Gjest Danielle Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hopper inn etter å ha lest 4 sider. Jeg har innsett at pedofili er en legning og jeg velger å respektere det. Men som du skriver tidlig (side 1-2) at de vi i tabu-Norge tenker på som pedofile er overgriperne er de som ikke motstår fristelsen. At du lever med legningen din på den måten du gjør, ved å avstå fra sex med de menneskene du er tiltrukket av står det respekt av. Samtidig er jeg skeptisk. Hvordan har du tenkt å motstå fristelsen de neste 40-50 årene av ditt liv? Det å være seksuelt aktiv er jo mer enn normalt, og jeg vet med meg selv at bare tanken på å aldri ha sex er uaktuell. Selv om jeg er tiltrukket av lovlige jevnaldrende. Det er ikke meningen å fremstille deg som en tikkende bombe, men du skjønner hvor jeg vil? Uten at vi vet det, kan det være veldig mange pedofile som lever livet sitt helt normalt, uten å ha sex. Men vi kjenner bare til de tilfellene der det har gått galt. Det bildet tror jeg det blir hardt å snu. Jeg tror det er lett for en forelder å si at han/hun respekterer legningen din, og at h*n støtter deg i arbeidet for å få akksept for pedofili som legning. Men hvem synes det er greit at mannen i gata tenker søte tanker om dattera di på 8? Jeg ser uendelig mange scenarioer hvor det å være åpen om en slik legning har ulemper, sosialt sett. Har du feks spurt de to vennene dine som vet om legningen din, om de hadde villet overlatt barna sine til deg? Jeg tror ikke jeg hadde kunne gjort det, ikke engang det var min egen far som hadde stått frem som pedofil. Regner med at ettersom du har visst at du er pedofil i så mange år, så er det ingen problemstillinger jeg kan servere deg du ikke har tenkt på før. Kudos for at du står frem og lar folk lære og få besvart spørsmål. Men det arbeidet med å få mer akksept for pedofili som legning tror jeg du kan spare deg. De pedofile som missbruker barn gjør at folk ikke har mulighet til å assosiere pedofili med noe annet enn forferdelige handlinger. Du får ha lykke til med et over gjennomsnittlig kompleks følelsesliv. Håper også du får skrevet bok om temaet, kanskje i samarbeid med andre i samme situasjon? Jeg hadde kjøpt boka! Hei! Skulle ønske jeg kunne ha en seksualitet som du som jeg kunne leve ut! Dere er faktisk heldige, ikke glem det. Og jeg skjønner at det må være vanskelig og se for seg et liv uten sex, når man selv er glad i sex og er aktiv. Men om du var i min situasjon: at du ikke kunne ha sex fordi det ville skadet noen OG fordi det var forbudt, så hadde du også blitt tvunget til å avstå. Og mennesket er kapabel til å overleve mye. Det er en del av vårt overlevelsessinstinkt. Vi finner måter. I hvert fall de fleste! Jeg vet at det vil ta lang tid for å snu folks oppfatning av pedofile. Men vi er jo allerede i gang. Flere tusen har lest denne tråden f.eks. En halv million hørte radioprogrammet hvor jeg hadde med noen kommentarer. Mental Helse og Barnevakten.no er villige til å bli med på opprettelsen av et hjelpeapparat. Bare det vil være et signal overfor befolkningen. Så jeg kommer aldri til å gi meg når det gjelder å få aksept for den jeg er. Det mener jeg er en menneskerett. Har du sett filmen Milk? Vel, der har du meg;) Det er ikke viktig bare for meg og andre pedofile, men for de mange barn vi kan unngå bli offer for overgrep. Samfunnet har delansvar for overgrepene som skjer, pga hatet mot pedofile. Og helsevesenet har delansvar pga forsømmelsen av pedofiel, gjennom å ikke tilby hjelp. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Enig. Verten bare trakasserte han som faen da. Ting som kun skjer i daytime-Tv shows i USA. Idiotvert i et idiotprogram. Eksempel: Verten spør et spørsmål Den pedofile mannen begynner å svare for seg. Verten avbryter med ting som "You know what, i wanna punch you in the face" eller "Stand up! I won`t let you sit on my stage". Verten er jo ikke interessert i å diskutere pedofili, han er bare interessert i seertall. Det er litt som politikerne i Norge. De har ingen kunnskap om pedofili, men er bare interessert i å drive politisk spill. Og de bruker barn i sitt politiske spill, fordi mange overgrep kunne vært unngått om våre politikere hadde kunnskap om det. 1 Lenke til kommentar
