Gå til innhold

Brev skulle vært sendt innen 13/5

Anbefalte innlegg

Fikk et brev fra et av universitetene jeg har søkt på, og måtte sende et omslagsark tilbake innen 13/5. Glemte jo selvfølgelig at det er helligdag i dag, og det er vel neppe noen postkontor som er åpne i dag. Det jeg lurer på er om jeg skal sende det i dag (uten frimerke) eller vente til i morgen (med frimerke).. Det vil kanskje ikke utgjøre noen forskjell nettop fordi det er helligdag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sliter litt hvis de krever at brevet skal være poststemplet i dag. Frimerker får du muligens fortsatt kjøpt i noen kiosker?

Alternativet kan være å scanne dokumentet, og sende det på faks eller epost. Faks er i de fleste land regnet som et legalt dokument. Hvis du ikke har tilgang til faks, Google "free online fax", så finner du noen gratistjenester. Epost er også godtatt i mange land.

Lenke til kommentar

</h3>

<h3 style="font-size: 1em; font-weight: bold; line-height: 1.2em; margin-top: 1.3em; margin-right: 0px; margin-bottom: 0.2em; margin-left: 0px; color: rgb(51, 51, 51); ">Omslagsark

Utsending av enkelte omslagsark har blitt noen dager forsinket i forhold til datoen som går frem av statussiden på nettsøknaden. Alle skal ha mottatt omslagsark i løpet av uke 19.

Er omslagsarket ditt forsinket vil du få utsatt frist for innsendelse. Det er ikke nødvendig å kontakte lærestedet som skal saksbehandle søknaden din eller SO

http://www.samordnaopptak.no/info/

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk i nøyaktig samme situasjon selv. Skulle ned å kopiere vitnemål i dag, bare for å komme på at det er helligdag i dag. Sende arkene i morra så fort som svint og satse på at det ikke byr på alt for store problemer.Vet om flere tilfeller av folk som levert inn dette mye seinere enn èn dag, så regner med det går fint :/

Lenke til kommentar

Jeg fikk omslagsarket mitt veldig sent, og rakk heldighvis å slenge det i en postkasse den 13. Men for sikkerhetskyld ringte jeg universitetet, og de fortalte meg at de hadde blitt sendt ut for sent, og det bare var å sende de i dag den 14.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...