Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!

Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Gjest Danielle

Ser at i bloggen at det ikke gjøres forskjell på pedofile og pedofile overgripere. Det er jo dumt. Med tanke på at mange mennesker (som ikke har lest denne tråden) drar konklusjonen at pedofile=overgripere, hvordan reagerte du da det ble avdekket en overgripssituasjon i kirken for en liten stund tilbake?

Ja, det er helt vanlig at folk flest tror pedofile og overgripere er det samme. Noen ganger står det også "pedofile overgripere". Men hva er forskjellen på overgrep begått av en pedofil eller en hetrofil? Folk kjenner ikke til hva begrepene betyr. Men nå lærer jo folk her, så det er jo en start:)

Jeg, som alle andre, reagerer med avstand fra overgrepene i kirken. Det vil ethvert friskt menneske gjøre. Men jeg reagerer veldig på at saken ble kalt "pedofiliskandale" i norsk media. Og bloggere kopierer jo medias vinkling, slik at bloggere også bruker pedofil-ordet.

Jeg tviler på at det er mange av overgriperne i den katolske kirke som var pedofil. Antakeligvis dreier det seg om en ego-dyston seksualitet i kombinasjon med at de lever i en sex-negativ kultur.

Undersøkelser viser av overgrep har større forekomst i sex-negative kulturer. I tillegg møter de en homo-negativ kultur. Ego-dyston seksualitet betyr at de har en legning som er totalt uforløst. En god del overgripere har en uforløst homoseksualitet. De nektet og godta at de var homofile, slik at de har lagt fullstendig lokk på muligheten for at de kunne være homofil. Når de så ikke fungerer med kvinner, og nekter og godta at de er homofil, blir de seksuelt frustrert. Dette kan føre til ensomhet, savn av kjærlighet, omsorg og sex. I verste fall skjer det at de søker trøst hos barn, selv om de ikke er tiltrukket av de.

Dette er et godt eksempel på hvordan overgrep kan skje uten at overgriperen er pedofil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Danielle

Hvor gammel var den yngste jenta du har hatt sex med?

Dude, har du lest i tråden i det hele tatt...? Han har aldri hatt sex med noen mindreårige står det sikkert 20 ganger i tråden.

Hater folk som ikke leser tråder før de buser ut med spørsmål som er besvart på hver eneste side i en tråd.

Ja, ettersom jeg aldri har hatt sex med mindreårige, ser jeg ingen grunn til at det er interessant om mine sexpartnere har vært 16, 20, 30, 40, eller hva. Det blir rett og slett off topic;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er noen kommentarer fra voksne mennesker på facebook om pedofile :

Jævla svina... ta alt sammen... vekk med driten...

kastres uten bedøvelse og helst med gaffel eller noe slikt noe.

Hva med å kastrere de med et kniv, la de vær i noen timer eller dager for så å henge de.

De bør holdes isolert resten av livet.

De burde helst avlives

Men man kan vel ikke forvente noe annet ? Dessverre.

Er en synd og skamm at alle pedofile går under samme kam, når det finnes sånne som deg TS!

*skulel skrive mere men rekker ikkenå

Endret av spetwols
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Dude, har du lest i tråden i det hele tatt...? Han har aldri hatt sex med noen mindreårige står det sikkert 20 ganger i tråden.

Hater folk som ikke leser tråder før de buser ut med spørsmål som er besvart på hver eneste side i en tråd.

Ja, ettersom jeg aldri har hatt sex med mindreårige, ser jeg ingen grunn til at det er interessant om mine sexpartnere har vært 16, 20, 30, 40, eller hva. Det blir rett og slett off topic;)

Det er da litt forskjell på noen som akkurat har fylt 16, og noen som er 30 eller 40?

Når det er sagt, all ære til deg som er så åpen om dette! Og jeg respekterer deg virkelig om du greier å gå igjennom hele livet uten å gjøre noe med et barn.

De vennene dine som vet om dette, lar de deg være alene med sine barn?

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Her er noen kommentarer fra voksne mennesker på facebook om pedofile :

Jævla svina... ta alt sammen... vekk med driten...

kastres uten bedøvelse og helst med gaffel eller noe slikt noe.

Hva med å kastrere de med et kniv, la de vær i noen timer eller dager for så å henge de.

De bør holdes isolert resten av livet.

De burde helst avlives

Men man kan vel ikke forvente noe annet ? Dessverre.

Er en synd og skamm at alle pedofile går under samme kam, når det finnes sånne som deg TS!

*skulel skrive mere men rekker ikkenå

Ja, det er jo bare et tegn på totalt mange på kunnskap. Jeg skulle gjerne ha anmeldt de for disse uttalelsene, men det ville bety at jeg måtte oppgi personopplysninger om meg selv, og også kanskje møte de i retten. Det disse personene nemlig ikke vet, er at det er ulovlig og skrive at de burde drepes, tortureres og slikt. Alle er beskyttet av norsk lov når det gjelder støtende utsagn som dette, til og med pedofile.

Men jeg tror det er sånn at man må føle seg personlig støtt av det. Så det går ikke hvis en ikke-pedofil anmelder det fordi pedofile blir støtt av det.Men jeg skulle likt at de fikk vite at de faktisk er kriminelle i det de kommer med slike utsagn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Det er da litt forskjell på noen som akkurat har fylt 16, og noen som er 30 eller 40?

Når det er sagt, all ære til deg som er så åpen om dette! Og jeg respekterer deg virkelig om du greier å gå igjennom hele livet uten å gjøre noe med et barn.

De vennene dine som vet om dette, lar de deg være alene med sine barn?

Jo, så klart, men det har ikke noe med pedofili å gjøre.

De 2 vennene mine som vet om det, har ikke barn selv. Vi får se hvordan de føler det når de får barn. Jeg håper at de vil stole på meg!

Takk for støtten:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det finnes nok mange fler, men det er ikke alle som har mot til å stå fram. Noe som er forståelig når man ser hvordan det går med det som faktisk gjør det:

Kildekritikk, kildekritikk og kildekritikk. Vedkommende i den filmen du linker til der er alt trådstarter ikke er. Den rake motsetning.

Lenke til kommentar

Du skrev tidlig i tråden;

"Da jeg var 17 var jeg forelsket i ei på 11, og begynte og tenke at jeg kanskje var pedofil."

Selv synes jeg det er litt rart at det skal være et tegn på at man er pedofil.

Når man er i pubertetsalderen er man hormonelt forvirret. Og det at en gutt på 17 skulle synes at en jente på 11, som tross alt kommer tidligere i puberteten er pen, tiltrekkende eller lignende er ingen umulighet.

Bare det at man er type "forelsket" i personen pga feks utseendet (pent ansikt) gjør ikke at man er pedofil av den grunn.

Med mindre det er mer seksuelle tanker og fantasier inni bildet. Og blir man derimot værende på det stadiet at man fortsatt er forelsket i 11åringer når man har passert 20 og skulle været ferdig med puberteten for lengst. Da er det noe annet.

Poenget her er at man ikke kan finne ut av om man er pedofil når man fortsatt er å regne som barn selv. Et barn kan ikke være pedofil.

Videre tenker jeg at:

Dersom man gjennom hele undomstiden nesten aktivt leter etter seksuelle tegn hos en selv og aktivt knytter dem til pedofili, så ser jeg ikke bort ifra at dette igjen kan gjøre at man "blir/gjør seg selv" pedofil.

Sammenlign det med hypokondere som tror de har vondter overalt, og overbeviser seg selv om at det er kreft og aids bare de får voksesmerter. Til slutt så tenker de disse tankene så mye at de gjør seg selv syke.

Eller:

- Jeg tok et eple som hadde falt ned på bakken fra naboens epletre....Er jeg en tyv?

- Jeg skulle ønske invandringen til norge ikke var så stor.... Er jeg en Rasist?

- Jeg kjører Mercedes Benz, samme bilmerke som Hitler.... Er jeg en Nazist?

- Når jeg har eksamen, tar jeg alltid fler kladdeark enn jeg bruker.. Er jeg kleptoman?

Sier ikke at dette er tilfelle her, men synes dette er en gjennganger bland svært mange med lidelser knyttet til psyken. At man systematisk innarbeider en tro om at man er det ene og det andre, på bakgrunn av rene bagateller. Til slutt tar denne tanken helt overhånd og man både tror, og handler akkurat som om man var nettopp det.

(så det ikke skal være tvil, dette innlegget henvender seg til trådstarter, ikke videoen over.)

Endret av JLord
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hopper inn etter å ha lest 4 sider.

Jeg har innsett at pedofili er en legning og jeg velger å respektere det. Men som du skriver tidlig (side 1-2) at de vi i tabu-Norge tenker på som pedofile er overgriperne er de som ikke motstår fristelsen. At du lever med legningen din på den måten du gjør, ved å avstå fra sex med de menneskene du er tiltrukket av står det respekt av. Samtidig er jeg skeptisk. Hvordan har du tenkt å motstå fristelsen de neste 40-50 årene av ditt liv?

Det å være seksuelt aktiv er jo mer enn normalt, og jeg vet med meg selv at bare tanken på å aldri ha sex er uaktuell. Selv om jeg er tiltrukket av lovlige jevnaldrende.

Det er ikke meningen å fremstille deg som en tikkende bombe, men du skjønner hvor jeg vil?

Uten at vi vet det, kan det være veldig mange pedofile som lever livet sitt helt normalt, uten å ha sex. Men vi kjenner bare til de tilfellene der det har gått galt. Det bildet tror jeg det blir hardt å snu.

Jeg tror det er lett for en forelder å si at han/hun respekterer legningen din, og at h*n støtter deg i arbeidet for å få akksept for pedofili som legning. Men hvem synes det er greit at mannen i gata tenker søte tanker om dattera di på 8?

Jeg ser uendelig mange scenarioer hvor det å være åpen om en slik legning har ulemper, sosialt sett. Har du feks spurt de to vennene dine som vet om legningen din, om de hadde villet overlatt barna sine til deg?

Jeg tror ikke jeg hadde kunne gjort det, ikke engang det var min egen far som hadde stått frem som pedofil.

Regner med at ettersom du har visst at du er pedofil i så mange år, så er det ingen problemstillinger jeg kan servere deg du ikke har tenkt på før. Kudos for at du står frem og lar folk lære og få besvart spørsmål. Men det arbeidet med å få mer akksept for pedofili som legning tror jeg du kan spare deg. De pedofile som missbruker barn gjør at folk ikke har mulighet til å assosiere pedofili med noe annet enn forferdelige handlinger.

Du får ha lykke til med et over gjennomsnittlig kompleks følelsesliv. Håper også du får skrevet bok om temaet, kanskje i samarbeid med andre i samme situasjon? Jeg hadde kjøpt boka!

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar

Det finnes nok mange fler, men det er ikke alle som har mot til å stå fram. Noe som er forståelig når man ser hvordan det går med det som faktisk gjør det.

Frustrerendes å se den filmen. Den verten gav han aldri en sjanse til å forklare noe som helst.

Mitt syn på pedofili er at det ikke gjør noen verdens ting så lenge ingen blir skadet.

Lenke til kommentar

Enig. Verten bare trakasserte han som faen da. Ting som kun skjer i daytime-Tv shows i USA. Idiotvert i et idiotprogram.

Eksempel:

Verten spør et spørsmål

Den pedofile mannen begynner å svare for seg.

Verten avbryter med ting som "You know what, i wanna punch you in the face" eller "Stand up! I won`t let you sit on my stage".

Lenke til kommentar
At du lever med legningen din på den måten du gjør, ved å avstå fra sex med de menneskene du er tiltrukket av står det respekt av. Samtidig er jeg skeptisk. Hvordan har du tenkt å motstå fristelsen de neste 40-50 årene av ditt liv?

Det å være seksuelt aktiv er jo mer enn normalt, og jeg vet med meg selv at bare tanken på å aldri ha sex er uaktuell. Selv om jeg er tiltrukket av lovlige jevnaldrende.

Det finnes ganske mange helt normale mennesker som av forskjellige grunner ikke er spesielt attraktive hos det motsatte kjønn. Jeg finner deg ganske troverdig at ganske mange heterofile på både 30 og 40 år som har levd uten sex hele sitt liv, men det er allikavel ingen som er livredde for at de skal begå overgrep eller voldtekter? Hvorfor skal det være forskjellig fra heterofile og pedofile (eller homofile for den saks skyld)?.

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Det finnes nok mange fler, men det er ikke alle som har mot til å stå fram. Noe som er forståelig når man ser hvordan det går med det som faktisk gjør det:

http://www.youtube.com/watch?v=KJONFnhI_cc

Har blandede følelser etter å ha sett denne videoen. For det første dreier dette seg om en syk mann. En mann som har utviklet en kognitiv forstyrrelser, som gjør at han ikke ser det gale i å ha sex med barn så lenge de har "samtykket". Men det er derfor vi har en seksuell lavalder, fordi barn ikke har forutsetningene til å samtykke. De kan si ja, men det er fordi de enten ikke tør si nei, eller selv skjønner konsekvensene av å si ja.

Men, programlederen virker også ganske syk. Nå er jo dette et underholdningsprogram, og i en stil vi aldri ville sett her i Norge. Dette er ikke et seriøst intervju om pedofili og overgrep, men en type psykisk tortur som faktisk ikke hjelper den syke mannen.

Jeg hadde ikke blitt overrasket om den syke mannen begikk sitt første overgrep rett etter programet, i frustrasjon og depresjon. Det kan jeg si med god faglig forankring.

Jeg kan ikke sidestille meg med den mannen, fordi vi har helt ulike syn på ting. Jeg kunne aldri laget en nettside som tipset om hvor barn vanket. Men jeg håper og få med meg Helsedirektoratet på å lage en offentlig nettside med informasjon og kunnskap, og råd om hvor man kan få hjelp. Samt med informasjon til pårørende, og offer for overgrep.

Lenke til kommentar

Det finnes ganske mange helt normale mennesker som av forskjellige grunner ikke er spesielt attraktive hos det motsatte kjønn. Jeg finner deg ganske troverdig at ganske mange heterofile på både 30 og 40 år som har levd uten sex hele sitt liv, men det er allikavel ingen som er livredde for at de skal begå overgrep eller voldtekter? Hvorfor skal det være forskjellig fra heterofile og pedofile (eller homofile for den saks skyld)?.

Det er helt fair at folk velger å leve uten sex, men jeg tviler på at alle pedofile (som også er helt normale mennesker med sexlyst(?)) ikke har noe problem med å leve uten sex.

Hvis en pedofil skal ha sex med en han eller hun er tiltrukket til blir det automatisk et overgrep ettersom et barn ikke kan samtykke til sex (som den ellers så usaklige programlederen i videoen over sier). Ihvertfall ikke på samme måte som en voksen person.

Lenke til kommentar
Gjest Danielle

Du skrev tidlig i tråden;

"Da jeg var 17 var jeg forelsket i ei på 11, og begynte og tenke at jeg kanskje var pedofil."

Selv synes jeg det er litt rart at det skal være et tegn på at man er pedofil.

Når man er i pubertetsalderen er man hormonelt forvirret. Og det at en gutt på 17 skulle synes at en jente på 11, som tross alt kommer tidligere i puberteten er pen, tiltrekkende eller lignende er ingen umulighet.

Bare det at man er type "forelsket" i personen pga feks utseendet (pent ansikt) gjør ikke at man er pedofil av den grunn.

Med mindre det er mer seksuelle tanker og fantasier inni bildet. Og blir man derimot værende på det stadiet at man fortsatt er forelsket i 11åringer når man har passert 20 og skulle været ferdig med puberteten for lengst. Da er det noe annet.

Poenget her er at man ikke kan finne ut av om man er pedofil når man fortsatt er å regne som barn selv. Et barn kan ikke være pedofil.

Videre tenker jeg at:

Dersom man gjennom hele undomstiden nesten aktivt leter etter seksuelle tegn hos en selv og aktivt knytter dem til pedofili, så ser jeg ikke bort ifra at dette igjen kan gjøre at man "blir/gjør seg selv" pedofil.

Sammenlign det med hypokondere som tror de har vondter overalt, og overbeviser seg selv om at det er kreft og aids bare de får voksesmerter. Til slutt så tenker de disse tankene så mye at de gjør seg selv syke.

Eller:

- Jeg tok et eple som hadde falt ned på bakken fra naboens epletre....Er jeg en tyv?

- Jeg skulle ønske invandringen til norge ikke var så stor.... Er jeg en Rasist?

- Jeg kjører Mercedes Benz, samme bilmerke som Hitler.... Er jeg en Nazist?

- Når jeg har eksamen, tar jeg alltid fler kladdeark enn jeg bruker.. Er jeg kleptoman?

Sier ikke at dette er tilfelle her, men synes dette er en gjennganger bland svært mange med lidelser knyttet til psyken. At man systematisk innarbeider en tro om at man er det ene og det andre, på bakgrunn av rene bagateller. Til slutt tar denne tanken helt overhånd og man både tror, og handler akkurat som om man var nettopp det.

(så det ikke skal være tvil, dette innlegget henvender seg til trådstarter, ikke videoen over.)

Hei, takk for ditt gode innlegg i saken.

Det at et barn ikke kan være pedofil, er både sant og ikke sant. Når vi er 4-5 år kommer vi i det som kalles adrenal pubertet (usynlig pubertet). Den varer frem til cirka 10 års alder. Og i denne perioden danner kroppen et seksuelt morsmål, altså det man tiltrekkes av, og som vi vil trekkes mot når vi kommer i puberteten og skal inn i voksenseksualitetens verden. Det betyr at innen vi er 10 år, har man utviklet seg til å bli hetro, homo, pedo osv.

MEN, at en 17-åring er pedofil fordi han forelsker seg i ei på 11, trenger absolutt ikke bety at han er pedo, som du skriver. Det kan være enkeltpersoner man plutselig blir betatt av, uten at det trenger og bety noe. Måten man definerer noen som pedofil på, er å se på et mønster over lengre tid, og minimum 6 måneder. Hvis en 17-åring i minium 6 måneder føler seg seksuelt tiltrukket barn, dreier det seg om en pedofil legning. Han kan være ekslusivt pedofil (altså bare tenne på barn), eller like voksne i tillegg.

Det du nevner med å "tro" man har en legning, kalles tvangstanker. Og jeg vet at det er en del ungdommer som er så livredde for å bli pedofil, at de ikke greier og slutte og tenke på at de kanskje er det. Kanskje tester de seg selv, for å se om de blir opphisset av tanken på sex med barn. Hvis de da blir opphisset, vil de tolke dette som en bekreftelse på at de var pedofile. Selv om kroppen kanskje ble opphisset av andre årsaker, f.eks. spenningen i å fantasere om noe forbudt.

Men det er også mange ungdommer som ER pedofile, og som sliter veldig med dette. Jeg har gått gjennom henvendelser barn har kommet med til en anonym helsetjeneste for barn. Og det er MANGE ungdommer som er pedofile, og som har det forferdelig med seg selv. Flere av de vurderer også selvmord pga dette. Så vi må nok erkjenne at fenomenet starter tidlig. Og hvis vi erkjenner det, og får laget et hjelpeapparat, så kan vi redde de.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kaktuz: Javisst. Men hvorfor bruker du ordet "velger"? Det er slett ikke alle heterofile som kan få seg noe om de bare ønsker det hardt nok. Det er ikke de som kan velge jeg snakker om, de er totalt irrelevante i denne sammenhengen.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Kaktuz: Javisst. Men hvorfor bruker du ordet "velger"? Det er slett ikke alle heterofile som kan få seg noe om de bare ønsker det hardt nok. Det er ikke de som kan velge jeg snakker om, de er totalt irrelevante i denne sammenhengen.

Nå skjønner jeg hvem du vil frem til. Godt poeng!

Jeg skal sove på den :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...