Gjest G18 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Heisann, tenkte bare å skrive litt her. Er selv 18 år gammel og er i ganske stor grad pedofil. Er tiltrukket av jenter fra ca 8 år og oppover, men i motsetning til danielle her liker jeg også jenter på min egen alder. Slik sett vil jeg ikke ha så store problemer videre. Kommer sikkert til å følge med på tråden hvis det er noe. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Heisann, tenkte bare å skrive litt her. Er selv 18 år gammel og er i ganske stor grad pedofil. Er tiltrukket av jenter fra ca 8 år og oppover, men i motsetning til danielle her liker jeg også jenter på min egen alder. Slik sett vil jeg ikke ha så store problemer videre. Kommer sikkert til å følge med på tråden hvis det er noe. Hei! Ble veldig glad for at flere "som meg" melder seg på her. Tror du vi kunne holdt kontakten litt nærmere? Jeg lengter veldig etter å få snakket om dette med noen som har det sånn selv, og vil gjerne bli kjent med deg. Kan du ikke sende meg en mail? til: [email protected] (har ikke funnet ut om det er mot reglene å poste e-postadresse her, i så fall håper jeg moderator bare fjerner adressen, og ikke stenger meg ute eller noe sånt! *smile pent*) Lenke til kommentar
Gjest Jevvo Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Du tror virkelig du kan pakke alt dette pedofili-tullet ditt inn i silketøy, og så gjøre det GREIT å være pedofil? Saken er den at JEG tror ikke du ville latt vær å forgrepet deg på et barn dersom sjansen bød seg! SI MEG..hvis et nakent barn du fant opphissende (off, blir kvalm bare av å skrive) stod rett foran deg og bad deg om å gjøre ting, ville du virkelig sagt NEI til det? Der er jeg usikker på deg vettu. Jeg STOLER ikke på pedofile, fordi du har valgt å gå rundt å snakke om det som om det er en normal tilstand. Ja jeg kaller det en tilstand, for du har tydligvis mangel på noen essensielle hjerneceller. La meg gi deg et eksempel: en terrorist kaller seg selv en terrorist fordi han syns det er greit å være terrorister. I hvert fall føler han seg som en av dem, da han kunne ofret tusenvis av mennesker for sin egen stolthet, sin egen samvittighet. Riktignok BOMBER han igjen, men han går rundt å snakker om terrorister som om de skulle vært 'gode' mennesker med helt normale tanker. Det er akkurat det samme som DEG. DU er en terrorist. Du vil kanskje ikke slippe bomba i begynnelsen, men du har helt klart identifisert deg til å være èn av dem og støtte deres filosofi ! Mennesket kan IKKE stå imot fristelser dersom fristelsen blir alt for stor. En gang vil du knekke... Og jeg bare ber om at du på den dagen, ikke jobber med/er i nærheten av barn! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Og hva skiller pedofile fra andre seksuellt frustrerte mennesker? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Jevvo: Smellz like 'em trolls. Grow sum ballz 'n post it nicked (hørtes mer badass ut på engelsk). En ting som er sikkert, enten du liker det eller ikke, er at det finnes pedofile blant oss. Akkurat som det finnes blondiner, influensa, og illeluktende sko. Første RASJONELLE tanken er å bli enige om at pedofile er faenskapet selv. Og det er greit. Alle har sin mening. Mange vil skape lynsjestemning, henge pedofile etter ballene og slå seg på brystet etter en "god gjerning". Noe som er en forståelig tanke. Men som det har kommet frem i denne tråden, har dette lite for seg. Tenker man litt lengre, som denne tråden er et godt verktøy til å gjøre, er det MER RASJONELT å gå motsatt vei. Skape støtteapparat for eksempel, som TS ønsker. Det har kommet flere tilbakemeldinger, og den røde tråden i disse er i mine øyne; "pedofili er en legning, de er mennesker de og". Dette synes jeg er imponerende. Første jeg tenkte da jeg så tittel "spør en pedofil" var at her kommer det til å bli MYE trolling, useriøse trusler, seriøse trusler, banning og lynsjeholdninger. Det er imponerende hvor lite motstand tråden egentlig har møtt. Mon tro om noen "oppe i systemet" leser denne tråden (i såfall er jeg kjendis ). EDIT: Dessuten, terrorister er terrorister grunnet miljøbetingede forhold. I kontrast har jeg vanskelig for å tro at TS ble "oppdratt til å bli pedofil". En terrorist ønsker å utføre handlinger mot menneskeheten, TS vil det motsatte. Ifølge TS (homofile og mange heterofile vil være enig) kan han ikke noe for sin legning. Det er ikke et rasjonelt valg av TS. Det er et valg en terrorist har gjort å bli nettopp terrorist. Angående legning anbefales Hjernevask! Da mener jeg serien på NRK... hehe. Første gang i mitt liv jeg forsvarer en pedofil. Faen, hva har verden blitt til... Hvis moddy sletter Jevvos innlegg, så kan dette svaret også slettes Endret 16. mai 2010 av FlinkeFreddy 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 16. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2010 Du tror virkelig du kan pakke alt dette pedofili-tullet ditt inn i silketøy, og så gjøre det GREIT å være pedofil? Saken er den at JEG tror ikke du ville latt vær å forgrepet deg på et barn dersom sjansen bød seg! SI MEG..hvis et nakent barn du fant opphissende (off, blir kvalm bare av å skrive) stod rett foran deg og bad deg om å gjøre ting, ville du virkelig sagt NEI til det? Der er jeg usikker på deg vettu. Jeg STOLER ikke på pedofile, fordi du har valgt å gå rundt å snakke om det som om det er en normal tilstand. Ja jeg kaller det en tilstand, for du har tydligvis mangel på noen essensielle hjerneceller. La meg gi deg et eksempel: en terrorist kaller seg selv en terrorist fordi han syns det er greit å være terrorister. I hvert fall føler han seg som en av dem, da han kunne ofret tusenvis av mennesker for sin egen stolthet, sin egen samvittighet. Riktignok BOMBER han igjen, men han går rundt å snakker om terrorister som om de skulle vært 'gode' mennesker med helt normale tanker. Det er akkurat det samme som DEG. DU er en terrorist. Du vil kanskje ikke slippe bomba i begynnelsen, men du har helt klart identifisert deg til å være èn av dem og støtte deres filosofi ! Mennesket kan IKKE stå imot fristelser dersom fristelsen blir alt for stor. En gang vil du knekke... Og jeg bare ber om at du på den dagen, ikke jobber med/er i nærheten av barn! Hei, du er bekymret for at jeg ikke skal greie og holde meg, og at jeg en dag møter en fristelse som blir for stor å unngå. Du mener også at jeg mangler noen hjerneceller, og du sier at jeg støtter pedofiles filosofi. Alt dette respekterer jeg at du mener, og jeg klandrer deg ikke, for kunnskapen om pedofili er ekstremt lav blant folk flest. Hvis jeg spurte deg: Hva er pedofili? Hvem er pedofile? Hvordan skjer et overgrep? Hvem er overgriperne? Kunne du svart på det? Du trenger ikke svare, men la spørsmålene henge litt igjen i lufta... Det er vanskelig å overbevise noen over nettet, og skaffe tillit gjennom noen tastetrykk på en diskusjonstråd, så det er ikke sikkert jeg noen gang vil kunne overbevise deg om at jeg hverken er en fare for barn, mangler disse hjernecellene, eller støtter en filosofi som jeg har identifisert meg med. Men jeg skal likevel svare deg så godt jeg kan: 1. Det er mulig at du ikke tror på at jeg kan holde meg unna fristelser i livet. Men du har aldri levd en eneste dag i ditt liv som pedofil. Vi kunne byttet for en dag, og se hva du hadde gjort. En dag er kanskje ikke nok, men når du har levd som pedofil i mange år, har du brukt utrolig mye tid på å håndtere dette. Og for meg har det vært veldig viktig at pedofilien ikke skal ødelegge mitt liv, og ikke andre sitt liv. Dette har ført til at jeg nå arbeider for opprettelsen av hjelpeapparat for pedofile, samt forebyggign av overgrep. Jeg bryr meg INGENTING om at jeg må leve et liv uten sex. Hvordan kan jeg si det? Jo, for det betyr absolutt overhode ingen verdens ting, i forhold til å kjempe for at pedofile får hjelp, og at barn reddes fra å bli utsatt for overgrep. Hva i all verden betyr sex i