altairz Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Hei Bruker Sabayon 5.2. Hver gang jeg slår av eller re-starter, kommer det en "biip" lyd. Den blir ekstra irriterende om man har høyt volum på høytalerne. Her er lyden jeg snakker om: Noen som hvet hvorfor det kommer en slik lyd? Har prøvd å skrive "blacklist pcspkr" i egen linje i blacklist.conf, men det funket ikke nå. Men det funket da jeg hadde sabayon 5.0. Endret 16. mai 2010 av altairz Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Kan du være litt mer spesifikk om akkuratt når denne lyden kommer, når i shutdown prosedyren er det det skjer? Kommer den selv om du skrur av lyden manuelt før du skruer pcen av? Lenke til kommentar
altairz Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Kan du være litt mer spesifikk om akkuratt når denne lyden kommer, når i shutdown prosedyren er det det skjer? Kommer den selv om du skrur av lyden manuelt før du skruer pcen av? Den kommer helt i starten av prossedyren. Og i innloggongsvinduet, kommer den med en gang vinduet vises. Men lyden kommer ikke når jeg skrur av lyden på høytalerne. Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Da kan du sikkert skrue av de lydene i instillingene til login manageren eller noe slikt. Vet ikke nøyaktig hva disse instillingene heter i Sabayon, men de burde være å finne i kontroll panelet. Lenke til kommentar
altairz Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Da kan du sikkert skrue av de lydene i instillingene til login manageren eller noe slikt. Vet ikke nøyaktig hva disse instillingene heter i Sabayon, men de burde være å finne i kontroll panelet. Fant ingen spesielle instillinger der for å få fjernet lyden Lenke til kommentar
altairz Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 Da kan du sikkert skrue av de lydene i instillingene til login manageren eller noe slikt. Vet ikke nøyaktig hva disse instillingene heter i Sabayon, men de burde være å finne i kontroll panelet. Fant ingen spesielle instillinger der for å få fjernet lyden Nå har jeg fått fikset det Her er hva jeg gjorde: Jeg skrev inn disse komandoene som root. # echo "blacklist snd_pcsp" >>/etc/modprobe.d/blacklist.conf # update-modules På linux kernel 2.6.27 og nyere, har de skiftet navn på "pcspkr" til "snd_pcsp". Kjør de to komandoene, og start på nytt. Det funket vertfall for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå