powwww Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei! Jeg har en bærbar Medion md95275, som er ca 4år gammel, men nesten ikke brukt. Nå har den sluttet å virke, så jeg har prøvd å legge inn windows på nytt. Den vil ikke boote fra cdn, og jeg har satt boot innstillingene på cd. Det som skjer er at når jeg skrur på maskinen, så begynner cdn å gå rundt i tre sekunder, så blir alt svart og markøren blinker oppe i høyre hjørne. Håper noen har peiling på hva jeg kan gjøre, eller hva som er ødelagt. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Batteriet er nok tomt. Sett inn strømforsyninga. Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Batteriet er nok tomt. Sett inn strømforsyninga. Er nok masser av strøm for ledningen står i. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei! Jeg har en bærbar Medion md95275, som er ca 4år gammel, men nesten ikke brukt. Nå har den sluttet å virke, så jeg har prøvd å legge inn windows på nytt. Den vil ikke boote fra cdn, og jeg har satt boot innstillingene på cd. Det som skjer er at når jeg skrur på maskinen, så begynner cdn å gå rundt i tre sekunder, så blir alt svart og markøren blinker oppe i høyre hjørne. Håper noen har peiling på hva jeg kan gjøre, eller hva som er ødelagt. Kan du komme deg inn I Bios? Trykk Delete / F2 som regel for å få tilgang. Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Hei! Jeg har en bærbar Medion md95275, som er ca 4år gammel, men nesten ikke brukt. Nå har den sluttet å virke, så jeg har prøvd å legge inn windows på nytt. Den vil ikke boote fra cdn, og jeg har satt boot innstillingene på cd. Det som skjer er at når jeg skrur på maskinen, så begynner cdn å gå rundt i tre sekunder, så blir alt svart og markøren blinker oppe i høyre hjørne. Håper noen har peiling på hva jeg kan gjøre, eller hva som er ødelagt. Kan du komme deg inn I Bios? Trykk Delete / F2 som regel for å få tilgang. Jada, jeg kommer meg inn i Bios. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg ville prøvd å boote fra eks USB. Det er en del guider som forteller deg hvordan du kan boote fra minnepenn. Jeg har alltid hatt problemer med å boote fra eks DVD på min PC, vet ikke hvorfor. Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Har faktisk prøvd å boote fra usb, men til ingen nytte. Skjedde ingenting. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Og du stiller inn "boot device" i bios? Og du er sikker på at du lagrer endringene? Det at plata spinner i noen sekunder tilsier for meg at den ikke booter fra CD. Men at du får svart skjerm etc tilsier at den faktisk PRØVER å boote, men ikke får det til. Da er det naturlig å spørre; er det noe galt med cd- en din? Er den brent? Ikke sikkert en så gammel data støtter å boote fra USB... Men ikke vet jai... Du sier den har sluttet å virke? Hva skjer hvis du prøver å boote fra HDD? Kommer det blåskjerm eller lignende? Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg setter hard drive øverst og lagrer når jeg prøver å boote fra HD. Prøvde sticken med XP på med removable devices øverst. Det er kanskje ikke Usb? Cd er det ikke noe galt med siden jeg har brukt den før, den er brent, men finner ikke orginal cdn. Prøver jeg å boote fra HD, skjer akuratt det samme som når jeg booter fra hva som helst. Cdn snurrer i 3 sekunder og svart skjerm med markør blinkende i høyre hjørne tilslutt. Ikke hatt blåskjerm her siden den gang jeg plutselig klarte å innstallere Windows på nytt, men etter 15min fikk jeg svart skjerm igjen. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Da tipper jeg det er hardware- feil. Prøv med en av hver minnekort, om du har to av dem. Hvis ikke det går: http://www.dinside.no/842194/test-5-minibaerbare-mai-2010 Endret 13. mai 2010 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Har prøvd å bytte om på plassene på Ram brikkene og prøvd dem en og en. Men samme resultat. Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Har prøvd å bytte om på plassene på Ram brikkene og prøvd dem en og en. Men samme resultat. Fikk opp en feilmelding nå hvor det står: 0200 failure fixed disk 0. Vet du hva det betyr? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Google mente det var harddisken din som har tatt kvelden. Slik skjer på så gamle datamaskiner. Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg tok ut HD her om dagen for å få ut bilder etc. Og da koblet jeg den på stasjonere pcn min. Da virker HD helt normalt. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Kanskje greit å nevne slike ting Kan det hende HD ikke er festet godt nok i laptop. Kan hende du må bytte fra SATA til IDE i bios, eller omvendt. Sluttet den å fungere etter du tok den ut, eller satte du den inn igjen og så gikk det en stund før ting føkka seg? Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg tok ut HD etter at ting føkka seg. Så satte jeg den pent tilbake. Og maskinen er like vrak. Kan sjekke det med Ide/Sata greiene. Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg finner ikke noe sted hvor jeg kan velge mellom Ide og Sata? Men der det står: Primary master, der kan jeg velge mellom: Auto, User, Other atapi, Cd-rom og None. Hva skal den stå på? Istad når jeg fikk opp feilmeldingen hadde jeg satt den fra Auto til User. Før det fikk jeg ingen feilmelding. Har du peil? Lenke til kommentar
powwww Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Nå justerte jeg på cpu og den andre greia fra High performance til batt optimize på begge. Så nå klarte maskinen og boote Xp cdn og jeg driver å innstallerer den nå. Håper den klarer det denne gangen, og ikke stopper etter 15 min som sist. Lenke til kommentar
powwww Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Vet ikke hva OC er?? Men nå skjønner jeg ingenting. I går fikk jeg maskinen endelig til å boote opp, så jeg har prøvd å innstallere XP nå. Men det funker ikke. Det som skjer er at den kopierer filer og alt det der, men når den begynner å innstallere så stopper den (henger seg) eller starter opp på nytt. Dette skjer på samme sted når det er igjen 35min av innstallasjonen. Jeg har prøvd flere versjoner av XP, men det samme skjer med dem alle. Noen som har peil????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå