Gå til innhold

"boks" som snur skjermsignalet?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om det finnes en slags boks som snur skjermsignalet.

 

646348.jpeg

 

(svarte streker = skjermledninger)

 

feks at jeg sender signaler den røde veien. for så å trykke på en kanpp(evt en på hver boks) for så at signalene sendes den blå veien.

 

Finnes det en måte å løse dette på? det er 30m mellom de aktuelle "boksene" og ville helst slippe å legge opp en ledning til.

Endret av lilfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjeønner ikke hvorfor bilde blir så lite linken linker til http://bildr.no/image/646348.jpeg

men trykekr du på linken blir du sendt til http://bildr.no/thumb/646348.jpeg

 

hvertfall stort bilde på http://bildr.no/image/646348.jpeg

 

Er ikke snakk om å snu skjermbilde. er snakk om sende signaler "begge" veier på en kabel. riktig nok ikke samtidig. lurer på om det finnes en boks som gjør at jeg slipper koble om hver gang jeg vil sende signaler fra rom 1 til skjerm i rom 2. iste3den for signaler fra rom2 til skjerm i rom 1.

Lenke til kommentar

Kan tenkes at det er en bug på nettstedet bildr.no.

 

Gjetter på at det er meninga at du skal lenke til det store bildet, mens at linken skal bestå av en thumbnail (lite bilde).

 

At man får forskjellig resultat avhengig om man trykker på lenken eller om man limer inn adressen i adressefeltet skyldes at det ligger en liten javascript snutt på bildr.no som sjekker hvor du kom fra. Dvs hvilket nettsted som lenket til adressen.

Det er iallefall min lille teori.

 

Du får laste opp bildet direkte på forumet neste gang du vil vise noe grafisk.

 

Har ikke noen håndfast løsning på valg av boks, men står på mitt og anbefaler å se i på innstillinger for skjermkort.

Lenke til kommentar

 

Finnes det en måte å løse dette på? det er 30m mellom de aktuelle "boksene" og ville helst slippe å legge opp en ledning til.

 

Jeg ville løst dette med en type "info-skjerm". Det finnes mange løsninger for dette, web-server er en løsning, men det finnes også spesialsydde løsninger for slikt. Jeg vet at f.eks web-pro har løsninger for det du er ute etter, men det finnes utallige leverandører av slike løsninger.

Lenke til kommentar
Har ikke noen håndfast løsning på valg av boks, men står på mitt og anbefaler å se i på innstillinger for skjermkort.

 

problemet er jo at det kun er EN ledning mellom rommene. denne ledningen kan ikke være koblet til pcen og skjermen i hvert romm samtidig. 2ender 4 ting som skal kobles til(2 pcer og 2 skjermer) så ser ikke hvordan jeg kan klare det med å bare se på innstillinger må jo ha en form for switch elelr noe.

 

Hvis begge skjermene er koblet til begge maskinene (kan løses ved å splitte signalet, hvis jeg ikke tar feil) kan du vel bare aktivere og deaktivere skjermene gjennom skjerm(kort)innstillingene i operativsystemet?

 

som jeg skrev over så er det en ledning mellom rommene og jeg kan ikke koble til 4 ting til en ledning.

 

 

Jeg ville løst dette med en type "info-skjerm". Det finnes mange løsninger for dette, web-server er en løsning, men det finnes også spesialsydde løsninger for slikt. Jeg vet at f.eks web-pro har løsninger for det du er ute etter, men det finnes utallige leverandører av slike løsninger.

 

Er ikke helt sikker på hva hvordan dette gjøres med en web-server? kunne du forklart nærmere?

 

 

Vil ikke dette være mulig med 2 stk switchbokser da?

Ellers vil jeg anbefalle software til det, evt. koble begge skjermene til 1 pc i stedet for 2.

 

har du noen ide til en slik switchboks? hvordan software da? løser jo ikke problemet med en ledning 4 ting som skal kobles til.. det å koble begge skjermene til en pc løser jo ikke "problemet" mitt da

Endret av lilfire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...