betzy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Heisann. I det siste har jeg hatt noen problemer med pcn som begynte smått, men bare utvikler seg. Det startet med at jeg skulle utvide prøvetiden min på norton antivirus med et sånt "TrialReset" (lastet ned). Dette har jeg gjort mange ganger før, men denne gangen kom det plutselig en beskjed om at det ikke kunne fullføres eller noe lignende pga en fil som ikke ble funnet (jeg tror det var sånn). Etter det sluttet hele Norton å fungere, og jeg har nå avinstallert det. Greit nok tenkte jeg, og hadde planer om å bare fortsette en stund uten virusbeskyttelse. Men, så skulle jeg åpne Opera og det kom seg plutselig ikke på nett. Jeg er usikker på om jeg har oppdatert det eller noe slikt før jeg brukte det igjen, men uansett - jeg kommer meg ikke på nett med opera, men det fungerer fint med Firefox og Internet Explorer. Har forsøkt å installere på nytt mange ganger, også med eldre versjoner, uten hell. Så i dag skulle jeg oppdatere Vuze/Azureus etter oppfordring fra programmet selv. Midt i oppdateringen fikk jeg også beskjed om at en fil manglet eller lignende. Etter det kom ikke Vuze seg på nett heller. Har her også prøvd å avinstallere og installere på nytt. Er det noen som har en anelse om hva dette kan være? Jeg kan ikke huske å ha slettet noe spesielt eller gjort noe spesielt med pcn i det siste, og det er ikke lenge siden alt var i topp stand. Planen er å formatere pcn senere i dag og satse på at det fikser problemet, tenkte jeg bare skulle høre om noen hadde vært borti lignende før Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Å bruke pc'en uten antivirus prog. er ikke så lurt, når du kan få grums på pc'en, bare av å surfe på nett. Kanskje like greit å reinstallere, men hvis du skal prøve å fikse operativsystemet, så følg Veiledningen! Lag en ny tråd i Antivirusprogrammer og datasikkerhet Og bruk bare et gratis antivirus program, her er noen: Avira AntiVir Personal - FREE Antivirus AVG Anti-Virus Free Edition 9.0 Avast Free Antivirus Se om du finner noen rester med Norton Removal Tool Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Etter det du forklarer her virker det som om en viktig windows-fil ble skadet eller slettet når du fikk den feilmeldingen. Jeg har dog virkelig ikke peiling på slikt. En fil som mange programmer bruker altså.. Men en formatering og clean install av windows er jo bare kos; kjør på! :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå