blitt kraftig motbevist. Opplysningen du driver med er flott! Kunnskap har alltid vært veien til forståelse og aksept, og det er helt tydelig at du faktisk kommer fram med det du har og si, etter hva jeg ser i denne tråden. Jeg håper bare for alles del at dette blir et mer diskutert tema, selv om det kan være vanskelig og kanskje sårt for noen. Tror vi har godt av denne kunnskapen, selv hvor fremmed den kan virke. Har for øvrig ingen spørsmål (det har jo blitt stilt så mange gode spørsmål allerede), men jeg kan jo legge til at jeg håper du når fram med budskapet/opplysningen din. Stå på, du er gjennomført tøff! Takk, det satte jeg pris på! Skjønner at mye av dette vil være helt nytt for de fleste. Men jeg synes det er et såpass viktig tema, fpr ingenting er jo viktigere enn at våre barn får vokse opp uten å bli skadet av oss voksne. Det er de voksne som står ansvarlige, og som derfor må ta en ansvarlig avgjørelse og ikke la seksualiteten gå utover andre enn seg selv. Andre skal ikke lide for at noen er pedofil, det er mitt motto. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Du skrev tidlig i tråden; "Da jeg var 17 var jeg forelsket i ei på 11, og begynte og tenke at jeg kanskje var pedofil." Selv synes jeg det er litt rart at det skal være et tegn på at man er pedofil. Når man er i pubertetsalderen er man hormonelt forvirret. Og det at en gutt på 17 skulle synes at en jente på 11, som tross alt kommer tidligere i puberteten er pen, tiltrekkende eller lignende er ingen umulighet. Bare det at man er type "forelsket" i personen pga feks utseendet (pent ansikt) gjør ikke at man er pedofil av den grunn. Med mindre det er mer seksuelle tanker og fantasier inni bildet. Og blir man derimot værende på det stadiet at man fortsatt er forelsket i 11åringer når man har passert 20 og skulle været ferdig med puberteten for lengst. Da er det noe annet. Poenget her er at man ikke kan finne ut av om man er pedofil når man fortsatt er å regne som barn selv. Et barn kan ikke være pedofil Man er ikke et barn når man er 17. Videre tenker jeg at: Dersom man gjennom hele undomstiden nesten aktivt leter etter seksuelle tegn hos en selv og aktivt knytter dem til pedofili, så ser jeg ikke bort ifra at dette igjen kan gjøre at man "blir/gjør seg selv" pedofil. Man bestemmer ikke hva slags seksuelle legning man har. Du tenker helt feil. Lenke til kommentar
JLord Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Du er nok litt for snartenkt snartenkt , trådstarter har allerede svart utfyllende tidligere i tråden ca der du fant innlegget mitt. (punkt 2) 1. Jo man er barn når man er 17år, bare ikke mindreårig. Vanligere term er ungdom, dette for å skille mellom mindreårig dvs under 16år og 16-18år altså myndig alder. Undomstiden er livsfasen hvor man går fra å være barn til å bli voksen. "Psykologisk representerer ungdomstiden en utvikling fra barn til voksen." (SITAT: Store Norske Leksikon) 2. Du missforstår innlegget. Jeg skriver ikke noe om at man velger legning selv. Isåfall mente jeg vell at man var kleptoman om man tok for mange kladdeark også da? Det jeg skrev om var å gjøre seg til noe man opprinnelig hverken var eller er oppe i hodet sitt som følge av en overtolkning av kroppens signaler, særlig i en så forstyrret periode som puberten. Derav sammenligningen med hypokondri. Dette gjelder selvsagt ikke de som virkelig er pedofile. Videre utelukker siteringen din så og si alt som underbygger det jeg skrev over. Endret 18. mai 2010 av JLord 1 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hvis alle disse anti-pedofile facebook-gruppene hadde fått en link til denne tråden så tror jeg nok det ville ha vært mange som hadde revurdert sitt syn på pedofile og facebook-gruppetilhørigheten sin. Folk har altfor lett for å glemme nyansene når de skal ta stilling til tabubelagte/følelsesmessige temaer. Siden du, Danielle, er opptatt av å spre forståelse og kunnskap kunne kanskje f.eks. en anonym facebook-profil ha hjulpet deg med det overnevnte? Godt å se en menneskliggjøring av de angivelige "uhyrene". Lykke til videre! 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hvor ser du deg om 10-20 år? Da håper jeg at jeg er gift, og har barn! Men jeg vet jo at det blir vanskelig, men jeg vil ikke legge den drømmen på hylla. Jeg trenger det håpet for å klare meg. Men om jeg om 10-20 år ikke har det, så jeg håper jeg likevel at jeg har funnet en måte og sette pris på livet, selv uten et forhold og barn. Jeg håper også at jeg om 10-20 år kan ha bidratt til at pedofile får det lettere med og stå frem, og at jeg være åpen om min legning uten å bli sett på som en mulig overgriper og en pervers syk mann. Dude, det kommer aldri til å skje. Vet det er vanskelig for deg, men kan du ikke bare motstå fristelsen ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Synes det er imponerende å klassifisere pedofili som en legning. Skjønner at ved å pakke det inn i bomull på denne måten, så prøver man å ufarliggjøre tematikken. Men ærlig talt. En pedofil utfører alvorlige overgrep på mindreårige samt brudd på norsk lov, ingenting annet. Riktig. For guds skyld håper jeg ikke at pedofile blir "akseptert". da går alt rett vest. Synes synd på uskyldige barn som blir voldtatt av pedofiler...Helt utrolig.. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hvis alle disse anti-pedofile facebook-gruppene hadde fått en link til denne tråden så tror jeg nok det ville ha vært mange som hadde revurdert sitt syn på pedofile og facebook-gruppetilhørigheten sin. Folk har altfor lett for å glemme nyansene når de skal ta stilling til tabubelagte/følelsesmessige temaer. Siden du, Danielle, er opptatt av å spre forståelse og kunnskap kunne kanskje f.eks. en anonym facebook-profil ha hjulpet deg med det overnevnte? Godt å se en menneskliggjøring av de angivelige "uhyrene". Lykke til videre! Takk for tipset, jeg skal vurdere en anonm facebook-profil! Disse gruppene bidrar til flere overgrep, så de er ganske skumle! 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Hvor ser du deg om 10-20 år? Da håper jeg at jeg er gift, og har barn! Men jeg vet jo at det blir vanskelig, men jeg vil ikke legge den drømmen på hylla. Jeg trenger det håpet for å klare meg. Men om jeg om 10-20 år ikke har det, så jeg håper jeg likevel at jeg har funnet en måte og sette pris på livet, selv uten et forhold og barn. Jeg håper også at jeg om 10-20 år kan ha bidratt til at pedofile får det lettere med og stå frem, og at jeg være åpen om min legning uten å bli sett på som en mulig overgriper og en pervers syk mann. Dude, det kommer aldri til å skje. Vet det er vanskelig for deg, men kan du ikke bare motstå fristelsen ? Jeg har motstått fristelsen i over 20 år jeg, og skal gjøre det resten av livet også. Hva tenker du om personer som greier og motså all seksuelle fristelse gjennom et helt liv, er det godt gjort? Kunne du greid det? 1 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Synes det er imponerende å klassifisere pedofili som en legning. Skjønner at ved å pakke det inn i bomull på denne måten, så prøver man å ufarliggjøre tematikken. Men ærlig talt. En pedofil utfører alvorlige overgrep på mindreårige samt brudd på norsk lov, ingenting annet. Riktig. For guds skyld håper jeg ikke at pedofile blir "akseptert". da går alt rett vest. Synes synd på uskyldige barn som blir voldtatt av pedofiler...Helt utrolig.. Den dagen pedofile blir akseptert, er den dagen barn ikke lenger blir ofre for pedofile overgripere, så jeg gleder meg til den dagen og det bør du også gjøre, for barnas skyld. Du skriver om barn som blir voldtatt av pedofile, er det ikke like ikke med barn som blir voldtatt av hetrofile? Er det ene verre enn det andre? Det synes ikke jeg! 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Riktig. For guds skyld håper jeg ikke at pedofile blir "akseptert". da går alt rett vest. Synes synd på uskyldige barn som blir voldtatt av pedofiler...Helt utrolig.. Eg og synes synd på barn som blir voldtatt av overgripere, uavhengig av om de er pedofile eller ikke. Aksept fører til åpenhet. Åpenhet fører til kunnskap. Og når vi først vet hvem de pedofile er, og har kunnskap om legningen/situasjonen så kan vi(ja vi, alle sammen) vite hvordan man skal takle en slik situasjon og hvordan lære den pedofile å ikke forgripe seg på barn. Å være pedofil er faktisk ikke ulovlig. Overgrep er. Men, legger man lokk på det, jager alle pedofile under en stein så vil vi få det stikk motsatte. Ingen vil prate om det, ingen vil akseptere at folk er tiltrukket av barn og de som er pedofile føler seg utstøtt av samfunnet. Resultatet blir at de ikke får hjelp, ingen vet noe om det, ingen vil prate med de, de blir utstøtt, asosiale og har ingen støtteapparat rundt seg. Da har man en stygg situasjon da, og først da kan man snakke om at ting "går rett vest". Bare se på sidene i denne tråden. Tror du informasjonen som ligger her fører til mer eller mindre risiko for overgrep? Og evnt hvorfor det? Endret 19. mai 2010 av nomore 1 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Du er nok litt for snartenkt snartenkt , trådstarter har allerede svart utfyllende tidligere i tråden ca der du fant innlegget mitt. (punkt 2) 1. Jo man er barn når man er 17år, bare ikke mindreårig. Vanligere term er ungdom, dette for å skille mellom mindreårig dvs under 16år og 16-18år altså myndig alder. Undomstiden er livsfasen hvor man går fra å være barn til å bli voksen. "Psykologisk representerer ungdomstiden en utvikling fra barn til voksen." (SITAT: Store Norske Leksikon) 2. Du missforstår innlegget. Jeg skriver ikke noe om at man velger legning selv. Isåfall mente jeg vell at man var kleptoman om man tok for mange kladdeark også da? Det jeg skrev om var å gjøre seg til noe man opprinnelig hverken var eller er oppe i hodet sitt som følge av en overtolkning av kroppens signaler, særlig i en så forstyrret periode som puberten. Derav sammenligningen med hypokondri. Dette gjelder selvsagt ikke de som virkelig er pedofile. Videre utelukker siteringen din så og si alt som underbygger det jeg skrev over. 1. Man er ikke barn når man er 17, og det støtter sitatet ditt. Man er ungdom. Men man omtales i mange sammenhenger som voksen. For eksempel vil en lovbryter på 17 omtales som "mann på 17" i media. 2. Du sier fortsatt at man velger det selv (om enn ubevisst). Dette er det nok ikke noe belegg for å anta. Lenke til kommentar
SML Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Synes det er imponerende å klassifisere pedofili som en legning. Skjønner at ved å pakke det inn i bomull på denne måten, så prøver man å ufarliggjøre tematikken. Men ærlig talt. En pedofil utfører alvorlige overgrep på mindreårige samt brudd på norsk lov, ingenting annet. Riktig. For guds skyld håper jeg ikke at pedofile blir "akseptert". da går alt rett vest. Synes synd på uskyldige barn som blir voldtatt av pedofiler...Helt utrolig.. Du snakker om pedofili som om at voldtekt er en selvfølge for alle pedofile. Get a clue. Jeg tror at antall voldtekter vil reduseres kraftig om samfunnet aksepterer og hjelper pedofile. Snartenkt: Man er barn til man er myndig, dvs 18 år. Dette gjelder da såklart ikke når man skal kjøpe buss, kino og andre kulturbilletter typisk nok.. Endret 19. mai 2010 av SML 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg