Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Hei, jeg er en pedofil mann i 20-årene som gjerne tar imot spørsmål dere måtte rundt pedofili og det og leve med en slik legning. Jeg vet at pedofili er noe de fleste har sterke meninger om, men ingen vet egentlig noe. Så jeg ønsker og spre kunnskap og opplysning om dette. Jeg var blant annet intervjuet i NRK P1 under Her og nå 26. april om dette. Tror programmet ligger på sidene deres fortsatt hvis noen vil høre det. Jeg tåler kritikk og motstand, men minner om at trusler er forbudt i Norge, også når det gjelder pedofile. 111 Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Har du noen gang vurdert kjemisk eller fysisk kastraksjon? Hva med selvmord? 33 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Har du noen gang handlet på din legning? Hvor gammel var du når du først fant ut at du var pedofil? 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Modig av deg å gjøre deg tilgjengelig for kritikk og spørsmål på den måten Når og hvordan oppdaget du legningen din? Hva gjør du for å ikke utøve legningen? 3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Jeg skal ikke være fordumsfull å komme med et sakelig spørsmål. har pedofile bare seksuell eller er det kjærlighetsforhold man føler eller begge deler? Takker for svar Endret 13. mai 2010 av Mr.Duklain 2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Kult at du er åpen om det, og klar over det selv! Jeg har noen saklige spørsmål: - Hvorfor tror du "vanlige" pedofile ikke klarer å holde tilbake lystene sine, og forgripe seg på barn? - Har du noen gang forgrepet deg på et barn? - Jeg er heterofil, og er generelt en puppemann. Hvordan blir fokuseringen i ditt tilfelle? - I homofili-debatt-stil: Er det medfødt, eller er det hendelser i barndommen din som ligger bak? Har flere spørsmål som jeg kommer med senere! Endret 13. mai 2010 av FlinkeFreddy 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 - Jeg er heterofil, og er generelt en puppemann. Hvordan blir fokuseringen i ditt tilfelle? Veldig godt spørsmål. Kanskje litt vanskelig for oss å sette oss inn i, men vil gjerne høre litt mer om nøyaktig hva som gjør atraksjonen. Har et spørsmål til. Man hører ofte at folk som forgriper seg er ofre for misbruk selv. Ble du selv utsatt for seksuelle handlinger (unnlater å bruke ordet "misbrukt" med vilje nå. ) som liten? 1 Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 - Hvorfor tror du "vanlige" pedofile ikke klarer å holde tilbake lystene sine, og forgripe seg på barn? Nå er jeg strengt tatt ikke kvalifisert til å kommentere dette; men tror du ikke "vanlige" pedofile holder tilbake, men enkelte ikke gjør det? Jeg mistenker at det fins langt flere pedofile og zoofile enn man innbiller seg. Eller er jeg helt på jordet nå? 7 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) - Hvorfor tror du "vanlige" pedofile ikke klarer å holde tilbake lystene sine, og forgripe seg på barn? Nå er jeg strengt tatt ikke kvalifisert til å kommentere dette; men tror du ikke "vanlige" pedofile holder tilbake, men enkelte ikke gjør det? Derav "vanlige", kontra vanlige. Media har fremstilt pedofile som overgrepsmenn. Tenker man på pedofile, tenker man på kriminelle seksuelle handlinger med barn til tross for at det er en legning og ikke handlingen i seg selv. Jeg kan omdefinere spørsmålet: Hvorfor tror du (TS) at noen/mange/noen få/nesten alle pedofile ikke klarer å holde tilbake sine lyster, i lys av at det er den/en av de verste kriminelle handlingen(e) man kan gjennomføre? Endret 13. mai 2010 av FlinkeFreddy 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Har du noen gang vurdert kjemisk eller fysisk kastraksjon? Hva med selvmord? Hei, nei jeg har ikke vurdert noe av dette. Kastrering viser til dels svært dårlige resultater. Og heldigvis har seriøse terapeuter for lengst skjønt at legning ligger i hodet, ikke i kjønnsorganet. Mange av overgriperne som har blitt kastrert, har begått flere overgrep etter kastreringen enn før. Dette fordi den seksuelle frustrasjonen forverres, og livskvaliteten forverres. Jeg har heldigvis ikke blitt suicidal av dette. Men i fare for at jeg skulle bli det, stod jeg frem til mine 2 nærmeste venner. Det er kanskje takket være de at jeg er her i dag. 30 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Har du noen gang handlet på din legning? Hvor gammel var du når du først fant ut at du var pedofil? Hei! Nei, jeg har ikke utøvd min legning, og er takknemlig for at jeg vet forskjellen på rett og galt:) Jeg var 14 år da jeg begynte og oppdage at jeg likte yngre. Men jeg tenkte ikke så mye over det da. Men da jeg var 16-17 så begynte og tenke "er jeg pedofil?". Men jeg valgte og undertrykke det og tenkte at det helt sikkert går over. Men nå har jeg erkjent at jeg er det. Det er blandede følelser rundt det. Lettelse over å kunne være ærlig med meg selv, men også en nedtur fordi jeg nå vet at det aldri går over. 24 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hvorfor tror du (TS) at noen/mange/noen få/nesten alle pedofile ikke klarer å holde tilbake sine lyster, i lys av at det er den/en av de verste kriminelle handlingen(e) man kan gjennomføre? Hvorfor påstår du at nesten alle pedofile ikke klarer å holde seg? Er det ikke bedre å stille spørsmålet uten å spekulere i hvor stor andel av dem det er snakk om? 1 Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) - Jeg er heterofil, og er generelt en puppemann. Hvordan blir fokuseringen i ditt tilfelle? Veldig godt spørsmål. Kanskje litt vanskelig for oss å sette oss inn i, men vil gjerne høre litt mer om nøyaktig hva som gjør atraksjonen. Har et spørsmål til. Man hører ofte at folk som forgriper seg er ofre for misbruk selv. Ble du selv utsatt for seksuelle handlinger (unnlater å bruke ordet "misbrukt" med vilje nå. ) som liten? Det kan du bare spørre IHS om. Eneste muligheten for å bli pedofil er at du blir voldatt av en pedofil når du er barn også "smitter" pedofilien over:p Pedofili startet med en ur pedofil som ble spyttet ut av helvette også formerte han seg ved å overgripe seg på barn. også gjorde de det samme osv. Endret 13. mai 2010 av Ziera 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Modig av deg å gjøre deg tilgjengelig for kritikk og spørsmål på den måten Når og hvordan oppdaget du legningen din? Hva gjør du for å ikke utøve legningen? Hei! Svarte på spørsmålet over om når jeg oppdaget det. Men jeg kan jo skrive hvordan jeg oppdaget det: Da jeg var 14 merket jeg altså at jeg ble forelsket i yngre jenter. Da jeg var 17 var jeg forelsket i ei på 11, og begynte og tenke at jeg kanskje var pedofil. Kameratene mine fikk seg kjærester, mens jeg ikke skjønte hvorfor jevnaldrende jenter ikke var interessante. Årene gikk, og mønsteret ble etter hvert ganske tydelig. Og har nå erkjent at det er slik, og at jeg dessverre ikke blir tent av voksne. Det er ikke så vanskelig og ikke utøve legningen. Det var det tidligere, da slet jeg veldig med fristelsene. Jeg gjorde aldri noe, men jeg var ofte deprimert og var frustrert over lystene som aldri ble utlevd. Nå er ikke dette den vanskelige biten med å være pedofil lengre. Den vanskelige biten er å ikke kunne være åpen om det, og følelsen av å være mindreverdig og unormal. Det er ganske vanskelig. Også er det et mye større savn og føle gjensidig kjærlighet med en jente, enn å få utløp for seksualiteten. Men når lystene kommer, klarer jeg meg med fantasiene: 30 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg skal ikke være fordumsfull å komme med et sakelig spørsmål. har pedofile bare seksuell eller er det kjærlighetsforhold man føler eller begge deler? Takker for svar Takk for at du ikke er fordomsfull:) Dette utarter seg nøyaktig likt hetrofili og homofili. Vi får følelser for barn, og opplever forelske, kjærlighetssorg, og alt det der. Det er faktisk den vanskelgiste biten, at man er forelsket og ønsker og gi kjærlighet til noen, som man ikke kan gi dette til. Vi mennesker regner jo ofte kjærlighet og forhold som viktig for å oppnå lykke i livet. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 Kult at du er åpen om det, og klar over det selv! Jeg har noen saklige spørsmål: - Hvorfor tror du "vanlige" pedofile ikke klarer å holde tilbake lystene sine, og forgripe seg på barn? - Har du noen gang forgrepet deg på et barn? - Jeg er heterofil, og er generelt en puppemann. Hvordan blir fokuseringen i ditt tilfelle? - I homofili-debatt-stil: Er det medfødt, eller er det hendelser i barndommen din som ligger bak? Har flere spørsmål som jeg kommer med senere! Takk for gode men utfordrende spørsmål! Skal prøve og svare så godt jeg kan. - Pedofile er den gruppen som blir mest utfordret i samfunnet når det gjelder og ikke få utløp for sin seksualitet. Alle hetrofile/homofile får utløp for sin legning. En pedofil vet i utgangspunktet hvor galt det er å begå overgrep. Men mange pedofile blir svært ensomme, er ofte single, blir deprimerte, føler seg utilstrekkelig sosialt, og opplever isolasjon. Livskvaliteten og selvbildet blir da ganske dårlig. For noen pedofile vil dette bety at de kan bli fristet til å søke trøst hos barn. De kan m.a.o. utvikle et behov for å fylle livet sitt med innhold, som dessverre kan skje i form av sex med barn. Før de går så langt, har de utviklet kognitive forstyrrelser, som gjør at de ikke lenger har evnen til å se det gale i det de gjør. - Nei, jeg har ikke forgrepet meg på noen. - Skjønner hva du mener. Hos meg er det helt motsatt. Umodenheten er kanskje det som tiltrekker mest, slik at jeg også kan si jeg er en puppemann, men ikke pga størrelse og form. - Det vil nok for alltid være et mysterium hvorfor vi utvikler den legningen vi gjør. Jeg mener at alle legninger er en blanding av genetisk arv, samt miljø i tidlig barndom. Vi vet jo at innen man er 10 år har vi dannet oss et seksuelt morsmål, altså innen vi er ca 10 år, vet kroppene våre hva vi er tiltrukket av. Jeg tror mye skjer under den adrenale puberteten (fra 4-10 år). Kom gjerne med flere du:) 18 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Siden de første spørsmålene gikk vekk i kverulering, har jeg et spørsmål til: Heterofile og homofile beholder i mange tilfeller forholdet livet ut. Slik mine foreldres forhold har forløpt seg, fant de hverandre da de var unge, og er visstnok like forelsket i dag. I et tenkt eksempel: Hvis du hadde forelsket deg i ei ung jente, og utviklet et forhold med henne, ville du mistet interessen da hun vokste opp? I det foregående resonnementet mitt beholdt de involverte følelsen, til tross for at partneren ble eldre. Jeg har ikke fordommer, og synes det er bra du "kommer ut av skapet". Endret 13. mai 2010 av FlinkeFreddy 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Danielle Skrevet 13. mai 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2010 - Jeg er heterofil, og er generelt en puppemann. Hvordan blir fokuseringen i ditt tilfelle? Veldig godt spørsmål. Kanskje litt vanskelig for oss å sette oss inn i, men vil gjerne høre litt mer om nøyaktig hva som gjør atraksjonen. Har et spørsmål til. Man hører ofte at folk som forgriper seg er ofre for misbruk selv. Ble du selv utsatt for seksuelle handlinger (unnlater å bruke ordet "misbrukt" med vilje nå. ) som liten? Ja, jeg forklarte også litt til han som var en puppemann. Men kan gjenta at det for meg handler om umodenheten, altså når de ikke har de tegnene på pubertet og modenhet. Men føler det er litt sensitivt og skrive dette i detalj, med tanke på at noen kanskje ikke vil få dette for detaljert. Så vet ikke hvor detaljert du vil ha det? Det er sant at mange som forgriper seg selv opplevde misbruk i barndommen. Det er ganske ulike årsaker til at nettopp disse forgriper seg igjen. Det er ikke nødvendigvis sånn at man BLIR pedofil av å bli misbrukt, derfor begår man overgrep selv. Det er psykiske årsaker til dette, blant annet gjør noen dette for å overvinne kontrollen man mistet som barn under misbruket. Jeg vet ikke om jeg ble misbrukt som liten. Mine foreldre mistenkte at noe skjedde i barnehagen av ulike årsaker. Men hvis det skjedde, har jeg fortrengt det. Skulle gjerne visst, for hadde egentlig satt pris på å vite årsaken til at nettopp jeg skulle bli pedofil. I teorien kan det ha hendt at jeg har falt av den seksuelle utviklingen, og at jeg aldri utviklet meg videre til å få en voksenseksualitet. 12 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Hehe 33 stk som følger med på tråden ATM Aldri sett så mange før! Klikka meg inn på P1, men kan ikke spole så det tar tydeligvis litt tid før jeg kan høre på intervjuet. Uten at jeg skal tre over noen grense for hvor personlige spørsmålene kan bli (du er uansett anonym): - Har du noen erfaringer med jevnaldrene? Hvordan var din opplevelse? - Har du prøvd hypnose for å få frem det du har fortrengt? - Er det generelt sett et skille mellom å bli tiltrukket av gutter og jenter? Finnes det mao heteropedofile og homopedofile? Endret 13. mai 2010 av FlinkeFreddy 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Da forsvant seks innlegg som off topic. Brukerne bes om å holde seg til trådens tema, unngå tull, tøys og avsporinger og respektere trådstarter. Videre overtramp vil møtes med advarselsøkninger. Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg