Gå til innhold

Batterikapasitet android mobiler

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg SE Xperia X10 Mini (eller HTC Hero). Føler liksom jeg må ha android mobil for å henge med på utviklingen. Men.. jeg kommer ikke til å bruke nettet så veldig mye, og jeg er ikke interessert i å lade mobilen hver natt.

Har noen erfaringer med batterikapasiteten til disse android mobilene når man ikke er så mye på nett?

Hvis jeg ikke skal ha android mobil vil jeg ha en med Wi-Fi og med greit kamera og lett å skrive meldinger, noen forslag til hvilken jeg bør skaffe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ingen som må ha Android-telefon for å henge med på utviklingen? :)

Er WiFi et must dersom du ikke skal bruke nettet så veldig mye? Tidligere hadde jeg en Nokia 6300, den banket min HTC Legend på batteri, jeg hadde Opera Mini på den (fungerte helt greit) og den var helt kurant å skrive meldinger på. Om dette er hovedkravene så kan det tenkes at en slik "dumbphone" fungerer best til ditt bruk. Den hadde imidlertid ræva kamera, men det går helt sikkert an å finne en lignende Nokia/Sony med godt kamera.

Klart, kjøper du en Android-telefon så får du mye mer nerde-moro enn med en "vanlig" telefon, men det koster, først og fremst i batterikapasitet. Om du slår av absolutt alt av mobilnettverk og synkronisering så varer den kanskje et par-tre dager i stedet for en dag, men da er også litt av vitsen (ikke hele vitsen) med en slik telefon borte. Mulig at en Samsung Spica vil funke greit, Dagbladet påstår at den har bra batteri (men at du ogå her må lade hver dag hvis du surfer mye eller bruker mye push - underforstått må man ikke lade den hver dag om man ikke surfer mye etc.): http://www.dagbladet.no/2010/05/05/tema/teknologi/mobil/klikk/hjemmepc/11587589/

Ellers får du nok en HTC Desire til å vare et par dager også om du slår av diverse dilldall og ikke bruker den så mye ... men det blir bare gjetning fra min side. Mye kommer vel an på hvor sjelden du egentlig har lyst til å lade telefonen.

Hva med en Samsung Corby? http://www.mobili.no/tester/samsung-s3650-corby/

Lenke til kommentar

I praksis kan du nok forvente å måtte lade dagens Android telefoner hver 1-2 dag ved normal bruk. Dette gjelder forsåvidt de fleste smarttelefoner på markedet i dag. Hvis du ikke er villig til å opparbeide en slik rutine (Jeg bare setter Nexus'en i docken hver kveld) så bør du kanskje holde deg til "dumme" Sony Ericsson eller Nokia-telefoner ;)

Lenke til kommentar

Min Samsung Spica må jeg lade hver 1-2 dag, men så bruker jeg den ganske mye også. Android er som mange andre smarttelefoner og PC-er, batterisultne. Tenk hva den må drive av WLAN, 3G, GPS, kamera, Lys i skjerm og blåtann. Ikke småtterier. Selv om den har et 1500 mAh lithium-ion batteri så holder ikke dette, håper det kommer en ny batteriteknologi på banen snart. :yes:

Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Da var det som jeg trodde med batterikapasitet hos androidmobiler. Fant ut at det er noe som kan vente for meg, og endte opp med å bestille en Sony Ericsson Hazel. Blir spennende å teste den, den er enkel men oppdatert på de fleste områder, med Wi-Fi og 5 mpx kamera til bare 1700 kr. Må si den så fin ut Samsung Corby også, men den er ikke like oppdatert som denne tror jeg.. Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...