forhold til noe så viktig? Det at jeg ikke har begått et overgrep, gjør at jeg greier og leve med dette. Det holder meg oppe hver dag det at jeg ikke har gjort noe galt. Og det er jeg fast bestemt på å holde på livet ut. 2. Jeg skjønner ikke hvilken pedofil filosofi du mener at jeg støtter? Jeg har ikke funnet en pedofil gruppe eller organisasjon som jeg følger. Jeg står helt alene, og min filosofi har jeg laget helt selv, basert på fagpersoner, fagkunnskap og forskning. Hvis du tror at jeg hører til i en aller gruppe og felles pedofil filosofi, så kan jeg fortelle deg at det ikke finnes noen felles pedofil filosofi. Faktisk vet jeg at jeg gjør meg svært upopulær blant noen pedofile, fordi de mener jeg ødelegger for de, vet og gå ut som pedofil, men likevel tar avstand fra sex med barn. Så du må ikke tro at jeg gjør dette for å føle tilhørighet til en eller annen pedofil "menighet". Jeg har aldri uttalt en eneste ting som kan skade et barn, og det jeg sier er med faglig forankring, ikke noe jeg innbiller meg. Og jeg vet ikke hva du sikter til når du sier at jeg mangler hjerneceller. Så det kan jeg ikke kommentere. Jeg tror du ville sett annerledes på det om vi var venner. 11 Lenke til kommentar
793 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Så du på videoen i det hele tatt? Så du hvorfor han blir tatt i mot som han blir?Ops. Var en stund siden jeg hadde sett akkurat DEN videoen, og jeg skjønner hva du mener. Om man hadde sett alle delene av showet, ville man sett hvordan både publikum og programlederen fordømmer mange av de samme holdningene og utsagnene som Danielle har kommet fram med. Jeg kan ikke sidestille meg med den mannen, fordi vi har helt ulike syn på ting.Det forstår jeg. Beklager, det innlegget mitt kom litt feil ut. Endret 16. mai 2010 av 793 Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Hei, jeg synes det er jævlig kult av deg at du klarer å stå fram, det står det virkelig respekt av. Jeg lurer på, hva synes du om hvordan barn tidligere å tidligere blir "sexualisert". Altså at det er mulig å kjøpe mer "utfordrende" til unger under 8 år o.l. Nå har det jo roet seg litt i det siste tror jeg etter at noen mødre klaget på dette, men spørsmålet mitt står fortsatt Kan også nevne at jeg ble jævlig forbanna når jeg så den videoen, hva faen er galt med hodet til verten der, greit kanskje han ikke liker pedofile, men når du først får inn en gjest i studio så er det faktisk vanlig folkeskikk å høre på folk, han er jo den som oppfører seg som et monster, i tillegg kommer han med direkte trusler. Hadde jeg vært gjesten der hadde jeg sagt at dette gidder jeg ikke å bruke tiden min på og så gått. (selv om det er lett å være nett-tøff og etterpåklok) Endret 16. mai 2010 av Perrern 2 Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hei, jeg synes det er jævlig kult av deg at du klarer å stå fram, det står det virkelig respekt av. Jeg lurer på, hva synes du om hvordan barn tidligere å tidligere blir "sexualisert". Altså at det er mulig å kjøpe mer "utfordrende" til unger under 8 år o.l. Nå har det jo roet seg litt i det siste tror jeg etter at noen mødre klaget på dette, men spørsmålet mitt står fortsatt Kan også nevne at jeg ble jævlig forbanna når jeg så den videoen, hva faen er galt med hodet til verten der, greit kanskje han ikke liker pedofile, men når du først får inn en gjest i studio så er det faktisk vanlig folkeskikk å høre på folk, han er jo den som oppfører seg som et monster, i tillegg kommer han med direkte trusler. Hadde jeg vært gjesten der hadde jeg sagt at dette gidder jeg ikke å bruke tiden min på og så gått. (selv om det er lett å være nett-tøff og etterpåklok) Takk for støtten! Jeg vet ikke helt jeg når det gjelder denne seksualiseringen. Jeg tror kanskje ikke en 8-åring tenker "nå er jeg sexy og skal gjøre andre kåt" hvis hun går med et kort skjørt eller utringet topp. Men jeg vet jo ikke! Jeg synes i hvert fall det er trist at yngre og yngre barn føler et press når det gjelder kropp og utseende, og at det finnes 8-åringer med anorexia. Enig i at verten var syk! Og han så forresten svært latterlig ut med brunkrem i hele ansiktet og skallen:P Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg formulerte meg visst ikke helt riktig der, så plutselig at jeg glemte å skrive noe greier sånn går det når man tenker for mye mens man skriver Jeg tenkte egentlig at tror du det er vanskeligere for visse pedofile å holde seg på riktig side av loven, når barn i mindre og mindre alder blir kledd mer utfordrende? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Tror unge barn som kler seg slikt mest gjør det for å ligne på voksne uten helt å tenke over hva de faktisk driver med. 1 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Mennesket kan IKKE stå imot fristelser dersom fristelsen blir alt for stor. En gang vil du knekke... Og jeg bare ber om at du på den dagen, ikke jobber med/er i nærheten av barn! Selv om fristelsen er stor så betyr ikke det at man automatisk mister vetten til å tenke. i så fall så vil jeg gjerne ha bevis. Det er ikke noe tvil om at et voksen menneske ville valgt seg selv enn et lite barn hvis det sto mellom døden.. Og fristelsen for å leve er jævlig stor. større enn alt annet, med mindre man finner enn med selvmordstanker men i følge deg så ville du vel valgt barnet ditt. "jeg har lyst til å leve. drep heller sønnen/dattera mi" Endret 16. mai 2010 av Cpt.Awesome Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg formulerte meg visst ikke helt riktig der, så plutselig at jeg glemte å skrive noe greier sånn går det når man tenker for mye mens man skriver Jeg tenkte egentlig at tror du det er vanskeligere for visse pedofile å holde seg på riktig side av loven, når barn i mindre og mindre alder blir kledd mer utfordrende? Jeg kan ikke snakke for alle pedofile, men for min del blir jeg ikke mer tiltrukket om små barn går i klær som nesten kan virke "horete". Da forsvinner det barnlige på en måte, og de blir som små voksne. Det samme gjelder denne TV-serien Little miss perfect (eller hva den heter). Mange tenker kanskje det er en drømmeserie for pedofile, men jeg synes bare det er ekkelt og se på! Men selv om jeg kanskje blir mer tent dersom jenta er lettkledd (t-skjorte og skjørt f.eks.)så gjør ikke det at jeg mister kontrollen. På fredag så jeg den nydeligste jenta jeg noen gang har sett, og tenkte "herlighet det er ikke mulig å være så pen!", og jeg ble helt varm og pulsen steg, og jeg kunne ikke fatte hvordan noen kunne være så fin. Men jeg ble ikke overgriper av den grunn! 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Mennesket kan IKKE stå imot fristelser dersom fristelsen blir alt for stor. En gang vil du knekke... Og jeg bare ber om at du på den dagen, ikke jobber med/er i nærheten av barn! Vil det si at du i praksis kan være en overgriper dersom fristelsen blir for stor? Rimelig snevert syn på ting må eg si. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Jeg har spurt Kripos tidligere om hvorfor tegninger er forbudt. De mener at det kan vekke lyster hos potensielle overgripere. Selv kan jeg ikke fatte og begripe at et menneske kan bli tent av en tegning. Hvis slike tegninger var lov i Norge, ville jeg aldri i verden sittet og tilfredsstilt meg selv til en tegning! Jeg har som hovedregel at jeg aldri stiller meg kritisk til det norske lovverket, fordi jeg respekterer det. Jeg bare sier nå hvordan det er. Nå er det godt mulig at kripos handler utenfor loverket, fordi når jeg leser loven er ikke det jeg får ut av det som er skrevet. Tross alt, ingen har blitt dømt for bestittelse av lolicon så hvordan vet du at Kripos har rett. I loven står det a. produserer, anskaffer, innfører, besitter, overlater til en annen eller mot vederlag eller planmessig gjør seg kjent med fremstilling av seksuelle overgrep mot barn eller fremstilling som seksualiserer barn, Det som står uthevet er det de bruker, men det er et problem. De skriver også at barn er - personer som er eller fremstår som under 18 år Bilder er ikke personer, er de vel? Ikke er det mulig å putte en alder på dem heller. Jeg