Stigma Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei, Jeg prøver å fjernhjelpe min søster over i Oslo. Hun har et problem med at video ikke viser på begge skjermene (monitor+TV) når de er i klone-modus (samme bilde på begge skjermene). Videoen på hovedskjermen blir bare svart selv om selve avspillerprogrammet fungerer tilsynelatende normalt, og det gjelder ved bruk av flere avspillere (WMP, VLC testet). Jeg regner med dette har med hvordan overlay funksjonen på skjermkortet reagerer i klone-mode. Jeg har ikke fått sjans til å oppdatere driverene til kortet hun bruker (et litt eldre Nvidia 5600 kort eller noe i den dur), og jeg vet de sikkert ikke har blitt oppdatert siden jeg bygget maskinen for henne, så det er mulig det vil kunne rette problemet, men jeg vil likevel forhøre meg her om noen kjenner til vanlige problemstillinger i forhold til dette. Er det en begrensning som ikke kan overkommes, eller er det en kjent løsning på dette problemet? -Stigma Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Ganske normalt at skjermkort kun rendrer en video på en skjerm, om du deaktiverer akselerert video vil du nok få bilde på begge skjermer, men du kan oppleve tregere avspilling. Husker ikke helt hvordan dette gjøres men er ganske enkelt i vlc så vidt jeg husker. EDIT: Ligger ofte under navnet software mode. Endret 13. mai 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå