Gå til innhold

Ferdig pakke fra Komplett


Anbefalte innlegg

Har kanskje vært litt utydelig på hva denne pc-en skal brukes til, men var ikke klar over hvor viktig dette var med tanke på harddisk valg.

 

Blir som sagt brukt til litt gaming. Ellers er det bare normalt bruk, surfing, litt skolearbeid(word og exel), spille musikk (mediamonkey og spotify), en god del filmtitting (vlc og gomplayer), MSN, og kan hende jeg prøver meg på en liten filmredigering i blant med adobe premiere (men det er veldig sjeldent).

 

Ser det har vært god diskusjon om SSD disker her på kort tid. Liker det :w00t: . Har tenkt en del på det selv, men har liksom ikke bestemt meg for om det er verdt pengene å kjøpe en slik disk. Er de så utrolig mye kjappere enn en vanlig harddisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er de så utrolig mye kjappere enn en vanlig harddisk?

Ja. Du vet når harddisken jobber febrilsk, f.eks. når windows begynner å laste skrivebordet? Enkelt forklart slipper du å vente i slike situasjoner med SSD. Forskjellen er helt latterlig av og til. Tror det tar ca 2 sekunder fra jeg skriver inn passordet til skrivebordet er klart (har installert en del programmer som starter automatisk).

 

 

Til all-round bruk (ikke videoredigering/til dels gaming) er f.eks prosessoren rimelig irrelevant, alt på markedet i dag er raskt nok - jeg ville absolutt prioritert SSD foran prosessor og RAM (ikke kjøp toppmodeller). Du får utrolig mye mer ytelse for pengene. Jeg mener - kostnaden for 200 mhz raskere prosessor (eller et par ekstra kjerner) er gjerne 500 kr? Men den ytelseforbedringen merker du ikke utenom på benchmarks.

 

Mulig jeg er en "SSD fanboy", men jeg har alltid blitt skuffet tidligere når jeg har oppgradert PC-en fordi forskjellen har vært marginal selv om den gamle PC-en var minst 3 år gammel. Men forskjellen ved bytte fra HDD til SSD: :dribble:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Ja. Du vet når harddisken jobber febrilsk, f.eks. når windows begynner å laste skrivebordet? Enkelt forklart slipper du å vente i slike situasjoner med SSD. Forskjellen er helt latterlig av og til. Tror det tar ca 2 sekunder fra jeg skriver inn passordet til skrivebordet er klart (har installert en del programmer som starter automatisk).

Så det er såpass forskjell ja :)

Får jo ikke akkurat mindre lyst på en SSD disk etter å ha sett forskjell på vanlig og SSD på youtube nå heller :p

SÅ regner med at jeg blir å legge en slik til i min bestilling når jeg kommer til å kjøpe en pc :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...