tviler sterkt på at de ville klart å straffe noen for å ha loliconbilder hjemme. http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html#204a Men uansett, tøft at du står frem. Jeg synes folk er vanvittig liberale her, trodde folk ville komme til å fortelle hvor syk og jævlig han var og hvordan han bare burde drepe seg selv. I veldig mange andre land ville det ha vært reaksjonen. Og jeg har et spørsmål. Hva gjør du når du besøker familier og venner med barn? Ignorer du dem og er bare sammen med de voksne, leker du med dem? Hvis det siste, blir du tiltrukket til barna du leker med? Endret 16. mai 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Har du sett denne videoen? Hva tenker du om den? Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Nå er det godt mulig at kripos handler utenfor loverket, fordi når jeg leser loven er ikke det jeg får ut av det som er skrevet. Tross alt, ingen har blitt dømt for bestittelse av lolicon så hvordan vet du at Kripos har rett. I loven står det a. produserer, anskaffer, innfører, besitter, overlater til en annen eller mot vederlag eller planmessig gjør seg kjent med fremstilling av seksuelle overgrep mot barn eller fremstilling som seksualiserer barn, Det som står uthevet er det de bruker, men det er et problem. De skriver også at barn er - personer som er eller fremstår som under 18 år Bilder er ikke personer, er de vel? Ikke er det mulig å putte en alder på dem heller. Jeg tviler sterkt på at de ville klart å straffe noen for å ha loliconbilder hjemme. http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html#204a Men uansett, tøft at du står frem. Jeg synes folk er vanvittig liberale her, trodde folk ville komme til å fortelle hvor syk og jævlig han var og hvordan han bare burde drepe seg selv. I veldig mange andre land ville det ha vært reaksjonen. Og jeg har et spørsmål. Hva gjør du når du besøker familier og venner med barn? Ignorer du dem og er bare sammen med de voksne, leker du med dem? Hvis det siste, blir du tiltrukket til barna du leker med? Hei, Kripos følger norges lover, noe mer enn det kan de ikke gjøre, og tegninger og animasjon som seksualiserer barn er forbudt i Norge. Det ligger alltid forklaringer fra justisdepartementet til lovene som opprettes, og i departementes beskrivelse av hva som regnes som barneporno står det: Tegninger og datagrafikk mv. omfattes av en naturlig forståelse av begrepet skildring. SIkkert ikke vært noen saker hvor noen har blitt tatt for slikt materiale, det er kanskje ikke de bruker mest tid på. Men i teorien kan du bli det. Blir du f.eks. tatt med vanlig barneporno PLUSS tegninger, vil tegningene være med på å øke straffen du får. Selv om det ikke står alder på personer (hverken i ekte bilder eller tegninger), så vil man bli dømt dersom det kan se ut som de er under 18. I tillegg kan man bli dømt av å ha bilder av noen på 40 som fremstilles som et barn seksuelt. Det er ganske innskjerpet de siste årene dette her. SÅ til spørsmålet ditt: Jeg føler ikke at jeg må unngå barna for å kontrollere meg. Jeg leker gjerne med de jeg, hvis jeg ikke er sliten da, da kan jeg og bli gal av små bråkete barn, som alle andre! Jeg prøver og blokkere ut at jeg kan bli tiltrukket av de i sånne situasjoner, men ikke alltid det går. Uansett, er det snakk om barn i helt nær familie, så blir jeg ikke tent. Det blir incesttanker. Lenke til kommentar
Gjest Danielle Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Har du sett denne videoen? Hva tenker du om den? Hadde ikke sett den før! Mener du hva jeg mener sånn moralsk om at barn danser i sånne klær og til sånn musikk? Eller spør du om jeg blir tent av det? Den moralske siden i meg er 2-delt. Den ene siden spør: Hvorfor må de være så lettkledd? Den andre siden spør: Seksualiserer vi noe som barna selv ikke mener? Det er ikke sikkert barna ser på seg selv som sexy og utfordrende. Det er sikkert ikke ord de tenker engang. Men man vet jo ikke! Om jeg blir tent av det velger jeg og holde for meg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg