Altobelli Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei! fant ingen tråder for 1T-matteeksamen så jeg bestemte meg for å ta saken i egne hender. Vi har fått utgitt noen eksempler fra foregående år med alternativ I og II-spørsmål(hele del1 besto av dette), hvor du bare kan velge et av spørsmålene og alternativ II-spørsmålene gir dobbelt så mye uttelling som alternativ 1. Noen som vet om de har gått tilbake til dette systemet? Hadde isåfall vært utrolig synd, da dette fort kan bli mer gambling. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Ah, jeg går i tiende men tok 1T-kurset i år som forsert skoleløp, og jeg er derfor utenfor trekkgruppa til eksamen. Dere får ha lykke til, dere stakkarer som må ha den! EDIT: Leif. Endret 13. mai 2010 av Mokko Lenke til kommentar
operg Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Det har aldri vært gjennomført noen 1T-eksamener før, så det du sier stemmer ikke (det finnes riktignok en eksempeloppgave, men den er ikke slik du beskriver). Jeg gjetter på at det dere har fått utlevert er 1MX-eksamener fra før Kunnskapsløftet. Utdanningsdirektoratet ser ut til å ha gått helt bort ifra valgoppgaver der det ene alternativet teller mer enn det andre i eksamener i Kunnskapsløftet (i alle fag), og jeg tviler på at det vil komme noe slikt på årets eksamen. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Mine innlegg. Jeg kom også opp Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg kom også opp i 1T-eksamen! Jeg legger ut eksempelprøven til 1T her jeg, i tilfellet noen har kjip lærer eller dårlige Google-kunnskaper. Matematikk 1T eksmepeloppgave.pdf Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har nå regnet i et sett siden onsdag, og har pløyet igjennom de fire første kapitlene. Målet er å være ferdig med hele boken innen søndag, for så å regne igjennom eksempelprøven på mandag. På tirsdag blir det repetisjon. Stolt av meg selv Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har gjort noe av det samme, bare at jeg har hoppet over en del kapitler. Foreløpig har jeg konsentrert meg mest om derivasjon og sannsynlighetsregning, ettersom jeg følte at jeg ikke hadde helt kontroll på derivasjon og sannsynlighetsregning har jeg ikke fulgt med i timene ettersom vi gjennomgikk mesteparten etter tentamen. Jeg har også repetert logaritmer. Planen for i morgen er geometri(HAT) og trigonometri, og litt mer sannsynlighetsregning. Jeg tror jeg må blande inn litt moro(algebra og likninger, selv om det er relativt lett) for å ikke kjede meg i hjel, også. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Når det gjelder sannsynlighet så fikk jeg faktisk 6 på den prøven, så der regnet jeg bare igjennom eksamensoppgavene i oppgavesamlingen. Grei skuring. De to siste kapitlene er de jeg sliter mest med, så det skal bli spennende å se om jeg rekker å lære dem innen søndag. Spesielt med tanke på at jeg også skal på jobb på søndag. Edit: Trigonometrikapittelet syntes jeg faktisk er det "gøyeste". Endret 14. mai 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Trigonmetri er jo kjempelett, eneste jeg mangler der er cosinussetningen Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Trigonometri er lett ja. Det er geometri jeg ikke liker. Hvilket karakter satser dere på? Jeg satser på toppkarakter, men jeg må uansett ta 1T opp igjen til høsten ettersom jeg bare får fem på vitnemålet, så det er ikke krise om jeg får lavere. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Håper og satser på 5. Hva er pointet med å ta IT opp igjen egentlig? Er det en spesiell grunn til at du må få 6'er? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg ligger på en firer i standpunkt, og er utrolig misfornøyd med det. Problemet er at jeg er så utrolig ustabil. Første termin: 1. kapittel: 5/4 2. kapittel: 5 3. kapittel: 3/2 Tentamen: 4/3 Andre termin: 4. kapittel: 6 5. kapittel: 4 6. kapittel: har ikke tatt prøven enda Tentamen: 3+ Likevel satser jeg på en femmer her. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Ser den, har fått 4'er på to prøver og 5'er på resten - så håper jeg også ender opp på det. Noen av dere som forresten har støtet på noen oppgaver dere ikke greier? Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Noen av dere som har løsningsforslag til forberedelsesdelen? Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Ja, eller eksempeloppgavene Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Læreren vår har skrevet fasit til oss Bare si ifra hvis du trenger svar på en oppgave! Helst før 14:30 da jeg skal på jobb. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) 1H: P (en sekser) = 1/6 * 5/6 + 5/6 * 1/6 = 10/36 = 5/18 Endret 16. mai 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå