Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

1T Matteeksamen 2010 ~ ons. 19 mai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel an på hva som gjør at du får feil svar - hvis du bruker "feil tall men riktig formel", får du neppe særlig mange poeng. Men i et tilfelle der du taster feil på kalkulatoren i en a)-oppgave og det forplanter seg til b), c) og d), tviler jeg på at sensor vil trekke deg noe særlig på de andre oppgavene.

Lenke til kommentar

Går vel ut fra det. Men vet ikke hvordan sensuren retter. Første gang jeg har kommet opp i matte. På oppgaven om firekanten tviler jeg det er et eksakt fasitsvar som kadid kandidatens svar på overstemme med for å få full uttelling.

Lenke til kommentar

Hvordan fikk dere 22m^2 på den oppgaven med firkanten? Jeg fikk 20m^2 +/- 0.5 uansett hvor mye jeg regnet om med forskjellige setninger.. :dontgetit:

edit; jeg kan scanne oppgavene i morgen. Vi fikk ta dem med oss.

Endret av Andeers
Lenke til kommentar

Hadde dere forberedelsesdag 18.mai (dagen før eksamen) for å lese til matteeksamen? :-)

Edit: skrivefeil

På vår skole ble det ikke gjennomført noen forberedelsesdag. Tanken var at vi skulle ha faglærer i tre timer før eksamen så han kunne forberede oss. Dessverre hadde han nettopp tatt ut permisjon, og ingen lærer ble satt inn :/ Det var egentlig ikke noen krise, det er jo tross alt litt begrenset hva en kan få utrettet på tre timer.

Lenke til kommentar

Hadde dere forberedelsesdag 18.mai (dagen før eksamen) for å lese til matteeksamen? :-)

Edit: skrivefeil

På vår skole ble det ikke gjennomført noen forberedelsesdag. Tanken var at vi skulle ha faglærer i tre timer før eksamen så han kunne forberede oss. Dessverre hadde han nettopp tatt ut permisjon, og ingen lærer ble satt inn :/ Det var egentlig ikke noen krise, det er jo tross alt litt begrenset hva en kan få utrettet på tre timer.

Ok, takk for svar. :-) Mattelæreren min sa jeg skulle være hjemme og forberede meg, og nå har jeg fått fravær av kontaktlæreren min! Er ganske så sur. Er det slik at ingen i Norge har fått forb. dag? I alle andre fag har de fått det. Urettferdig. :mad:

Lenke til kommentar

Man har vanligvis ikke forberedelsesdag i skriftlige fag på VGS.

På det jeg har sett fra udir.no, hadde alle fag utenom matte, forberedelsesdag. I hvertfall i Vg1, har ikke sett så nøye på vg2 og vg3.

Kan noen av dere som hadde eksamen huske hva det sto på eksamenspapirene om forberedelsesdag? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...