cavumo Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Oppgave 3 ga 8 poeng totalt. Lenke til kommentar
operg Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Nypis, har du oppgaven og mulighet for å scanne den? Lenke til kommentar
Afrohead Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 tror dere 90% riktig holder til 6, eller er det akkurat for lite? Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Man får litt poeng for riktig fremgangsmåte men feil svar, sant? Lenke til kommentar
operg Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det kommer vel an på hva som gjør at du får feil svar - hvis du bruker "feil tall men riktig formel", får du neppe særlig mange poeng. Men i et tilfelle der du taster feil på kalkulatoren i en a)-oppgave og det forplanter seg til b), c) og d), tviler jeg på at sensor vil trekke deg noe særlig på de andre oppgavene. Lenke til kommentar
Afrohead Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Går vel ut fra det. Men vet ikke hvordan sensuren retter. Første gang jeg har kommet opp i matte. På oppgaven om firekanten tviler jeg det er et eksakt fasitsvar som kadid kandidatens svar på overstemme med for å få full uttelling. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Nypis, har du oppgaven og mulighet for å scanne den? Nei, dessverre, vi fikk ikke lov til å ta med oppgaven. Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Tok bilde av eksamenen for dere som har lyst til å se den, beklager lav kvalitet etc. etc. Lenke til kommentar
Saviorself Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Hvordan fikk dere 22m^2 på den oppgaven med firkanten? Jeg fikk 20m^2 +/- 0.5 uansett hvor mye jeg regnet om med forskjellige setninger.. edit; jeg kan scanne oppgavene i morgen. Vi fikk ta dem med oss. Endret 19. mai 2010 av Andeers Lenke til kommentar
operg Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det er det samme som jeg fikk, Andeers. La oss håpe at vi har rett. Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Brukte cos-setninga. Med BD= 8,66 tror jeg og AC = 5,83. Lenke til kommentar
operg Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Regnet oppgaven på nytt, denne gangen fikk jeg 22,1 som svar på begge. Tror jeg regnet ut AB feil, håper å få tilnærmet full pott på c) på tross av følgefeil fra det. Lenke til kommentar
Afrohead Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det var her jeg rundet av. henholdsvis til 8.7 og 5.3. Dette fordi målene oppgitt på figuren var med en desimal. Er vel dette som er regelen? Lenke til kommentar
operg Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Du kan vel bruke de ikke-avrundede tallene videre i de neste oppgavene selv om du oppgir de avrundede tallene som svar i hver enkelt oppgave. Lenke til kommentar
lolbits Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Prøven virket overraskende enkel. Oppgaven om å finne arealet på 2 måter var ikke altfor vanskelig. Gjelder bare å ha tunga rett i munn Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Hadde dere forberedelsesdag 18.mai (dagen før eksamen) for å lese til matteeksamen? :-) Edit: skrivefeil Endret 20. mai 2010 av 24erBest Lenke til kommentar
Afrohead Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hadde dere forberedelsesdag 18.mai (dagen før eksamen) for å lese til matteeksamen? :-) Edit: skrivefeil På vår skole ble det ikke gjennomført noen forberedelsesdag. Tanken var at vi skulle ha faglærer i tre timer før eksamen så han kunne forberede oss. Dessverre hadde han nettopp tatt ut permisjon, og ingen lærer ble satt inn :/ Det var egentlig ikke noen krise, det er jo tross alt litt begrenset hva en kan få utrettet på tre timer. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Hadde dere forberedelsesdag 18.mai (dagen før eksamen) for å lese til matteeksamen? :-) Edit: skrivefeil På vår skole ble det ikke gjennomført noen forberedelsesdag. Tanken var at vi skulle ha faglærer i tre timer før eksamen så han kunne forberede oss. Dessverre hadde han nettopp tatt ut permisjon, og ingen lærer ble satt inn :/ Det var egentlig ikke noen krise, det er jo tross alt litt begrenset hva en kan få utrettet på tre timer. Ok, takk for svar. :-) Mattelæreren min sa jeg skulle være hjemme og forberede meg, og nå har jeg fått fravær av kontaktlæreren min! Er ganske så sur. Er det slik at ingen i Norge har fått forb. dag? I alle andre fag har de fått det. Urettferdig. Lenke til kommentar
operg Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Man har vanligvis ikke forberedelsesdag i skriftlige fag på VGS. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Man har vanligvis ikke forberedelsesdag i skriftlige fag på VGS. På det jeg har sett fra udir.no, hadde alle fag utenom matte, forberedelsesdag. I hvertfall i Vg1, har ikke sett så nøye på vg2 og vg3. Kan noen av dere som hadde eksamen huske hva det sto på eksamenspapirene om forberedelsesdag? :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå